19 jaar, Sleeve, spannend, vraagjes...

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 08-03-2014 14:31

HANG DE VLAG UIT!
9(

Het is gebeurd! de 2 getallen! YES laat me nooit maar dan ook nooit meer op de 3 getallen meer komen in m'n leven!
99.5 kg vandaag de dag! Happy me!

Hi lieve bloggers..
Het warme weer is in aantocht, en in de tomatenkas waar ik werk is het heeeeeel heet! Ik weet niet of het raar is ofso, maar ik kan best snel wat flinke slokken achter elkaar drinken?
Is dit slecht voor het maagje? Als ik echt dorst heb dan wil ik gewoon lekker kunnen drinken in plaats van zo'n mini slokjes.
Het is nu een maand geleden dat ik ben geopereerd. En het gaat best goed met me. Ik ben wel echt van 2 uiterste gegaan. Van heeeel veeel eten, naar eigenlijk vrij wel niks.
Ik probeer er nog een weg/balans in te vinden. Soms eet ik echt te weinig. Ik ervaar echt geen honger meer. En als ik dan eet vind ik het eigenlijk niks, omdat het allemaal nogal 'lastig' valt ofso.. Probeer wel genoeg eiwitten te eten/drinken.
Soms wordt ik er wel beetje chaggerijnig van merk ik.. (en mijn familie ook :( )

Nu de zomer er aan komt, en de terrasjes merk ik wel dat ik soms de alchol mis. Ik heb helemaal geen behoefte aan chips, chocolade ofso.. alleen ik mis het soms wel om een lekker wijntje, of fruit biertje te drinken met mijn vriendinnen.
Wie heeeft met sleeve ervaring met alcohol? ( hoe veel? wanneer naar de operatie?) kijk ik heb het niet over 5 glazen ofso. Maar over 1 glaasje wijn (witte/rode) of 1 biertje..
Met andere dingen, koekje bij de koffie, frietje, bolletje room ijs,) met zo'n uitrzonderingen wil ik echt nog wachten tot ik op mijn streef gewicht zit. Zo denk ik ook gewoon het beste van mijn eetverslaving af te komen.
Volgende week begin ik weer met sporten. Mag ik al licht buikspier oefeningen doen? of kracht training?
Soms trekt me maagje/wondje? nog wel...

Iedeereen fijne dag nog, en geniet van het lekkere lente weer!
p.s sorry als er veel typfouten in staan, typ vanuit me mobile, beetje onhandig.

Groetjes Saar :)
Afbeelding
happy1989
Berichten: 113
Lid geworden op: 19-04-2013 14:15

Bericht door happy1989 » 08-03-2014 15:58

he saar,

Ik herken het geen zin hebben in eten, je moet er zo de tijd voor nemen, goed kauwen, bewuste keuzes maken etc. Maar we hebben het echt nodig!! Probeer je echt aan die eet momenten te houden, ook al neem je maar een paar hapjes.
Mt buikspier oefeningen zou ik echt wachten tot de 6 weken. Zeker omdat je zegt dat het nog wat trekt.

Ik heb nog totaal geen ervaring met het drinken van alcohol. Daar heb ik nog geen behoefte aan gehad, maar snap het wel! Zeker nu het van dt heerlijke weer is ;) Onthou wel dat er veel suikers in zitten. En probeer het anders gewoon een keertje thuis, dan weet je ook een beetje hoe je er op reageert, want het mag namelijk wel gewoon.
En wat fantastisch die twee cijfers! Super joh :) Volgens mij gaat het lekker met je! ;)

Liefs,
20 januari 2014 gbp Maasstad.

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 08-03-2014 18:25

Hoi Saartje.

Hoe was het om bij je vriend beroerd te worden van de spagetti?
Waarschijnlijk baalde je.
Daarom is het handiger om nieuwe dingen thuis uit te proberen.
En wat alcohol betreft, eerder witte/rode wijn (geen prik) dan bier.
Neem thuis een slokje, dan kan je het aan je ouders doorgeven als het niet lekker valt.

Maar je bent net een maand geleden geopereerd en net onder de 100 kg.
Persoonlijk zou ik het proberen nog wat uit te stellen, zodat je niet gelijk weer boven de 100 kg schiet , door de suikers die er in zitten en je daar dan van gaat balen.

Wat drinken, dorst, tomatenkassen betreft.....wees dorst voor, drink al voordat je gaat zweten of het te warm krijgt en daardoor te grote slokken neemt.
Drink met een rietje of een fles met een drinktuit (water flesjes hebben dat nog wel eens of bidon (wielrenfles).
Probeer je maagje klein te houden, probeer niet grotere slokken te nemen, op de lange termijn heb je daar zoveel voordeel van.

Wat sporten betreft en als je voelt dat het nog trekt............. zes weken minimum wachten met krachttraining, ook vanwege de kwetsbaarheid(maag/darm littekens).
Je was nog wel eens moe en dat je voelde dat je inpofte, doe het rustig aan, dat je school, werken goed blijft doen en heb je na die zes weken veel energie over, dan lekker gaan sporten. ;)

Tuurijk begrijp ik dat je zonder nadenken, gewoon, normaal wilt kunnen drinken en dat als het geen problemen geeft, dat je het ook wilt doen.
Maar je maag en darm aanhechting is nog kwetsbaar en kan nog makkelijk oprekken/uitscheuren, enz., dus probeer het niet te doen.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Jola
Berichten: 282
Lid geworden op: 22-06-2013 23:33

Bericht door Jola » 08-03-2014 18:35

Ik zal je dit vertellen ik drink zelden of nooit alcohol, maar toevallig vanmiddag met vrienden ff een kop koffie genuttigd en daarna 1 fruitbiertje gedronken en dit ging goed. Moet ik je wel vertellen dat ik dit echt als uitzondering doe hoor, maar dan blijft het ook leuk! Verder neem ik zeer weinig aan lekkere hapjes, snoep, chips etc. en heb daar tot nu toe weinig behoefte aan. Wel kan ik erg genieten van een gepofte rijstwafel met puur chocolade!

Ook denk ik dat je jezelf niet alles moet gaan ontnemen, maar alles met mate.
Ik ben inmiddels al wel bijna 7 maanden geleden geopereerd dus dat scheelt wel.
Probeer eerst even je lichaam de kans te geven om te herstellen, want het is niet niets wat je lichaam te voorduren heeft gekregen

Succes met het uitproberen en water drinken is prima hoor, zeker met het warme weer (beter dan wijn of bier haha)!
Je voelt zelf wel als je drinkt of het pijnlijk is. Ik zelf kan gewoon drinken hoor en heb nergens last van. Heb ook nooit met een rietje gedronken, maar ook niet te gulzig drinken want dat kan idd wel pijn gaan doen, probeer en wees ook niet te bang.
Groetjes, Jola
Afbeelding



3 juli 2013: Screening CZE
25 juli 2013: Afspraak chirurg Dr. Smulders
12 augustus 2013: Operatie Sleeve
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 08-03-2014 19:25

Hey iedereen, bedankt voor de snele en uitgebreide reacties!

Ja, ik vind dat wel lastig.. Want ik ben natuurlijk 19, eerst als ik ging stappen met vrienden dat gingen we lekker wat shotjes drinken, en hoefde ik in principe nergens naar te kijken.
Ja ik ga met pap in de meivakantie op vakantie, naar kroatie. Dan dan wil ik eigenlijk wel een cocktail willen proberen.. Ik vind dat nog wel een lastig iets, alchol. Maar dat weegt lang niet zo zwaar als wat ik vandaag mee maakte. Ik kon een van mijn broeken aan die ik 4 weken geleden nog niet dicht kreeg! En nu kreeg ik hem dicht! Zo chil! Leuke dingen zijn dat!

Nu ben ik wel beetje bang dat ik me maag al heb opgerekt!???!? Door dat drinken enzo? En misschien vandaag op werk toch net iets te zwaar getild? Voor de rest gaat alles wel goed, ook qua melk drinken enzo.. Alleen natuurlijk wil ik niet dat ik mijn maag oprek. Alleen soms word ik echt beetje gestoord van alle dingen waar ik aan moet denken en rekening mee moet houden. Want ik moet nog 30 kilo afvallen wil ik op mijn streef gewicht zitten. En dan dat streefgewicht nog maar is vast houden..
En idd DNTZ het zou jammer zijn als ik nu binnen paar dagen al boven de 100 zou zitten.. Dat wil ik niet natuurlijk haha :)
Misschien wil ik ook wel te snel allemaal.. ook met sporten, werken, dansen enzo..

Take care,

Groetjes Saartje! X
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 12-03-2014 13:38

Hoi Allemaal!

Ik ben smorgens in de ochtend, als ik wakker wordt vaak misselijk?
Ook ben ik vaak echt vroeg wakker? soms wel 1,5 uur voor de wekker gaat.. Savonds ga ik ook vroeg naar bed, half 10.
Ik ben nog wel beetje bang om op mijn buik te liggen omdat er dan natuurlijk meer druk op zit, als ik op me buik lig. Toch is het niet pijnlijk als ik op mijn buik lig.

Drink nu met rietje, helpt echt!

Groetjes Saar
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 19-03-2014 10:56

Hoi Allemaal!

Ik ben gister bij de chirurg geweest voor controle, en hij was erg tevreden! Hij zei dat ik mooi afslankte en dat ik zo door moest gaan!
Ook zei hij dat ik gerust mocht beginnen met spieroefeningen in de sportschool. Zelf vind ik dit toch een beetje eng? Het is nu wel bijna 7 weken geleden... Denken jullie dat ik gewoon al buikspieren kan doen? Ik dans wel alweer!
Ook zei de chirurg dat ik moest proberen om het zelfde te leven als voorheen. Want ik vroeg bijvoorbeeld van de alcohol, en toen zei hij; Je moet gewoon proberen als jij keer een wijntje wilt dan is dat prima. Als het maar geen 4 glazen per dag zijn.
Ik ga in mei ga ik het proberen. Het afvallen gaat ook wel goed, de weegschaal gaat steeds beetje omlaag :)
Ook voel ik me goed en straal ik dat (volgens anderen) ook uit!
Soms nog even wennen met eten wat er wel zakt en niet.. Kip gaat bijvoorbeeld nog niet zo lekker, toch te ruw of te droog ofso??
Zo vind ik spaghetti (naar die keer van de 'dumping') nog beetje eng om te nemen..
Hoe is het met jullie?
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat! :D

Lieve Groet Saar

Afbeelding
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 23-03-2014 16:18

Kan het trouwens dat je maag knort? Ik weet niet precies wat het is.. Maar soms maakt me maag een rommelig geluid. Niet persee bij het eten.. Maar kan toch niet dat me maag knort van hongerigheid???
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 19-04-2014 17:09

Hoi allemaal!
Update time..
Ik ben nu 16 kilo afgevallen met mijn sleeve operatie(6 feb)
Nog nooit heb ik me zo goed gevoeld! Ik leef intsener en alles gaat een stuk makkelijker!
Vandaag de dag weeg ik 91.7 kg.. Ik sta wel al 2,5 week stil!!?? Hoe kan dit? Ik doe helemaal niks 'raars' en neem geen verkeerde dingen. Ik ben zelfs best streng tegen mezelf.. Qua eten.
Mam zegt dat ik veelste weinig eet. Maar voor mijn gevoel eet ik best veel...
Soms weet ik ook niet zo goed wat ik moet, dan sta ik inde supermarkt en bedenk ik me: wat zal ik nu is eten als luch of diner? Mijn variatie is beetje op..
Ook betrap ik mezelf soms op hoofdhonger... Dat vind ik wel stom. Dan denk ik zin te hebben in een Frikandelbroodje ofso..
Ik neem het dan njet, maar ik wil er ook eigenlijk geen 'behoefte' aan hebben..
Kan iemand me tips geven of ervaringen met mij delen met betrekking tot hoofdhonger en stilstaan van afvallen... :)

Lieve groet Saartje
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 19-04-2014 17:12

Hoi allemaal!
Update time..
Ik ben nu 16 kilo afgevallen met mijn sleeve operatie(6 feb)
Nog nooit heb ik me zo goed gevoeld! Ik leef intsener en alles gaat een stuk makkelijker!
Vandaag de dag weeg ik 91.7 kg.. Ik sta wel al 2,5 week stil!!?? Hoe kan dit? Ik doe helemaal niks 'raars' en neem geen verkeerde dingen. Ik ben zelfs best streng tegen mezelf.. Qua eten.
Mam zegt dat ik veelste weinig eet. Maar voor mijn gevoel eet ik best veel...
Soms weet ik ook niet zo goed wat ik moet, dan sta ik inde supermarkt en bedenk ik me: wat zal ik nu is eten als luch of diner? Mijn variatie is beetje op..
Ook betrap ik mezelf soms op hoofdhonger... Dat vind ik wel stom. Dan denk ik zin te hebben in een Frikandelbroodje ofso..
Ik neem het dan njet, maar ik wil er ook eigenlijk geen 'behoefte' aan hebben..
Kan iemand me tips geven of ervaringen met mij delen met betrekking tot hoofdhonger en stilstaan van afvallen... Smile

Lieve groet Saartje
Plaats reactie