19 jaar, Sleeve, spannend, vraagjes...

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 20-02-2014 16:28

Als je fruit neemt, zorg dat het zacht en goed rijp is, weinig vezels (geen citrus).
Maar drink yoghurt van Optimel is ook lekker.
Bouillon, soeppie, smoothy, crackertje met smeerkaas.
Het kan van alles zijn, maar als je geen trek hebt of nog vol bent van je vorige eten, zou ik iets vloeibaars doen, bakkie thee, melk inderdaad.
En onthou te stoppen voor je te vol zit. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 20-02-2014 17:38

Zou aardbeien mogen? Die heb vandaag 5 gehad..

Tot nu toe ziet het er zo uit:

9:00 100 ml ranja slimpie voor pilletjes
09.30 minder dan halve bruine boterham getoasted, met kaas. 2 kleine schijfjes tomaat.

10.10 koffie met melk 150 ml
11.00 5 aardbeien

12:00 kop thee 250 ml
13.30 1 volkoren knacker met heksenkaas 2 kleine schijfjes tomaat.

15.15 1 volkoren knacker met filet american

16:00 kopje koffie met mel 150 ml

Wat er vanavond op het menu staat weet ik nog niet? Mams is nog werken..
Ja, ik vind dat toch wel beetje moeilijk nog.. Stoppen voor ik echt vol zit, ben dat nog beetje aan het uittesten hoe ik dat echt voel.
meestal ga ik hiken.
Met die knackers vind moeilijk om daar niet klein slokje bij te drinken.. blijven zo droog overal in je keel hangen
Heb geen honger. Alleen in me hoofd. Dat heeft echt nog even tijd nodig.. Want ik moet het een plekje gaan geven. Morgen moet ik naar therapie, dus ga ik het daar ook met haar over hebben.
Want vind het best heftig allemaal.. Die knop moet steeds beetje verder om.
Ik doe me best! Maar het is gewoon onwijs wennen..
Maandag ga ik weer naar school.. Ben benieuwd hoe dat gaat :)
Gister had ik bijvoorbeeld teveel gegeten savonds, en heb ik de hele avond last van gehad.. Kwam er ook steeds beetje naar boven, maagzuur ofso? bah..
Ook al liggen er nog 2 hapjes op je bord, die moet je laten liggen.. want je zit vol. Optijd stoppen.
Ik hoop gewoon dat het over een tijd een gewoonte word, een leefstijl, dat ik er niet de hele tijd mee bezig hoef te zijn.. :wink:

Groetjes
happy1989
Berichten: 113
Lid geworden op: 19-04-2013 14:15

Bericht door happy1989 » 21-02-2014 10:03

Heel herkenbaar hoor Saar, het nog niet herkennen wanneer je vol zit, hoofd trek hebben.
Ik heb ongeveer twee weken last gehad van hoofd honger/trek. Er moet idd een knop om. Ze hebben dan misschien wel aan je buik gezeten, maar niet aan je hoofd. Je moet t daarbij echt zelf doen.

Het niet vol zitten is ook herkenbaar. Ik merk t vooral dat ik ga zitten zuchten, dan weet ik dat ik genoeg heb gegeten. Qua tussendoortjes neem ik vaak een smootie van zacht fruit gemaakt, bakje kwark, cracker. Je lijstje ziet er volgens mij prima uit, let wel op zuivel/eiwitten, zijn ook erg belangrijk.
20 januari 2014 gbp Maasstad.

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 21-02-2014 11:15

Eiwitten zijn het belangrijkste, anders gaat je lichaam spieren opeten ipv je vet.
Dat wil je niet. :roll:

5 aardbeien klinkt wat weinig voor als tussendoortje, maar als je dan een vol gevoel hebt of geen zin meer, dan stop je.

Je moet weer even de nieuwe signalen van je lichaam leren kennen.
Inderdaad zuchten, boeren, gaan draaien op je stoel, zwaar gevoel in je lichaam, moe/slaperg worden, kunnen allemaal aangeven dat je te vol raakt. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 21-02-2014 13:30

Bedankt voor de tips Happy en de nog te zware! Het is echt een steun voor mij om hier met lieve mensen over te kunnen praten :)

Ik ben gewoon bang (net als vele met mij denk ik) dat die maag gewoon weer snel kan uitrekken? Of valt dat mee??
Eerst at ik natuurlijk makkelijk 4 boterhammen weg.. nu 1 knackertje

De nog te zware, weetje wat ik net gehad heb? Advocaddo met olijf en tomaat, zout, peper.. (knof even weg gelaten moet zo nog naar een afspraak haha)
Heerlijk was dat op een knackertje! Top recept!
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 21-02-2014 13:40

Goed zo.;)
En goed, veel kauwen. :lol:

Maar die onzekerheid hebben we allemaal gehad hoor.
Maar zolang je rustig aan doet, niet teveel nieuwe dingen tegelijk uitprobeert en luistert naar je lichaam, is er geen probleem.

Hoe gaat het met de wondjes?

Had je vandaag niet een gesprek met een begeleidster?
Therapie, ik vond het weer terug. ;)
Hoe ging het gesprek, nog iets nuttigs gehoord?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 21-02-2014 15:16

Oke, dan is het goed! Haha doe volgens mij niks geks.
Dinsdag moet ik naar ziekenhuis, diëtiste en verpleegkundige.
Die zullen wel even naar mijn wondjes kijken, hechtingen zitten er nog steeds in?!
Voor de rest zien de wondjes er mooi uit! Dicht! :)
Dinsdag laat ik wel even me eetdagboekje aan hun zien.. En even vragen waar alle voedingsstoffen in zitten, in welke prodcten.

Ja klopt vandaag had ik therapie! Dat is niet in ziekenhuis maar ergens anders. Pysgloog. Vind dat toch
altijd wel fijn als ik haar zie. Met haar leer ik hoe ik mijn emoties een beetje in balans kan krijgen. Mijn temperamentvolle karakter wil nog wel is met me op de loop. Dus daar moet ik nog even een balans in vinden.
En deze hele operatie en traject is natuurlijk ook pittig. Bij haar kan ik alles kwijt en krijg ik professionele hulp. Win win situatie :)

Ik moet wel oplettenden trouwens dat ik genoeg blijf drinken. Soms betrap ik mezelf er op dat ik te weinig vocht binne krijg.
Volgende week weer sporten! Cardio? Nog geen spieren toch?
Familie vrienden en klasgenoten zeggen dat ze al aan me kunnen zien dat ik afgevallen ben' happy me!

Groet Saartje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 21-02-2014 17:30

Ik weet niet of het zelfoplossende hechtingen zijn?
Anders horen ze twee weken na de operatie er uit gehaald te worden, je kan er dinsdag gelijk naar vragen.

Vocht is belangrijk, minstens ander half liter.

Eerste zes weken alleen conditie trainen, lopen, fietsen, zwemmen.
Geen krachttraining.

Kijk, dat is leuk als mensen al verschil gaan zien.
Dat zal je nog wel vaker gaan horen. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saar19
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-12-2013 10:31

Bericht door Saar19 » 22-02-2014 10:46

Wow, ik had gister m'n eerste (hopelijk ook me laatste) dumping.. Geen flauw idee of dat wel kan bij een sleeve? Maar het voelde echt zo!
Ik ging bij 'n vriend eten.. Spaghetti, echt alles heel goed klein gesneden.. heb 6 hapjes ofso gehad, dat ging allemaal nog goed.
Maar 10 minuten later, begon het... Ik begon helemaal te zweten? Hartklopping? Alles zat zo vast!! Half uur erna was het nog steeds niet weg, toen heb ik moeten overgeven..
Dat was wel een opluchting. Maar echt! Leek net of ik stikte, zo'n brok zat er vast!
Heeft iemand dit ook wel is mee gemaakt met de sleeve?
Ik ga nu echt nog voorzichtiger zijn.. Dan maar te vroeg stoppen dat je nog niet eens vol zit, maar dit was echt een akelig gevoel!

Groetjes :)

Afbeelding[/url]
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 22-02-2014 12:58

Ja hoor, ook met een sleeve kan je goed beroerd worden.
Zo leer je wel af om dingen te nemen die niet goed vallen. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Plaats reactie