Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 21-11-2016 21:17

Kijk, liever vandaag dan morgen! 😆
Dus wat dat betreft hoop ik met je mee, Toni!

Laat je het even weten als je een datum te horen krijgt?
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 22-11-2016 17:21

Vanwege een trip naar Rusland voor werk nogmaals planbureau gebeld, nu krijg ik weer een dame aan de lijn die me verteld gewoon de 15 weken wachtlijst aan te houden voor mijn planning.

Geen peil op te trekken dus....zal gewoon afwachten worden en zien wanneer er gebeld wordt....

Maar wat mij betreft beter korter dan langer...dus eind december komt mij veel beter uit!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 23-11-2016 20:46

Wat blijft het toch altijd bijzonder dat de een DIT kan zeggen en de ander DAT.
Toch erg jammer aangezien dit jaar nog geholpen worden super zou zijn!

Inderdaad afwachten maar weer!

Rusland, leuk!
Jij ziet nog eens wat van de wereld 😆

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat mijn man geen buitenlandse werkreisjes maakt. Hij is begin november een week naar Amerika geweest, maar dat vond ik lang genoeg! 😄
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 24-11-2016 16:04

Inderdaad de Gewichtige, we kunnen niet meer dan afwachten op het moment...

Het klinkt trouwens romantischer dan dat het daadwerkelijk is, voor het werk naar het buitenland. Vaak is het vliegtuig in, naar een fabriek, kantoor en dergelijke, naar een hotel of direct weer terug, vliegtuig in en klaar is het weer. Je hebt niet vaak de mogelijkheid om op je gemak iets te bezoeken. Maar als die mogelijkheid er wel is, is het inderdaad des te leuker :D daar heb je gelijk in.
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 25-11-2016 13:46

Nou Toni, ik hoop voor jou dat je binnenkort gebeld wordt voor een datum! En dat je in december nog geholpen wordt!

Ik ben mijzelf aan het oriënteren voor een sleeve in Antwerpen. Bij het Stuivenberg. Naar wat ik lees, zijn de artsen daar ook goed.
Het wordt dan Brugge bij dr. Dillemans of Antwerpen.

Mijn man zei dat inderdaad ook wel. Toen hij in Amerika was, heeft hij ook vrijwel niets gezien. Het idee dat je in een bepaald land bent, is soms leuker dan er daadwerkelijk zijn 😆
Succes!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 28-11-2016 20:20

Toch ook hier maar even een update plaatsen 😊

Vanmorgen Antwerpen gebeld en wat blijkt: ik heb morgen een afspraak! Ik viel bijna achterover toen ik het hoorde 😆
Ik mag komen bij dr. Valk.

Wat gaat hij vragen? Wat wil hij weten? Zal hij een ja geven? Moet ik iets meenemen? Wanneer zal ik geopereerd worden?
Allemaal vragen die nu in mijn hoofd ronddwalen.
Hoogstwaarschijnlijk meer omdat mijn toekomst in de handen van een ander ligt. Het enige wat ik kan doen is feiten en gevoelens benoemen.

Wens mij succes! 😆
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-11-2016 22:05

Maak een lijstje van alles wat je wilt weten.
Dan vergeet je morgen niets, als je daar eenmaal zit.
Heel veel succes!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 29-11-2016 20:19

Vandaag ben ik bij dr. Valk in Antwerpen geweest. Een fijne man, erg vriendelijk.
Toch twijfel ik. Hij stond niet meteen open voor mijn wens voor een sleeve. Hij zei dat er uit vooronderzoeken wel zou komen welke operatie het meest geschikt voor mij zou zijn. Al kon ik dan ook mijn wens nog wel uitspreken, zei hij.
Ook krijg ik allerlei vooronderzoeken, zoals een gastroscopie, bezoek endocrinoloog, fysiotherapeut, hartonderzoek, diëtist en bezoek aan een psycholoog. Dit betekent dat ik nog zeker 5 keer naar Antwerpen moet om alle onderzoeken te doorlopen.
De meeste afspraken konden niet op eenzelfde dag gepland worden.
Dat vind ik best pittig!
Op zich niet erg, want ik moet er wel iets voor over hebben, maar het liefst ga ik zo min mogelijk op pad. Moet ook iedere keer opvang voor mijn kinderen regelen.
De operatie kost mij rond €5.500 exclusief vooronderzoeken wat ongeveer €500/€1.000 zal bedragen.

Herkenbaar voor mensen die in Antwerpen geholpen zijn?
Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Bericht door Michl » 10-01-2017 11:36

Hoe is t met jou, gewichtige? Zag net een bericht van ene Peter die bij dr D geweest is en eind april al datum heeft! Dat geeft hoop, toch? En... ik ben nog geen 5 maanden post op en voel me al 100% een nieuw mens! Dus.. ook al moet je nu geduld hebben, als het eenmaal zover is, gaat het hard hoor!
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 10-01-2017 14:38

Hee Michl!

Leuk om iets van je te lezen! Ik ben al schrijvende niet geheel actief meer hier. Ik merk dat ik het lastig vind om op topics te reageren nu ik nog niet geopereerd ben. Geen weegschaal om te noemen bijvoorbeeld en de meeste vragen die ik had, daar heb ik een antwoord op gevonden.
Wel lees ik geregeld het forum. Zo las ik dat je een fantastische reis hebt gemaakt! Hoe ging dat met je kindjes? 😄

Ik heb het bericht over het bezoek aan dr. Dillemans van Peter ook gelezen. Dat geeft zeker moed! Ging er in mijn hoofd al vanuit dat ik wellicht pas richting zomervakantie geopereerd zou worden. Het zou top zijn als dat veel eerder wordt!
Dat betekent slanker de zomer in en een hoop minder zweet verliezen 😉

Fijn te lezen dat je je echt goed voelt! Toch zeker een fijn vooruitzicht voor iemand als ik die alles nog door zal maken. Kleine tinkeltjes in mijn buik dat ik ooit veel fijner in mijn vel zal zitten, minder/ niet hoef te hijgen als ik met iets zwaars de trap naar zolder opga, die enorme buik niet meer hoef te verbergen achter mijn armen als ik zit, mijn knieën minder/ niet meer 'doorzakken' als ik traploop, minder warm hebben na bijvoorbeeld een stukje fietsen (al lees ik dat een hoop mensen na hun operatie koukleumen worden 😆 niet voor te stellen hier!), leukere kleren kunnen kopen en een beetje hoop dat ik dagelijks meer energie zal hebben.
Leuke vooruitzichten! Dingen om aan vast te houden met het oog op mijn toekomst 😊

Genieten voor jou dus!
Plaats reactie