Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 04-11-2016 09:04

Voor jou dus nog even geduld voor je geholpen wordt, Toni!
Spannend hoor!

Voor mij geldt hetzelfde. Ik ben ook een volume-eter. Moet eerlijk zeggen dat ik een GBP een heftige ingreep vind en blij ben (in hoeverre je blij kunt zijn met een operatie en überhaupt het overgewicht wat ik heb...) dat voor mij een sleeve resectie zou volstaan.

Op naar een nieuwe toekomst!
Het gaat je goed :)
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Bericht door razz » 04-11-2016 10:33

Hier ook een ex-volume eter met een sleeve :)
Ik wil er wel bij zeggen dat in je hoofd ook het één en ander moet veranderen en de operatie een prima hulpmiddel is en niet meer want uiteindelijk zijn we, in de meeste gevallen, dik geworden vanwege een verkeerd eetpatroon of noem het een eetstoornis.
Dat wil zeggen dat ook al ben je nu een volume-eter en snoep je haast niet, de kans bestaat dat je over een tijdje precies het tegenovergestelde kan doen mits je het knopje in je hoofd niet indrukt :)
Ik merk zelf soms wel eens dat ik maar al te graag naar een snoepje of een stuk chocola grijp terwijl ik vroeger echt nooit snoep at.

Succes!
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 04-11-2016 10:48

Dat ben ik met je eens Razz. Ik lees hier ook af en toe berichten van forumleden die na enkele jaren na hun operatie steeds sterker in hun schoenen moeten staan om niet in vroegere of nieuwe valkuilen te trappen.
Dat zal voor mij ook een uitdaging worden, maar gelukkig geldt dat voor (bijna?) iedereen.
Een goede keus dien je zelf te maken.

Wel goed om te weten dat je ineens andere behoeften/ begeerten kunt krijgen.
Hopelijk slinkt dat knopje in mijn hoofd niet mee met het lijf dat ik ooit hoop te hebben! :lol:
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 04-11-2016 10:50

Aan je foto te zien gaat het je goed af, Razz!
Blij voor jou dat een sleeve jou zo geholpen heeft.
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Bericht door razz » 04-11-2016 11:21

De Gewichtige schreef:Dat ben ik met je eens Razz. Ik lees hier ook af en toe berichten van forumleden die na enkele jaren na hun operatie steeds sterker in hun schoenen moeten staan om niet in vroegere of nieuwe valkuilen te trappen.
Dat zal voor mij ook een uitdaging worden, maar gelukkig geldt dat voor (bijna?) iedereen.
Een goede keus dien je zelf te maken.

Wel goed om te weten dat je ineens andere behoeften/ begeerten kunt krijgen.
Hopelijk slinkt dat knopje in mijn hoofd niet mee met het lijf dat ik ooit hoop te hebben! :lol:
Ik denk dat het voor iedereen geldt ja. Het blijft een "gevecht" de rest van je leven.
Je moet zo snel mogelijk leren omgaan met je nieuwe eetpatronen om het jezelf makkelijker te maken. Tevreden zijn met kleine porties of tevreden zijn met de vrij gezonde porties die je moet eten (had ik voorheen vrij veel moeite mee) etc etc. Eten om te leven en niet andersom.

De sleeve heeft mij enorm geholpen en na ruim 2 jaar nog steeds. Soms wanneer ik iets te enthousiast opschep, dan zegt de maag op een gegeven moment vanzelf HO! : )

en als ik het kan, kan iedereen het :D
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 04-11-2016 12:13

Ok, goed om te lezen dat de structuur in ieder geval goed helpt. Maar kan je aangeven op welke vlakken je gaat zondigen (grotere porties nemen, meer snoepen, of...)
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Bericht door razz » 04-11-2016 12:45

Dat is voor een ieder anders. Een sleever kan geen grote porties nemen omdat de maag gewoon te klein is en een GBP'er raakt geen snoep meer aan (vanwege dumpings)
Wat je dan bijvoorbeeld kan tegenkomen is dat sleevers ineens snoepers worden terwijl ze voorheen vrij weinig snoep aten. Snoep is nou eenmaal geen zware hap, maar wel makkelijk en erg lekker ( en slecht :D )
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 04-11-2016 13:18

ok thanx. Ik neem trouwens wel de vrijheid om op 3 suikervrije salmiakdropjes te zuigen van AH huismerk. Die zijn gebaseerd op niet verteerbare suikers, en leiden daarom niet tot dik worden - verhoging bloedsuikerspiegel.
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 04-11-2016 13:19

Respect Razz, dat je eet om te leven. Ik denk dat menigeen jou daarom zal benijden :D

Ik vind het moeilijk inbeelden hoe mijn leven als volume-eter zal veranderen. Althans, mijn borden zijn nu enorm vol, hoe schat ik in hoeveel ik op kan na de operatie. Het mijn-ogen-zijn-groter-dan-mijn-maag-effect 8)
Dat zal erg wennen en een hoop proberen worden!

Wat zal jouw leven veranderd zijn na 2 jaar zeg!
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Bericht door razz » 04-11-2016 19:04

De Gewichtige schreef:Respect Razz, dat je eet om te leven. Ik denk dat menigeen jou daarom zal benijden :D

Ik vind het moeilijk inbeelden hoe mijn leven als volume-eter zal veranderen. Althans, mijn borden zijn nu enorm vol, hoe schat ik in hoeveel ik op kan na de operatie. Het mijn-ogen-zijn-groter-dan-mijn-maag-effect 8)
Dat zal erg wennen en een hoop proberen worden!

Wat zal jouw leven veranderd zijn na 2 jaar zeg!
Mijn borden waren voorheen ook enorm vol, ik at totdat het bijna letterlijk m'n neus uit kwam.
Vaak gebruikte ik niet eens een bord, maar een grote schaal, was veel gezelliger om de in stukken gesneden gefrituurde frikadellen (7x) op te leggen inclusief 8 soorten saus.
Eerste wat ik heb gedaan na de operatie is hele leuke kleine ontbijtschalen kopen. Het eerste jaar adviseer ik je dan ook je eten op zo'n bord te nuttigen. Ik heb ook kleiner bestek. Zo ben je in principe volwaardig aan het eten, maar met kleine hapjes en porties : )
Ik bedoel, 1 aardappel, 100 gram kipfilet en 5 sperziebonen op een groot bord is ook best een triest gezicht.

Wat betreft de veranderingen in m'n leven kan ik pagina's vol schrijven. Ik gun iedereen hetzelfde.
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
Plaats reactie