Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Zelf bekostigen sleeve

Bericht door De Gewichtige » 31-10-2016 20:12

Ha forumleden!

Ik ben een vrouw van 36 jaar en vrijwel mijn hele leven te zwaar. Dit is vast voor een hoop van jullie herkenbaar.
Na lang nadenken, veel googelen en na het lezen van allerlei forums, bleef het laten uitvoeren van een gastric sleeve lang in mijn hoofd hangen.
Na enige moed verzameld te hebben, ben ik naar de huisarts geweest voor een verwijsbriefje.
Nu is mijn BMI (rond 36) te laag om de operatie vergoed te krijgen van mijn zorgverzekering.
Ik heb contact gehad met het SFG in Rotterdam. Nu begreep ik van de obesitas verpleegkundige dat zij vooralsnog alleen mensen opereren die hun operatie zelf bekostigen als de BMI hoger ligt dan 35 met obesitas gerelateerde aandoeningen ofwel klachten (hoge bloeddruk, diabetes, gewrichtsklachten e.d.) Ik had niet verwacht dat dezelfde eisen gesteld zouden worden als het hebben van een BMI van 40+, waarbij de operatie wel vergoed wordt door de verzekering. Want een operatie wordt ook vergoed als je BMI 35+ is en je obesitas gerelateerde aandoeningen hebt. Wordt vervolgd...

Zijn hier forumleden die een operatie zelf bekostigd hebben in een ziekenhuis in Nederland? Welke eisen om in aanmerking te komen voor een operatie stelde dat ziekenhuis?

Zijn hier forumleden die zich op eigen kosten hebben laten opereren in België? Hebben jullie enig idee of je dan verzekerd bent wanneer complicaties tijdens danwel na de operatie optreden?

Wellicht vind ik hier antwoord op mijn vragen.

Dank je!
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 31-10-2016 23:05

Een aantal hebben zich in België laten opereren.
Dilleman, heet de chirurg geloof ik.
En zover ik het kan bekijken tot grote tevredenheid, ook bij complicaties.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 06:46

Bedankt voor je reactie, De nog te zware!

Ik heb dr. Dillemans even gegoogled, maar dan ben ik nu nog benieuwd of er hier forumleden zijn die door hem geopereerd zijn en op eigen kosten?
En of de eisen om te kunnen opereren anders zijn dan in Nederland?
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 06:47

Wat een geweldig gewichtsverlies heb jij ondergaan, De nog te zware!
Je zult je wel een ander mens voelen :D
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 01-11-2016 09:27

Ik hoop dat die mensen gaan reageren. :)

Waar mensen in Nl wel eens een nee hadden gehad, kregen ze bij hem een ja.
Als je zelf betaald, zijn de eisen een stuk lager.
Maar ook hier geldt dat je moet laten zien dat je weet waar je aan begint en het in je hebt om het een succes te maken.

Ja, ik voel me een heel ander mens.
Lichter van lichaam en geest.
Bewegen is moeiteloos en ik voel mijn lichaam niet, waar ik vroeger me overeind moest hijzen en elke stap lood woog.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 01-11-2016 09:48

Hier op het forum bij het blokje : kletshoekjes.
Daar vindt je ook èèn die heet Brugge.

Daar schrijven mensen die door Dillemans geopereerd zijn en wat het dezelf betaler kostte.

6800 euro voor een gbp, sleeve zou iets goedkoper zijn.

Iemand schrijft dat alleen iemand met een bmi van 33 werd afgewezen.

Ga er eens lezen.
Als je het niet kan vinden, kan je ook op de naam van geej zoeken, zij schrijft daar ook.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 10:54

Ik ben erg blij met je reacties!

Ik heb een stukje bij dat topic gepost. Nu afwachten of er nog mensen actief zijn :D
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 01-11-2016 11:03

Ik snap wel wat je bedoeld met je lichter voelen, moeiteloos bewegen.
Dat is iets waar ik enorm naar uitkijk!
Ik weet niet hoe het voelt om slank te zijn, te bewegen zonder moeite. Wat zou ik graag zonder moeite uit hurkzit willen kunnen komen, willen zitten op de grond en niet bang hoeven zijn niet meer overeind te komen.
Mij niet altijd moe meer voelen. Energie hebben en kunnen sporten zonder dat het een hele opgave is.
Of kleren kunnen kopen die ook nog eens leuk staan!

Blij voor jou dat de operatie jou goed heeft gedaan! Dat is toch ieders hoop, denk ik.

Enne ik zou wel eens op de spacescooters van mijn twee oudste dochters willen rijden. Nu ben ik te zwaar voor dat ding :wink:
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 01-11-2016 11:08

Je kent het gevoel van in het zwembad/water zijn?
Je gewicht doet er dan niet toe......tot je omhoog uit het water komt en voelt wat er allemaal aan je hangt.
Dat gevoel, bij dat trapje, dat is helemaal weg.

Bovenaan dit forum, heb je privèberichten staan.
Als niemand reageert, kan je iemand een berichtje sturen.
Ze zien dat dan in hun e-mail, je hebt dan meer kans op antwoord en ze zijn weer eens terug op het fourm. :)

Lees je goed in, onderzoek alles.
En doe dan wat goed voelt en je je financieel kan veroorloven.
Voor mijzelf is dit het mooiste geweest wat ik voor mezelf heb kunnen doen.
Ik ben er elke dag nog gods-blij mee, dat ik het gedaan heb.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 01-11-2016 12:09

Zorg er voor dat je goed medisch/psychologisch gescreend wordt. Het zou zuur zijn als je na een ingreep die - zowel lichamelijk als financieel best ingrijpend kan zijn - na een forse afvalperiode weer langzaam toe glijdt naar jouw oude gewicht, maar dan met de nadelen van een te kleine maag.

Wie weet heb je al last van bedreigende ziekten als gevolg van jouw overgewicht, zoals: hoge bloeddruk, te hoge cholesterol, (pre)diabetes, enz. Wie weet volstaat dat, maar in ieder geval wordt dan de bekostiging 7000,-....9000,- Euro gedekt door het basispakket.

Ik zie in diverse studies dat een onzorgvuldige screening onder meer leidt tot terugval, en dat laatste moet je jezelf niet aandoen. Tweede tip: neem een ziekenhuis in de arm die een ervaren rot is, niet een die alleen maar "aardig" is, jou gemakkelijk accepteert, of die het tegen een aantrekkelijke vergoeding uitvoert: Het blijkt dat de sterftecijfers onder patiënten nog steeds afnemen als de chirurg zijn 500-ste (!!) operatie al achter de rug heeft.

Ik snap dat jouw doel is om snel slank te worden, maar een bariatrische ingreep is een van de middelen om dat te bereiken - niet noodzakelijkerwijs de beste.
Plaats reactie