Mijn Sleeve op 27-04-17

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Peter 1962
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-08-2016 14:15

Mijn Sleeve op 27-04-17

Bericht door Peter 1962 » 07-01-2017 08:34

Gisteren de eerste consultatie bij Dok-Dillemans in Brugge, een ritje van exact 222 km enkel, rond 11.00 hr aangekomen nog rap een broodje dat ik had mee genomen opgegeten en dan maar naar binnen.
12.15 hr kwamen ze mij halen (aan de telefoon hadden ze gezegd dat het wel 2 hr kon duren) dus dit ging rap gedaan zijn.
Bleek dat ik eerst bij de diëtiste kwam, daarna moest ik een verdiep hoger voor de bloedafname, na een dikke 45.00 min was het mijn beurt.
Dan weer terug naar onder in de wachtzaal, na een half uur was ik aan de beurt, eerst met de assistent van Dok-Dillemans, een hele uitleg gedaan en na een tijd zij hij dat hij de dokter zou gaan halen, na 45.00 min kwam er nog een assistent om te vragen of hij er al geweest was, nope, na een 10 min kwam de eerste assistent weer kijken, om dan na een 5 min kwam de dokter binnen.
Alles goed overlopen zeer sympathieke mens, stelde hem de vraag ivm lekken van de maag, waarom er niet bijkomende bij de nietjes nog eens met draad word genaaid, zeer goede opmerking zij hij maar hij werkt reeds met speciale nietjes waar er een draad in verwerkt zit.
Hij stelde voor om nog een hart en long foto te maken, maar dat kan ik ook bij de huisarts doen, vermits het reeds laat ik ivm het verkeer op de Brusselse ring ( nog een geluk dat het verlof is), ik moest er maar eens over nadenken moet zelfs geen tweede keer binnen, en ik dan, nope daar hoef ik niet voor na te denken, laten we maar direct een datum prikken, zodoende 27-04.
Oh ja ik ben een zelfbetaler met een BMI van 31.7, de O.P kost 4800 € (want het zou duurder gaan worden later), ook mijn vraag om als eerste geopereerd te worden werd vast gelegd, en zou zelfs zijn dat ik de dag erna rond een hr of 19.00 hr naar huis mag indien geen complicaties. 16.00 hr vertrokken naar huis, vermits ik voor mijn bedrijf veel km-ters doe is dit niet echt een probleem, wel ga ik een B&B zoeken in de buurt van het hospitaal om de daar ervoor daar te overnachten.
Gr Peter
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 07-01-2017 11:36

Klinkt duidelijk. :)

Heb je wel dat iemand je naar huis rijdt, na de operatie?
Hebben zij niet dat je de eerste 24 uur nadat je het ziekenhuis verlaat, dat je binnen een straal van 20 min rond het ziekenhuis moet zijn?

Heeft die draad 8met nietjes) uberhaupt wel zin?
Het zijn twee rijen nietjes (oude/grote maag-nieuwe kleine maag), daar tussenin wordt geknipt/gebrand en komen de twee helften los van elkaar.
Waar moet die draad dan komen?
Nietjes liggen twee rijen in de lengte.
Heb je er een filmpje van gezien?

De prijs valt me ook erg mee.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Peter 1962
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-08-2016 14:15

Bericht door Peter 1962 » 07-01-2017 12:25

De nog te zware schreef:Klinkt duidelijk. :)

Heb je wel dat iemand je naar huis rijdt, na de operatie?
Hebben zij niet dat je de eerste 24 uur nadat je het ziekenhuis verlaat, dat je binnen een straal van 20 min rond het ziekenhuis moet zijn?

Heeft die draad 8met nietjes) uberhaupt wel zin?
Het zijn twee rijen nietjes (oude/grote maag-nieuwe kleine maag), daar tussenin wordt geknipt/gebrand en komen de twee helften los van elkaar.
Waar moet die draad dan komen?
Nietjes liggen twee rijen in de lengte.
Heb je er een filmpje van gezien?

De prijs valt me ook erg mee.
Zelf naar huis rijden gaat, bij ons is er binnen de 10 min een ziekenhuis.
Nietjes met draad is pas nieuw, word al toegepast en het lekken heeft geen kans meer.
Oude maag gaat eruit bij een sleeve.
Neen geen filmken van gezien.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 07-01-2017 14:31

Hoi Peter.

Je moet het zelf weten, maar door narcose denk je wel helder te zijn, maar je bent het niet.
Mocht je een aanrijding krijgen, dekken veel verzekeringen het niet, want je hebt dan een onnodig risico genomen.
En bij een klap, krijgt je (inwendige) buik, die nog niet genezen is, ook een behoorlijke dauw met alle risico's van dien.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Plaats reactie