sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 17:49

:?
Vloeibaar is alles, wat door een rietje kan.
De rest is niet vloeibaar.

Ik hoop, dat je wel snapt, dat we je alleen maar willen helpen, om dit voor jou zo goed mogelijk te laten slagen, niet omdat we je zitten te pesten...
Ik maak me hier echt zorgen om.
Ik zal mijn eigen dagboek er even bij gaan pakken, om na te kijken, wat mijn hoeveelheden waren na 4 weken.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 18:03

Okee, na 4 weken kon ik op:
75 ml overnight oats.

1 knäckebrötje met een puntje VQR kaas

1 babybelletje

4 eetlepels chili

3 melba toastjes met humus

Dit waren dus maaltijden en/of tussendoortjes,
Meer ging er niet in, hiermee zat ik echt vol.
De ene of de andere sleeve scheelt wel iets, maar niet zo heel veel.
Ik zat overigens nog maar op 5 eetmomenten, de rest was drinken.

Natuurlijk gaat het je lukken!
Je moet alleen vanuit een heel andere mindset werken vanaf nu, zoals DNTZ al aangaf.
Niet vanuit je gevoel van "eerst".
Het is echt hard werken en heel erg wennen.
Maar het gaat ook voor jou werken!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 18:20

Thnx tigger! Waardeer je moeite heel erg..
wat ik eet sochtends is dus die 150 gram kwark of een cracker met filet en een gekookt ei of 20+ kaas
Dan sport ik en drink ik best veel water
Dan smiddags eet ik 60 gram huttekase met groentes erdoor zoals komkommer en tomaat en wat feta kaas, dit krijg ik niet op overigens of ik eet een Roerbak ei met daarop nog wat huttekase ook dit krijg ik niet op..
Savonds kies ik vaak voor soep ik weet alleen niet hoeveel ml ik hiervan eet maar zeker geen normale kop.
Tussendoor soms een beschuit met slankie soms een plakje kaas soms komkommer met tzatziki of zon oerkoek
Ik heb nu skyrr gekocht en tomatensap dus dat ga ik nu ook proberen
En ik zal morgen maar 100 gram opscheppen van de skyrr

Ik moet ook zeggen bij het dieetboekje stonden geen hoeveelheden dus ik had ook werkelijk geen idee hoeveel ik moet nemen of niet en voor mij is 150 gram in Mn hoofd natuurlijk al heel erg weinig. Dus ik dacht dat ik wel goed zat

4 eetlepels chili wat bedoel je daarmee?
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 19:04

Weet je ook hoeveel soep je ongeveer op kon? Ik heb het net afgemeten 125 ml maar heb dit nu niet helemaal op begon te boeren maar nu heb ik dus een raar gevoel in Mn maag wat lijkt op trek.. ik kan het niet uitleggen
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 20:11

Heb nu een uur later toch nog een beschuitje met 20+ kaas op heel langzaam over gedaan en tussen door gedronken en nu heb ik zoiets van ja ik ben oke niet vol geen trek maar gewoon genoeg
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 20:20

Boeren is een teken, dat je vol zit.. 5( 5( 5(
Dan stop je echt met eten.
Ik weet niet, of je aan tafel zit met anderen, maar sta gewoon op en ga je spulletjes opruimen en iets anders doen.
Over een half uurtje pak je iets te drinken en dat drink je slokje voor slokje op.
Zet tussendoor je glas gewoon neer.
Geen geklok achter elkaar door, maar rustig aan.
Net zo lang doorgaan met drinken tot je anderhalf uur verder bent.
Dan stop je met drinken.
Na een half uur neem je nog iets te eten.
Rustig aan, kleine hapjes.
Na een half uur neem je nog iets te drinken en dan is het wel bedtijd... :lol:

Morgen ochtend neem je gelijk als je opstaat eerst een beker thee met je medicatie (maagbeschermer) en wat je verder nog neemt.

Na een half uur neem je je ontbijt, langzaam en rustig.
Zorg, dat je er zeker 20-30 minuten over doet, zet er maar een timer bij.
Niet te veel en stop zodra je één van de aanwijzingen krijgt.
Dan wacht je zeker een half uur.
Dan ga je weer drinken totdat je bijna aan je tussendoortje toe bent.
Wacht een half uur en ga dan wat eten, langzaam, hapje voor hapje.
Leg tussendoor je bestek of je eten neer.
Dan wacht je weer een half uur.
Daarna ga je weer drinken.
Etc.

Op deze manier zal je snel merken, dat je de hele dag bezig bent met drinken en eten.
Het is een constant op de klok kijken, hoe laat het is en wanneer je volgende hap weer moet.
Dat is echt wennen, maar noodzakelijk.
Alleen op die manier leer je jezelf een patroon aan, dat uiteindelijk routine gaat worden.
Begint het al te duizelen? :D
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 20:34

Cor88 schreef:Heb nu een uur later toch nog een beschuitje met 20+ kaas op heel langzaam over gedaan en tussen door gedronken en nu heb ik zoiets van ja ik ben oke niet vol geen trek maar gewoon genoeg
Wanneer heb je dan gedronken?
Als je wacht met drinken tot zeker een half uur na je eten en je drinkt niet meer vanaf een half uur voor je eten heb je al een uur...
Dan heb je geen tijd gehad om te drinken.

Dus óf je houdt niet voldoende tijd voor en na je eten, óf je houdt veel te weinig tijd tussen die twee eetmomenten.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Mariantja
Berichten: 125
Lid geworden op: 19-02-2018 12:01

Bericht door Mariantja » 28-05-2018 20:34

Ik krijg zelf donderdag een gbp en heb al deze info zwart op wit mee naar huis gekregen. Vind het soms bijzonder dat mensen met weinig duidelijke info naar huis worden gestuurd. Want we gaan natuurlijk voor zo'n operatie omdat we er allemaal zo goed in waren die voeding :?

Goed dat je de adviezen van hier probeert op te volgen! Het gaat je vast en zeker lukken!
8 maart 2018 screening
26 april 2018 tweede screening
31 mei gastric bypass MC Lelystad dr. Schouten
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 20:46

Ja idd betrap nu mezelf dat ik te weinig tijd tussen eten en drinken heb gedaan het beschuitje kwam ook wel omhoog ik ga het zo eens proberen morgen
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 20:55

Qua eten zit ik dus verder wel goed met wat ik eet? In de vorige beschrijving? nu alleen de momenten en het drinken beter onder controle houden en idd rustig eten.. het begint me duidelijker te worden.. ben nu ook best misselijk na dat beschuitje ofja een pfff gevoel..en hij boert steeds op dus dan heb ik echt aan dat te weinig tijd met drinken te danken.. ik ben echt een klikker met drinken en dronk ook altijd veel in een keer dus ook dit omschakelen maar het gaat me lukken..

Ja ik baal echt fat ze geen hoeveelheden in het dieetboekje hebben gezet dit had heel veel gescheeld
Plaats reactie