Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Bericht door Michl » 20-11-2016 21:17

Even een korte reactie op een vraag van Simonne: die courgette pasta: als je de slierten gemaakt hebt, of kort mee wokken/roerbakken met je saus, of 3 minuten koken in heet water en klaar ben je!

Verder lees ik mee hoor. Het blijft lastig allemaal. Keuzes, keuzes.....

Snap je ongeduld, gewichtige! Misschien toch ook eens je verdiepen in die andere artsen? Maar ik snap dat je liever naar Dr D gaat.... wel vreemd dat het tarief zo verhoogd is. Ik had een sleeve, GBP is duurder.
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
Rosalotte
Berichten: 95
Lid geworden op: 25-08-2016 22:39

Bericht door Rosalotte » 21-11-2016 00:24

De Gewichtige schreef:Valt mee met jouw gewicht dat je geen klachten hebt, Rosalotte.
Prettig hoor! Beter zo dan andersom!
ja ben ik ook erg blij om. Aan de andere kant stimuleert het soms ook niet om er iets aan te doen
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 21-11-2016 09:52

Ik snap dat als je in Spanje overwintert, je ook een ziekenhuis daar zoekt.

Ik hoop voor jou dat je snel duidelijkheid hebt van je zorgverzekering met betrekking tot vergoeden! Het zou inderdaad rot zijn om alle onderzoeken te ondergaan en er wordt uiteindelijk niet geopereerd of je krijgt ineens een flinke rekening gepresenteerd. Al denk ik wel dat de uitslagen van de onderzoeken in het dossier vastgelegd worden, dus opnieuw hoef je ze vast niet te ondergaan.

Gastroscopie lijkt mij het meest spannend.

Succes!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 21-11-2016 09:53

Daar heb je ook wel een punt, Rosalotte.
Iets wat je niet ziet (voelt) is er ook niet. Dat stimuleert inderdaad niet 😄
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 21-11-2016 09:59

Wellicht gaf de assistent een hoger bedrag op om te zorgen dat mensen voldoende op de rekening hebben staan 😆
Hopelijk is het totale bedrag voor een sleeve net geen €5.000, Michl!

We zullen zien!

Ik denk dat ik mijn gevoel maar blijf volgen en mijn afspraak bij dr. Dillemans aanhoud. Mijn agenda is in de decembermaand eigenlijk al volgeboekt, dus misschien maar goed dat de afspraak pas in het nieuwe jaar staat.
Al was januari nog beter geweest 😉
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 21-11-2016 11:10

Afgelopen vrijdag bericht gehad dat het Tweesteden Ziekenhuis hard aan de gang is om de wachtlijst te verkorten, er zijn mensen die 2 weken tot enkele dagen voor mij op de wachtlijst zijn gezet die nu operatiedata hebben van 30 november, 2 december.....

Telefoontje naar het planbureau leert dat ze proberen idd de wachtlijst te verkorten en een groot aantal mensen dit jaar nog te opereren..

Komt ineens dichtbij zo :shock:

Wordt vloeibaar eten met Kerst en Oud en Nieuw wellicht.....
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 21-11-2016 12:33

Spannend voor jullie dames en heren!

Ik heb voor vandaag alle onderzoeken afgezegd.
Ik ga geen röntgenfoto's laten maken, als de operatie onverhoopt niet door zou gaan.
Ik wil eerst uitsluitsel van de verzekering en dan weten we ook, hoeveel we moeten bijbetalen.
De zenuwen gieren door mijn keel nu...
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 21-11-2016 14:45

Hé top, Toni!!

Echt ontzettend spannend!
Maar wel enorm verkorten dan die wachtlijst, want je stond toch gepland voor februari?

Dat wordt even omschakelen zeg 😆

Ga je kerstreceptjes maar alvast bij elkaar zoeken 😉
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 21-11-2016 14:47

Verstandig Simonne, ik ben benieuwd wanneer je iets van je ziektekostenverzekering te horen krijgt!
Hopelijk snel positief bericht!
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 21-11-2016 18:08

Hi De Gewichtige,

klopt, afgaande van wat er tegen ons gezegd is, dat de wachtlijst ongeveer 15 weken was, kwam ik op Februari. Maar zoals het er nu naar uit ziet wordt het precies rond de Kerstperiode of net begin Januari.

Eerlijk gezegd hoop ik dan dat net voor de Kerst gaat lukken, komt mij zelf het meest handig uit :D

We zullen zien!
Plaats reactie