Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 04-11-2016 19:41

Ben daar nu al mee begonnen terwijl ik pas sinds deze week op de wachtlijst sta. Heb mijn porties sinds een maand of 1,5 verkleind en eet inderdaad van een ontbijtbordje. Zo probeer ik me a/ alvast voor te bereiden op het eten van kleinere porties en te zien hoe het me bevalt en b/ de maag al enigszins te verkleinen en wat af te vallen zodat de operatie makkelijker zal gaan (werkt vrij aardig, teller inmiddels op -15kg, maar dat is nog steeds ruim 40 te veel :) )

Mijn soft spot was trouwens niet zo zeer het gefrituurde, maar ben een enorm pasta en sushi liefhebber...ik zit voor mijn werk veel in het buitenland en zat elke week minimaal 1x in de sushi bar, op een gegeven moment was het zo erg dat als ik binnenkwam al gelijk een vol bord zalmsashimi voor me werd klaargemaakt dat zo ongeveer voor ik ging zitten al voor me werd neergezet...
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 04-11-2016 21:50

Goede tip, Razz, die van het kopen van kleine bordjes! En dat van kleiner bestek misschien nog wel beter 😁

Bizar toch, de hoeveelheid -flink volume- van wat in onze maag past en gelukkig voor jou nu, wat ooit paste!
Schrikbarend... 😱


Goed van je Toni dat je je porties nu al aanpast en daar dus ook al flink mee afgevallen bent. Maar wat je natuurlijk eerder schreef, het er volledig afhouden is het probleem.
Niet best eigenlijk dat restaurantpersoneel jou herkent ... 😄

Ooit zal dit voor ons anders worden, Toni. We gaan ervoor!
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 05-11-2016 09:14

Dat gaat helemaal in orde komen De Gewichtige :)

en inderdaad, het er af houden is het probleem, ik weet bijna zeker als ik er niets aan zou laten doen dat we op een gegeven moment weer terug naar de 160kg kruipen en waarschijnlijk er voorbij schieten (de rente die je er altijd bij krijgt...)

En dat is zeker niet de bedoeling! (bevalt me nu al heel goed dat ik een kledingmaat kleiner heb en de riem in het vliegtuig weer fatsoenlijk dicht krijg ipv te worstelen om de klik te horen van dat ding)

:wink:
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 05-11-2016 11:18

@Toni: na de ingreep wordt het vanzelf anders: je hecht minder belang aan eten - maar je vindt het nog steeds even lekker. Het lekkere blijft, alleen het (ietwat) dwangmatige wordt minder. Je kan dus net zoveel genieten van jouw sushi als voorheen - alleen met een beetje ben je al tevreden. Ik weet alleen niet of je sushi - gezien het kleverige karakter ervan- goed kan handlen.
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 05-11-2016 12:37

Het voelt wel goed dat ik na de operatie niet meer kan VReten. Dat is iets waar ik wel naar uitkijk.
Fijn te weten dat ik uiteindelijk minder belang zal hechten aan eten, Hyperion.

Alleen het langdurig kauwen lijkt mij best lastig. Hier vliegt alles mijn mond in en wordt ook snel doorgeslikt. Dat moet ik echt zien te voorkomen! Wel goed om daar alvast mee te beginnen: langer kauwen op een hap(je)...

Net als wat jij bedoelt met de riem vast kunnen snoeren in het vliegtuig, Toni, zo lijkt het mij heerlijk om met mijn kinderen in bijvoorbeeld een pretpark overal in te kunnen. Zonder te hoeven kijken of er bordjes hangen waarop staat: maximum draaggewicht 100 kg. Sorry lieverds, mama die uhm... gaan jullie maar lekker!
Maar zo kan ik nog een hele lijst maken van dingen wat het leven makkelijker maakt zonder overtollige kilo's!



Hoe meer berichtjes ik op dit forum lees, hoe meer ik verlang naar een nieuw uiterlijk! 😄
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Bericht door razz » 05-11-2016 13:09

Riem in het vliegtuig, riem in de efteling, het smalle stoeltje in een restaurant, m'n schoenen weer normaal strikken, met benen over elkaar zitten, lekker dik kleden zonder er dik uit te zien. Niet heel onbelangrijk voor de mannen onder ons, m'n gevalletje beneden die zichtbaar is vanaf boven, zelfs in ruststand, zonder dat ik naar voren hoef te leunen of m'n buik ver moet intrekken. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ga zo maar door.

Ik luister bijvoorbeeld ook graag naar muziek en gebruik daar zo'n groot ding op je hoofd voor. Ik vind het dan heerlijk als ik hem ook even om m'n nek kan hangen zonder dat m'n keel wordt dicht geknepen. Voorheen kon dat dus niet.
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 05-11-2016 14:15

Haha Razz, misschien moeten we maar een nieuw topic openen! 😆
WAT MAAKT HET LEVEN MAKKELIJK ZONDER OVERTOLLIGE KILO'S!? 😎
Dat zal motiveren!


Moet zeggen dat ik de foto's van je metamorfose net even heb opgezocht. Kon mij eerst namelijk geen voorstelling maken van het feit dat je koptelefoon niet om je nek zou kunnen, maar ik snap het denk ik, je hebt echt een kaaklijn nu!
Wat een verschil is dat 😁
Echt een super verandering heb je ondergaan!
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 06-11-2016 14:08

Heb je Terneuzen al eens overwogen als ziekenhuis Gewichtige?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 06-11-2016 14:16

Was nieuwsgierig geworden naar de foto's Razz en heb ook even gekeken, wat een transformatie inderdaad! :shock: :shock: :shock:

Geweldig resultaat, je zou niet zeggen dat het 1 en dezelfde persoon is op voor en na foto's! Hoop over een tijdje hetzelfde te kunnen posten.

Wat ik wel geinig vind is dat ik gisteren kleren ben gaan kopen omdat alles te groot wordt en de broek letterlijk van de kont afzakt. Mijn riem moet inmiddels 3 gaatjes verder....en voor het eerst in lange tijd slaagde ik voor een paar truien bij de 'normale' herenkleding in plaats van de grote matenafdeling, en broeken zijn inmiddels 2 maten kleiner beter passend :D Vandaag zag ik ook een gewicht op de weegschaal staan dat ik jaren niet meer heb gezien...

En nu gaan we die trend voort zetten middels de operatie om er voor te zorgen dat we niet meer gaan jojoën, je moet het inderdaad zelf doen en ben ook bezig om reeds in de structuur te gaan, dan is het straks des te makkelijker.

@ Hyperion - dan gaan we voor de sashimi, komt wel goed :lol:
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 06-11-2016 15:28

Moet eerlijk zeggen van niet, De nog te zware.
Opereert dit ziekenhuis wanneer je zelfbetaler bent?
Is het ZorgSaam ziekenhuis?
Plaats reactie