Zelf bekostigen sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Bericht door Michl » 02-11-2016 19:26

Hallo, hier nog even antwoord, gewichtige.
Ik mocht 1 of 2 nachten blijven, kosten bleven gelijk. Ik was erg misselijk uit de narcose gekomen, ik kon nog geen minuut voor me uit kijken of het bed omhoog of omlaag doen, zonder me enorm draaierig te voelen. Daarom bleef ik uiteindelijk 2 nachten. Ik heb ook 2 jonge kinderen, kleuterleeftijd nog, maar het was niet anders. Blij dat dat kon, en fijn dat het niets extra kostte.

Ik ben het eens met Marloes, het is geen luxe operatie! En dat er niet een deel vergoed wordt, is jammer. Maar ook begrijpelijk, ergens moet de grens liggen. In de toekomst denk ik dat die verschoven gaat worden naar een lager BMI. Dan worden de operaties ook goedkoper, vaker gedaan, etc. Maar voor nu vond ik het al met al niet eens duur. Wel veel geld, maar niet voor wat je ervoor krijgt, begrijp me niet verkeerd.


Ben benieuwd gewichtige, naar de stappen die je gaat ondernemen. Laat je ons nog weten hier hoe het je vergaat? In elk geval wens ik je alle succes en voorspoed daarbij!
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 02-11-2016 20:01

Hartelijk dank voor je lieve berichtje, Michl!

Wat heb jij je kinderen verteld? Heb je verteld waarom je naar het ziekenhuis moest en wat er ging gebeuren?
Ik zit daar nog wel een beetje in dubio over.
Ik vind het moeilijk om voor mijzelf te bepalen of ik de 'buitenwereld' laat weten dat ik mij wil laten opereren. Het houdt mij tegen dat te doen, omdat ik vrees voor negatieve reacties als "je bent dik en dus te lui om er zelf wat aan te doen en kiest dan maar voor de makkelijke weg door je te laten opereren". Daar word ik onzeker van, verdrietig, beschaamd.
Mijn kinderen zijn 8, 6 en 3 jaar. Op school vertellen kinderen een hoop tegen elkaar en ik weet niet of ik dat fijn vind.
Toch wil ik open zijn naar mijn kinderen, al moet ik het ze misschien op het hart drukken dat dit ons 'geheimpje' is.

Wat een hoofdbrekens allemaal haha

Wat prettig dat je de optie had voor twee overnachtingen. Geeft toch een veilig gevoel.
Ik hoop zeker actief te blijven op dit forum. Ben allerlei topics aan het lezen, foto's aan het bekijken en hoop zo mijzelf goed te kunnen verdiepen!

Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik uitging van €10.000 wat de operatie mij zou kosten. €5.000 is te sparen, €10.000 gaat moeizamer. Blijft er een mooi virtueel bedrag over om ooit kleding van te shoppen :wink:
Hyperion
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-08-2016 23:13

Bericht door Hyperion » 02-11-2016 20:22

@ De Gewichtige: tip: maak jezelf onkwetsbaar door het gewoon te vertellen. Bij mij waren vrouw en (oudere) kinderen vooral bezorgd: "Kan je niet gewoon wat minder eten?"Mijn antwoord was: Minder eten is wellicht nog moeilijker dan stoppen met roken, en vrijwel zonder uitzondering zie je na enig afvallen een terugval. Ik moet iets doen wat wel effectief is"

Ik had een extra probleem, omdat ik gerekend had op tweede helft november, maar tweeëneenhalve week voor de operatie kreeg ik te horen dat ik op 26 oktober was ingepland. Ik heb dus snel open kaart moeten spelen, met de boodschap dat ik niets stiekem wou doen, maar well rustig wou nadenken - en dat door de vervroeging het pas relatief laat heb rondgetoeterd.

Reacties waren positief ("dapper"). Bezorgde reacties zou ik ook op prijs stellen. Mensen die (via-via natuurlijk) aangeven dat het mijn eigen schuld is moeten het zelf weten.
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 02-11-2016 20:34

Daar heb je een sterk punt, Hyperion.
Je hebt het je vrouw en kinderen bijna op dezelfde wijze verteld waarop ik hoop mijn dierbaren (en bekenden) kenbaar te maken dat ik deze stap wil, wellicht moet, nemen. Mooi vind ik dat!

Je woorden steunen mij, hartelijk dank hiervoor!

En je hebt gelijk, negatieve reacties gaan toch via-via. Kwaadspreken doen mensen toch wel als ze daar de kans toe krijgen.
Peter 1962
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-08-2016 14:15

Bericht door Peter 1962 » 02-11-2016 20:43

Marloes152 schreef:Ik heb mij ook op eigen kosten in België laten opereren (ben wel een Nederlandse die in België woont). Niet in Brugge, maar in Antwerpen. Ik had een bmi van 34.5. En ook ik ben heel erg tevreden. Prima chirurg en team. Het heeft mij net geen 5000 euro gekost, maar ik heb wel geprobeerd mijn ziekenhuis verblijf zo kort mogelijk te houden op 1 nachtje. Iedere nacht komt er zo'n 1000 bij en slapen kon ik thuis ook. Ik voelde me wel prima na de operatie !
Ik vind het trouwens geen luxe operatie. Ik zal nu langer gezond blijven en de verzekering en maatschappij minder kosten. Daarom zou het wel leuk geweest zijn als ze toch iets zouden vergoeden - ook voor mensen die nog geen medische problemen hebben. Het idee dat je er eigenlijk eerst gewicht moet aaneten, voordat je een oplossing betaald krijgt, is toch van de gekken.
Hey Marloes152, kan je mij misschien laten weten bij wie je was in Antwerpen?
Ik overweeg ook een sleeve, maar Brugge is voor mij 230Km bij Antwerpen maar 110km.
Gr Peter
Marloes152
Berichten: 189
Lid geworden op: 09-01-2016 09:42

Bericht door Marloes152 » 03-11-2016 08:58

Hi Peter !
Ik was in het Stuyvenberg ziekenhuis bij Dr Valk. Ze hebben een team met 4 chirurgen + psycholoog, diëtiste, endocrinoloog... Het ziekenhuis ligt in niet zo'n beste buurt en het gebouw is niet erg flashy, maar dat doet niets af aan de kunde van het personeel.
Ik weet wel dat Dr. Valk geen mensen opereert met een al te laag bmi. Michl kon niet bij hem terecht met haar bmi van 30, maar ik met 34 wel. Dr Valk is trouwens ook een Nederlander en een hele toffe vent. Ik kan hem zeker aanraden.

@De gewichtige : ik heb bijna niemand over mijn operatie verteld. Ik heb geen behoefte aan meningen en kritiek of geklets achter mijn rug. Maar het ligt natuurlijk aan je eigen karakter en gevoel of je er graag met mensen over wilt praten. Mijn kinderen zijn al groot en die weten het uiteraard wel. Maar toen zij klein waren heb ik ook eens iets aan mij laten vertimmeren (borstreductie) en daar heb ik hen toen niets over gezegd. Op die leeftijd kunnen ze dat volgens mij niet vatten en zadel je ze alleen maar op met onnodige angsten. Toen ze groot genoeg waren heb ik het ze alsnog verteld.
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 03-11-2016 10:29

Hoi Marloes!

Mijn kinderen zijn inderdaad ook wel wat jong voor bepaalde informatie.
Ik moet er nog maar eens een nachtje goed over slapen :D


Antwerpen is voor mij ook een stuk beter aanrijden, maar heb inmiddels een hoop gelezen over dr. Dillemans dat ik daar vertrouwen in heb.
Hoop alleen dat, wegens de afstand, afspraken en allerlei onderzoeken e.d. op één dag gepland kunnen worden :)
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 03-11-2016 12:30

Ik heb het mijn kinderen (2 jongens van 8 en 10) wel verteld - maar bij mij was dat gemakkelijker omdat hun moeder 1,5 maand geleden al is geholpen en ze dus ervaring hebben dat het goed komt. Maar ook toen mijn vrouw in het traject zat hebben we open kaart gespeeld wat we gingen doen, wat er ging gebeuren. De kids waren daar vrij nuchter om.

Sterker nog, toen ik tegen mijn kinderen vertelde dat papa ook best bang was voor de operatie (dat was nadat mijn vrouw was geopereerd) zei mijn kleinste dat ik niet bang hoefde te zijn en dat het maar een paar sneetjes waren...lekker nuchtere koter

Ik heb het zelf wel tegen iedereen verteld, negatieve reacties zit ik niet zo mee. Wat ik wel veel te horen krijg, is 'Dat heb je toch niet nodig, je laat nu ook toch al zien dat je het zelf kan, gewoon volhouden!' - waarop mijn antwoord redelijk standaard is : als ik het vol had kunnen houden had ik al geen overgewicht meer gehad....er af krijgen is minder kunst dan het er af houden.

Verder heb ik natuurlijk veel steun van en aan mijn vrouw als zijnde ervaringsdeskundige :) die me steunt. Ook mijn ouders steunen me volledig hierin, en zo ook onze beste vrienden. Diegenen die het niet begrijpen : jammer dan...
De Gewichtige
Berichten: 122
Lid geworden op: 31-10-2016 16:31

Bericht door De Gewichtige » 03-11-2016 13:44

Ha Toni!

Goed om jouw verhaal te lezen!
Ik heb 'gevoelige' kinderen, dus ik moet goed doseren wat en hoe ik dingen vertel. Maar dat is een zorg voor later. Als het balletje eenmaal aan het rollen is dan volgt dat wellicht vanzelf.

Maar jij en je vrouw beiden geholpen! Wat zullen jullie veel steun aan elkaar hebben :)
Dat moet fijn zijn, denk ik. Gaat het goed met je vrouw? Ben jij inmiddels ook geopereerd?

Ik moet ook loslaten wat anderen van mijn beslissing zouden vinden. Al is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan 😉

Op eigen kracht kan absoluut iedereen afvallen. Dat zeg je mooi; eraf houden is een ander verhaal!
Toni
Berichten: 58
Lid geworden op: 19-10-2016 14:42

Bericht door Toni » 04-11-2016 00:20

Dank je de gewichtige,

mijn vrouw is op 12 september geopereerd in Tilburg, zij heeft een GBP, ik sta nu zelf op de wachtlijst in Tilburg om begin februari aankomend jaar geholpen te worden, ik heb vanwege voornamelijk werk en het feit dat ik een portie-eter ben, en niet zo zeer een snoeper, gekozen voor een sleeve. Tot dusver gaat het bij mijn vrouw erg goed, en hopelijk blijft dat natuurlijk ook zo!

Het is uiteindelijk toch een keuze die je voor jezelf maakt en moet maken, het gaat om jou en niet om iemand anders, dus probeer je inderdaad niet aan te trekken wat een ander er van vind (hoewel het natuurlijk fijn is als je steun krijgt) :)

Alvast succes!

Toni
Plaats reactie