Mede nieuwe sleevers (net geopereerd of nog moeten) gevraagd

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 07-12-2017 20:15

Bedankt dat jullie de tijd nemen om zo uitgebreid te antwoorden, echt fijn! en leerzaam voor mij.
Ik heb idd een soort " coach " die alles begeleid, hij zei er ook wel bij dat het in mijn hoofd ook goed moest zitten en dat ik de beslissing moest nemen waar ik het beste gevoel bij had, nou dat is dus niet meer die maagband.
Op zich vond ik het ook wel een fijn om te horen dat hij mij niet meteen richting sleeve duwde omdat dit natuurlijk een duurdere ingreep is, ik ben toch altijd wel voorzichtig hiermee, want als je alles zelf betaald willen ze natuurlijk dat je het meeste geld besteed, verdienen hun ook weer meer.

Ik had ook al mijn bedenkingen omdat het niet via de verzekering gaat dat ze dan gaan beknibbelen op nazorg omdat ik bij alle verhalen lees dat mensen steunkousen krijgen en injecties tegen trombose, ook moesten mensen altijd een nacht blijven na het plaatsen van een maagband.
Ik mocht meteen dezelfde dag al naar huis en die trombose prikken waren thuis niet meer nodig zolang ik goed in beweging blijf want in het zkh krijg je een injectie die langdurig werkt volgens hem.

Ik ben dus eigenlijk helemaal niet bang voor de operatie zelf maar voor 2 dingen wel, 1 is dat ik erg bang ben voor misselijkheid, en 2 is dat ik na een erdere kijkoperatie heel veel pijn heb gehad van het gas in mijn buik, ik kon op een gegeven moment dus gewoon niet meer inademen zo'n zeer deed dat en ik dacht dat ik stikte, zeer beangstigend en daar zie ik nog het meest tegenop.

Ik denk dat ik toch wel probeer 2 wkn vloeibaar uit te houden en daarna nog een poosje gepureerd, lijkt mij wel beter voor je maag.
Toch lijkt het me heel vreemd dat je straks gewoon maar zo'n klein beetje eet en dan al vol zit, ik ben nu ook heel bewust aan het eten en dan zie ik dat bord vol liggen en en denk dan, straks kan ik hier misschien maar 3 happen van op.

Oh ja nog een vraag, ik heb een poosje het atkins dieet gevolgd dus koolhydraadarm en je mag best wel wat vetten, ik weet inmiddels dat dit erg goed werkt (maar niet volhouden natuurlijk), kan dat na een maagverkleining ook om nog extra af te vallen of moet je dit niet doen omdat je zowiezo al genoeg afvalt en gaat het anders te snel?
Niet net na de operatie natuurlijk maar na een paar maanden ofzo.
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 08-12-2017 08:29

Sommigen zijn helemaal niet misselijk, dus misschien valt het mee.
Maar mocht dat zo zijn, geef het dan gelijk aan, dan krijg je er iets tegen.

Dat gas pompen ze erin, maar ze kunnen het er ook weer uit laten lopen, voordat ze je dichtnaaien.
Gewoon even extra vragen, of ze het meeste gas er even kunnen uitduwen. 8)

Atkins.
Ik doe geen Atkins, omdat ik niet houd van dierlijke vetten.
Ik doe wel low carb en hoog eiwit.
Ik ben gevoelig voor koolhydraten, die zetten mij aan tot meer eten.
Na de operatie ben je sowieso vaak de eerste week in ketose, omdat je bijna niets eet.
Ik heb mijn ketose heel lang volgehouden, zeker 8 maanden.
Daarna ben ik langzaamaan de complexe koolhydraten gaan opbouwen.
Meer groente, fruit en volkoren producten.
Ik zit nu op gemiddeld 70 gram.
Mijn net carbs zitten op rond de 35, dus nog steeds laag.
Niet meer in ketose natuurlijk.
Dit bevalt me prima zo.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 08-12-2017 12:38

Ok, dan doe jij eigenlijk hetzelfde als atkins maar dan zonder de dierlijk vetten, de rest komt overeen, dit lijkt mij heel gunstig om straks ook op gewicht te blijven.
Dat is een goeie van dat gas eruit duwen, zat er zelf al aan te denken om te vragen of ze me niet vacuum kunnen zuigen door het laatste slangetje:)

Bedankt weer!
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 08-12-2017 14:13

Dat gas trekt naar je schouder.
Dat neemt in de loop van twee weken af.
Bewege/lopen, zou helpen om het sneller kwijt te zijn.

Ik vond de pijn te doen, toen ik wist wat het was en dat het geen kwaad kon.

De misselijkehid schijnt aan de soort narcose te liggen.
Je zou het van te voren met de narcotiseur kunnen overleggen.

Goeie pijnstiller en bijtijds weer innemen, na de operatie.
In zetpil vorm, werkt snel, niet moeilijk in te nemen en geen aanslag op je toch al pijnlijke maagje.

Je eetvolgorde na je operatie is: eiwitten eerst, heb je dan nog plek je groenten, heb je dan nog plek je zetmeel.
Maar vooral de eerste maanden, is drie vier hapjes alles wat je op krijgt.

Voor mij was dat geitenkaas op cherrytomaatjes even onder de grill.
Vier cherry tomaatjes en dat was het of een paar gingen al naar mijn man.

Alles dat je meer dan 1 tot anderhalf kilo per week afvalt , is meestal spiermassa en geen vet.
Dus verhaasten of meer proberen af te vallen door allerlei diëten, vooral als je toch al een redelijk lage BMI hebt.....totaal niet nodig.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
bangerikje
Berichten: 81
Lid geworden op: 21-10-2016 16:51

Bericht door bangerikje » 08-12-2017 15:55

Wij krijgen mee vanuit het ziekenhuis dat je na de operatie absoluut niet meer moet diëten. Probeer eerst eens wat DNTZ zegt en dan zal je zien dat het echt wel lukt.
Afbeelding
[/url]

* 25-01-2017 Sleeve*
* 28-06-2017 streef van 79 gehaald *
*19-7-2017 streef van 75 gehaald*
*04-10-2017 streef van 69.7 gehaald*
*07-12-2017 streef van 66.6 gehaald*
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 08-12-2017 19:55

Bij het afteltopic heb ik een onderwerp geopend voor alle forumleden die al en nog geopereerd worden, bij ieders naam staat erbij of het een gbp of een sleeve is.

klik maar op onderstaande link :
overzicht-operaties-actieve-forumleden- ... 16832.html
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 11-12-2017 20:30

Zo daar was ik weer na een paar lange drukke werkdagen, lekker naar huis geglibberd vandaag 12(

Ik bedoelde niet dat ik na de operatie meteen aan een atkins dieet wil hoor, meer als het afvallen misschien stopt als ik nog niet op gewicht ben.
Ook ben ik bang dat als ik eenmaal op gewicht ben en na weet ik veel hoeveel tijd toch weer meer kan eten, dat ik dan toch weer kilo's aankom, dan zou ik liever koolhydraadarm eten om dat in toom te houden, of is dat ook slecht?

Dat gas gaat bij mij niet alleen tussen de schouders zitten, was dat maar waar dan was ik niet zo bang, bellen bij je longen zodat je geen lucht meer krijgt dat is mijn grootste vrees.
Nu is het wel zo dat de vorige kijkoperatie een dagopname was en ik dit kreeg toen ik 's avonds thuis was, nu ben ik die tijd nog in het zkh dus dan is er hulp in de buurt.

Ik heb al een paar keer optimel met extra eiwitten voorbij zien komen maar ik heb in de winkel gekeken en ik zie niks byzonders aan de optimel pakken waar dan extra eiwitten in zouden zitten?

Ik ben alvast een lijstje aan het maken met wat ik in het begin zou kunnen eten, zouden jullie een lijstje kunnen maken met vloeibare dingen en ook iets wat je vlak na je vloeibare periode mag hebben.
Ik had zelf al bouillon, optimel, verdunde appelsap, water, thee.

En voor daarna, appelmoes, soep door de blender, zacht fruit, babyvoeding potjes groenten en fruit

Vanaf hoeveel weken kun je weer stukjes eten? Dus gewoon geprakt eten zonder blender?
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Plaats reactie