Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 17-11-2016 20:34

Ik snap jouw gedachtengangen ook wel, Toni.

Ik ben enigszins verbaasd dat je met 150 kilo geen klachten had. Ik met 110 kilo voel mij enorm en mijn knieën hoor je bij traplopen aan het eind van de straat nog kraken 😆 en ik merk dat mijn lijf heel veel meesjouwt, althans ik dus eigenlijk. Ik vind bewegen zwaar. Een keer goed zuigen onder de bank, waar ik dus voor op mijn knieën ga, vind ik pittig, want dan moet ik weer opstaan. Vreselijk dat mijn lijf zo zwaar is!

Ik vind het top dat jouw zelfbeeld niet te lijden heeft/ had onder je gewicht!
Houden zo die eigenwaarde 😊
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 17-11-2016 22:48

Het is echt waar De Gewichtige.

Natuurlijk is minder kilo's zeker wel handiger, maar ik heb totaal geen last van mijn gewrichten, en ben leniger dan sommige van mijn slankere leeftijdsgenoten....(ben nu 39 ). Ik heb nog nooit fysiek wat hoeven laten vanwege mijn gewicht, heb met opstaan totaal geen probleem...

Dat is positief natuurlijk maar motiveert ook niet echt om wat er aan te doen. Ook psychisch nooit ongemak ondervonden..mijn drijfveer voor mijn operatie is echt de toekomst, het gaat nu uitstekend, alle waarden zijn hartstikke goed (behalve BMI), ik zit uitstekend in mijn vel - en dat wil ik zo houden cq verbeteren :D
Rosalotte
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-08-2016 22:39

Bericht door Rosalotte » 18-11-2016 09:38

Dat herken ik wel bij Toni. Weinig lichamelijk ongemak (behalve dat die leuke kerstjurkjes niet passen, maar toni zal die ook niet dragen :p) Ik wil die klachten voor zijn.
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 18-11-2016 12:37

Hi Rosalotte,

Jurkjes niet nee :D - maar wel iets vergelijkbaars - als ik nu een fatsoenlijk pak ga halen (ik loop regelmatig in pak vanwege mijn werk) - ben ik klauwen vol met geld kwijt. Echt honderden euro's, en dan heb ik wel een net pak, maar zeker geen Armani, Hugo Boss of zo...

Dus klachten voor zijn en financieel scheelt het ook - merken we nu al aan de inkopen 4(
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 18-11-2016 19:18

Geen jurkjes voor Toni 😎
Mag ik vragen hoeveel kilo jij weegt, Rosalotte? 😳 Of is dat een gevoelig onderwerp 😄

Ik moet zeggen dat ik hypermobiel ben, dus ik denk dat ik mijn gewrichten door mijn gewicht ook nog eens extra belast.

Geloof graag dat jouw pakken een vermogen kosten! Fijn dat dit met gewichtsverlies ook nog een meer betaalbaar wordt 😁

Fijn weekend allemaal!
Rosalotte
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-08-2016 22:39

Bericht door Rosalotte » 18-11-2016 22:40

nu 135 en kom van de 140 af

Ik merkte het alleen als ik moest rennen voor de trein of als ik met mijn kinderen in de berg loop :roll:
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 19-11-2016 14:40

Wat is dit een interessant topic!
Ik begrijp, dat de wachtlijsten in België ook lang zijn.
Momenteel zit ik in Spanje, waar ik de operatie (gastric sleeve) wil laten doen.
Mijn verzekering ging het aanvankelijk vergoeden, maar gaat nu dwars liggen.
En dat terwijl ik er op rekende, dat ze zouden uitkeren.
Mijn man heeft al gezegd, dat als het hier niet zou doorgaan, we dan naar België gaan.
Maar dat betekent nóg langer wachten.
Het vreemde is, dat ik wel mocht beginnen met de pre-operatieve onderzoeken.
De chirurg, internist, endocrinoloog en psychiater heb ik al gehad.
Nu maandag en dinsdag de rest, waaronder maagfoto's, een lever echo, en een gastroscopie (gelukkig onder een roesje!).
De operatie kost hier €15.000,-
De verzekering betaalt (zou betalen) een marktconform bedrag, gebaseerd op Nederland.
De rest moeten we dan zelf bijbetalen.

Ik herken het verhaal van Michl wel.
Ik ben ook een koolhydraat monster.
Ik ben ook van plan om na de operatie mijn manier van eten te veranderen en de koolhydraten te beperken.
Ik heb een hele leuke site gevonden (weliswaar in het Engels, zij komt uit Amerika) met heerlijke recepten, van iemand die ook geopereeerd is, en .
http://theworldaccordingtoeggface.blogspot.com.es/
En verder download ik YouTube filmpjes met allemaal mjummie recepten.

Als mijn operatie doorgaat, zal dat begin december worden.
Het zou eigenlijk 28 november gebeuren, maar de gastroscopie kon pas begin december.
Er zijn hier gelukkig geen wachtlijsten.

Michl?
Wat doe jij met die courgettespaghetti?
Ik heb al wel zo'n apparaat gekocht, maar ik weet niet of je met die courgette daarna nog iets moet doen of eet je die rauw?

Ik wens iedereen hier, die nog aan het wachten is op zijn of haar operatie heel veel succes!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 19-11-2016 20:06

Valt mee met jouw gewicht dat je geen klachten hebt, Rosalotte.
Prettig hoor! Beter zo dan andersom!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 19-11-2016 20:16

Wat 'bijzonder', althans in mijn beleving bijzonder 😁 dat je voor de ingreep in Spanje bent, Simonne.
Wat heeft je de stap doen nemen om je in Spanje te laten helpen? Wachtlijsten hier in Nederland?
Ik neem aan dat als jouw verzekering vergoed (zou vergoeden... 😖) je aan een BMI van 40 komt of BMI van 35 met comorbiditeiten?
Wat rot dat je ziektekostenverzekering ineens moeilijk gaat doen.
Ik hoop voor jou dat het dus echt meevalt en zij gewoon vergoeden!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gehoopt had eerder dan 10 februari een afspraak in België te hebben staan. Wellicht is dr. Dillemans erg gewild (lees ik wel vaak), want las van iemand die contact heeft gezocht met artsen in België en meteen de volgende week al terechtkon! Dat triggert wel een beetje moet ik bekennen... Het liefst wil ik vandaag al geopereerd worden, maar ik heb een goed gevoel bij dr. Dillemans waardoor ik toch de moed opbreng te wachten tot februari.

€15.000 is zelfs nog meer dan hier in Nederland €11.000, waar ik dus echt erg van schrok.
Een assistent van dr. Dillemans mailde mij dat de operatie €5.800 kost, maar Michl heeft de rekening nog liggen waarop nog geen €5.000 staat 😆

Bedankt voor je link!

En heel veel succes met de komende onderzoeken!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 20-11-2016 11:54

Tja, waarom in Spanje?
Wij gaan elk jaar overwinteren in Spanje en Marokko.
Wij reizen en wonen in onze camper, wij hebben geen huis.
Ik stond in Nederland op de wachtlijst voor het Zuiderzee Ziekenhuis, maar die obesitas poli is plotseling failliet.
Bovendien vond ik de gang van zaken daar buitengewoon onprettig.
Ik heb toen contact gezocht met het ziekenhuis hier in Spanje, waar we momenteel vertoeven.
Het is gewoon een heel goed ziekenhuis, waar ze de meest vooruitstrevende operaties doen, dus ik heb daar alle vertrouwen in.
Ja, ik heb een BMI van 35, met diabetes, dus ik kom gewoon in aanmerking.
Er is geen wachtlijst, dus zodra alle onderzoeken zijn afgerond, zou ik in principe begin december geholpen worden.
De oorspronkelijke datum was 28 november, maar dat gaan we niet redden met de onderzoeken en het wachten op uitslagen.
Nu ga ik maar even de rem zetten op die onderzoeken, want ik wil eigenlijk wel eerst zeker weten, of de operatie doorgaat en hoeveel we moeten bijbetalen.
Ik vind de onderzoeken namelijk best wel ingrijpend en ik heb geen zin, om dat voor niets te doen.
Duimen maar...
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Plaats reactie