Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 12:55

Wat goed verwoord, De nog te zware! Ik voel het... het zwemmen en dan het trapje op...
Wat zou het fijn zijn als ik de zware kilo's ooit kwijt ben.

Bedankt voor de tip over het sturen van een privebericht. Dat ga ik onthouden.
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 13:15

Kom ik over als iemand die snel slank wil zijn?
Dan stralen mijn berichten wellicht iets anders uit dan ik bedoel, Hyperion.

Ik ben een volume-eter. Ik kan veel op (hoofdmaaltijden) en ik vind alles lekker! Het is moeilijk als je maag nooit of bijna nooit gevuld is. En minder eten niet werkt, want dan is de verleiding tot iets extra's groot. Zoals zovelen hier kan ik afvallen, tuurlijk kunnen wij dat!, maar hoe houden we de kilo's eraf, dat is een stuk moeilijker.

Ik ben het helemaal met je eens dat een screening belangrijk is en ik wil mij ook laten begeleiden door een professional.
Maar aangezien mijn BMI niet toereikend is voor een vergoeding door de verzekering hoop ik een operatie zelf te bekostigen. En daar heb ik niet luchtig over nagedacht.
Is het anders iemand te opereren die een BMI heeft van +40 met dezelfde eetgewoonten als ik? Heb ik psychisch meer overwicht op mijzelf waardoor mijn BMI máár 36 is dan iemand met een BMI van 40+ en deze obese wel in aanmerking komt voor een biatrisch traject?
Ik hoop mijzelf eerder halt toe te kunnen roepen door een medische ingreep dan te wachten tot ik een BMI van 40+ heb en wel in aanmerking kom voor een vergoeding.

Bedankt voor je wijze woorden :)
Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Bericht door Michl » 01-11-2016 19:35

Dag Gewichtige,

Ik kan je helpen hoor. Met informatie, dan! Bij Dr Dillemans in Brugge ben je aan het juiste adres.
Hij is de beste chirurg in bariatrische chirurgie in diverse landen. Van over de hele wereld komen mensen bij hem kijken hoe hij zijn afdeling runt en zijn operaties doet. Qua kennis en kunde zit je goed (google hem maar. Ook filmpjes op youtube te zien).

Ik heb op 18 aug. Jongstleden een sleeve van hem gekregen. Ook ik ben (was??) een volume eter. Mijn BMI was... 30! (Nu is die trouwens 24,4 en 'normaal'.). Ik kan je Dr. Dillemans in alle opzichten aanbevelen. Als je hem spreekt op je eerste consult (ik weet nu al zeker dat je naar hem zult gaan), doe hem dan de hartelijke groeten van de Nederlandse vrouw die een boek heeft geschreven over afvallen... dan weet hij wie je bedoelt.

Hij neemt je serieus. En hij zal je gaan opereren. Hij heeft het wel druk dus het zal wat tijd nodig hebben voor je aan de beurt bent. Het is het wachten waard!

Ik heb van 1 ding spijt: dat ik dit niet 25 jaar eerder heb gedaan (ben nu 46, tob sinds 30 jaar met mijn gewicht....). Verder nergens van. Ook heel blij ben ik met de keuze voor een sleeve en geen GBP. Ik heb die omleiding in mijn darmen niet 'nodig', om tot een goed gewicht te komen (en dat dat zo is, blijkt nu al).

Er is verder geen 'traject' in Brugge. Je ziet een diëtiste, maar dat stelt niet zo heel veel voor. Begeleiding is er niet echt, je krijgt wat richtlijnen mee. Een sleeve kost 4995 euro inclusief alles. Een GBP is 1000 euro meer.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel. Maar ik wens je ongelofelijk veel succes en hoop dat je weg positief en vlot en blij mag gaan verlopen!! Ik gun dit iedereen die 'te zwaar en ongelukkig daarmee' is. Hartelijke groet!!
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 20:00

Enorm bedankt dat je de moeite hebt genomen om te antwoorden op mijn bericht, Michl!

Je bericht geeft mij wel wat hoop.
Ik heb toevallig vanmiddag gebeld met mijn ziektekostenverzekering, omdat ik mij afvroeg hoe het zit met eventuele optredende complicaties tijdens danwel na de operatie. Ik kan sparen voor mijn operatie (bedankt voor het noemen van de kosten!), maar wat als ik in het uiterste geval op de IC beland. Dat betekent dat ik dan zelf moet opdraaien voor de kosten. Dit omdat de operatie, de gastric sleeve dus, een geplande behandeling is en dan noodzakelijke operatie(s) niet gedekt worden door de ziektekostenverzekering.
Dat beangstigt mij wel.
Heb jij hier van tevoren over nagedacht?
Werden risico's en dus bijkomende kosten door kliniek van dr. Dillemans besproken?

Kan ik het risico nemen om mij in Belgie te laten opereren? Ik weet ook niet in hoeverre er vaak complicaties optreden bij het uitvoeren van een sleeve resectie.

Al met al leeft het hele gebeure ontzettend in mijn hoofd :lol:
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 20:03

Wat leuk trouwens dat je een boek hebt geschreven. Wil je de titel delen?
Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Bericht door Michl » 01-11-2016 20:17

Ik begrijp je zorgen goed, gewichtige. Die had ik ook. Tot nu toe heeft Dr D nog geen enkel geval gehad met een sleeve waarbij een zware complicatie op is getreden. Daar heb ik me aan vast gehouden. Dit is wel degelijk van te voren besproken, je moet ook iets ondertekenen waarin alle risico's staan. Dat heb ik uiteindelijk maar 'blind' gedaan,, net zoals je een medicijn toch slikt ook al is de lijst van bijwerkingen zorgwekkend.

Even voor de duidelijkheid: Dr D heeft geen 'kliniek', hij werkt in het Academische ziekenhuis van Brugge waar hij een bariatrische afdeling leidt, ook afdeling heel een vaatkunde heeft hij onder zijn beheer. Mocht er iets zijn dan ben je dus in goede handen.

Ik vind het fijn je te helpen, voor zover ik dat kan. Het is niet niks. Maar achteraf gezien (ik ben pas 11 weken geleden geopereerd!) vond ik die operatie best heftig maar niet meer dan dat. Na een dag of 2,3 ben je weer een hele pief en na een week of 2, 3 is het meeste leed geleden. Het omgaan met de nieuwe manier van eten is iets wat je elke dag bewust moet plannen, dat vergt best wat van je. Maar het is het alleszins waard....!
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 20:51

Goed om te horen dat er nog geen enkele zware complicatie is opgetreden. Dat geeft een burger moed hihi
Een zeer begaafd man als ik de site zo lees! Dat geeft een veilig gevoel.

Hoeveel overnachtingen heb je in het ziekenhuis gehad? Is het maar net hoe je je voelt en hoe het met je gaat wanneer je weer naar huis mag?

Ik vind het spannend hoor! Het idee dat er echt wat mogelijk is zonder tussenkomst van de verzekering voor mensen zoals ik die het ook even niet meer weten.

Slordig trouwens ja, geen kliniek natuurlijk. Had het beter anders kunnen benoemen.
Marloes152
Berichten: 189
Lid geworden op: 09-01-2016 09:42

Bericht door Marloes152 » 02-11-2016 08:36

Ik heb mij ook op eigen kosten in België laten opereren (ben wel een Nederlandse die in België woont). Niet in Brugge, maar in Antwerpen. Ik had een bmi van 34.5. En ook ik ben heel erg tevreden. Prima chirurg en team. Het heeft mij net geen 5000 euro gekost, maar ik heb wel geprobeerd mijn ziekenhuis verblijf zo kort mogelijk te houden op 1 nachtje. Iedere nacht komt er zo'n 1000 bij en slapen kon ik thuis ook. Ik voelde me wel prima na de operatie !
Ik vind het trouwens geen luxe operatie. Ik zal nu langer gezond blijven en de verzekering en maatschappij minder kosten. Daarom zou het wel leuk geweest zijn als ze toch iets zouden vergoeden - ook voor mensen die nog geen medische problemen hebben. Het idee dat je er eigenlijk eerst gewicht moet aaneten, voordat je een oplossing betaald krijgt, is toch van de gekken.
Marloes152
Berichten: 189
Lid geworden op: 09-01-2016 09:42

Bericht door Marloes152 » 02-11-2016 08:50

Ik heb trouwens een GBP gekregen in februari. Ondertussen ben ik bijna 35 kg kwijt en heel erg gelukkig. Het is wel een heel andere manier van leven, waar je je aan moet aanpassen. Maar dat komt langzaam en gestaag. Er gaat ook geen dag en maaltijd voorbij, zonder dat je aan de operatie herinnerd wordt. Dat moet je er wel voor over hebben.
Ik heb er alleszins nog geen spijt van gehad...
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 02-11-2016 09:19

Bedankt voor je bericht, Marloes152!

Goed te lezen dat jij met succes geholpen bent! 35 kilo klinkt echt ongelooflijk. Wat een fijn gevoel moet dat geven!
Ook prettig voor mij om te lezen dat in feite hoe je je voelt uitmaakt hoe lang je in het ziekenhuis verblijft. Ik heb 3 jonge meiden die mij moeilijk kunnen missen. En dan is België best een stap!
Ik zal niet eerder uit het ziekenhuis vertrekken voor wat verantwoord is, maar als ik mij goed zou voelen dan liever natuurlijk naar huis.

Ik ben het helemaal met je eens dat tegemoetkoming fijn geweest zou zijn, want ik ben ook van mening dat mensen met sterk overgewicht de maatschappij uiteindelijk geld gaan kosten. Nu geen klachten of bijkomende comorbiditeiten wil niet zeggen dat het over 10 jaar nog goed gaat.
Nu zijn wij de maatschappij en onszelf natuurlijk (ik wil geen klachten of bijkomende aandoeningen krijgen!) voor.

Maar goed, ik loop ver vooruit, want in feite moet ik nog helemaal in het circuit zien te komen :D
Plaats reactie