Mede nieuwe sleevers (net geopereerd of nog moeten) gevraagd

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Mede nieuwe sleevers (net geopereerd of nog moeten) gevraagd

Bericht door Punica70 » 06-12-2017 23:32

Hoi allemaal, ook ervaren mensen zijn overgens zeer welkom hier voor al die ervaringsverhalen.
Ik ben al een paar dgn aan het lezen op de site en heb me nu ook aangemeld hier.
Het valt mij op dat er heel veel oude onderwerpen zijn en heb er geen zicht op wie er recent geopereerd is of binnenkort nog moet, vandaar dat ik hier een draadje wil beginnen.

Ik heb pas kort geleden de beslissing genomen voor een ingreep nadat ik mij rot schrok dat de weegschaal nu toch bijna de 100kg aantikt terwijl ik me toch ooit had voorgenomen om niet boven de 80 uit te komen :oops:
Al zo'n 15 jaar probeer ik af te vallen en ieder jaar ben ik toch weer zwaarder en ik ben tot het besef gekomen dat het mij zonder hulp niet gaat lukken om ooit weer op een gezond lichaamsgewicht te komen.
Met mijn werk in de zorg, buik die altijd in de weg zit, zere knieën, enkels, hielspoor, rugklachten, energie te kort etc. etc. moet er echt iets gebeuren en ik heb geen zin om met dit lijf oud te worden met het risico op nog meer kwalen.
De dokter zei helaas dat ik te licht was voor een maagverkleining.
En om dan maar even 20 kilo er nog aan te eten om in aanmerking te komen voor vergoeding :? dus ging ik verder zoeken, al snel vond ik een kliniek die mij wel wou helpen met een BMI van 34.

Ik ging daar heen voor een gesprek en eigenlijk dacht ik, ik doe wel een maagballon want het is natuurlijk best duur, maar de vrouw achter de balie waar ik mee in gesprek raakte overtuigde mij er al snel van dat dat geen oplossing was en ging ik richting maagband.
Na het gesprek kon ik met mijn gewicht kiezen tussen een maagband en een sleeve, na wat dgn nadenken besloot ik voor een maagband te gaan, vond de prijs ook wel duur genoeg.
Maar na het hele net overspeuren en alle forums te lezen met mensen die een maagband hebben kwam ik erachter dat het vaak in het begin goed gaat maar dat na jaren toch heel veel klachten ontstonden en ik heb zeer sterk het gevoel dat dit bij mij ook gaat gebeuren en dan heb ik dus geen budget meer om nog een andere keus te maken.

Kortom, afgelopen week na nog een goed gesprek met de kliniek en veel nadenken en nog meer lezen heb ik de operatie om laten zetten in een gastric sleeve, ik heb daar een veel beter gevoel bij ook al is de operatie zwaarder en ook duurder natuurlijk :( maar ja, hier sta ik wel 100% achter.

Niemand die ik van nabij ken heeft zoiets gedaan dus ik hoop hier mijn vragen kwijt te kunnen, steun te krijgen en samen met anderen die nog geopereerd gaan worden dit traject aan te gaan.

Oh ja, ik heet Monica, ben 47 jaar, alleenstaand mama van een dochter (17) en een zoon (10) en ik heb heel veel zin in een nieuw lijf!!!!
Operatie staat op voor 16 Januari 2018!
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 06-12-2017 23:33

hahahaha, ik weet niet hoe die dansende poppetjes daar komen???? maar mijn dochter is geen 1 maar 17
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 07-12-2017 08:19

Hallo Monica, welkom hier! :D
Die maagbanden, daar komen ze snel op terug, geloof ik, niks dan ellende met die dingen...
En zo'n ballon kan maar een half jaar, dan moet hij er toch weer uit en dan?
Kom je weer aan...

Dus voor een permanente oplossing kom je al snel bij de maagverkleiningen terecht.
Naar welk ziekenhuis ga je?
In België zeker, als zelfbetaler?

Veel succes in je traject en als je vragen hebt, stel ze allemaal maar.
Er is altijd wel iemand met een antwoord.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 07-12-2017 10:50

Hoi Punica, ik ben op 8 augustus geopereerd. Is dat nog kort genoeg voor je? (voor mij is het nog wel kortgeleden ;) )
Als je vragen heb hoor ik het wel van je. Ik heb ook een operatieverslag gemaakt en houd een dagboek bij.

De dansende poppetjes komen omdat je de leeftijd van je dochter tussen haakjes gezet hebt en (17) en de 7 met sluithaakje maken samen een smily :)
Als je tussen de haakjes en de cijfers een spatie doet staat er gewoon 17. ( 17 ) :D
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 07-12-2017 13:01

Ik ben een jaren '60 model en qua operatie al vier jaar onderweg met een klein maagje.
Maar ik ben ook een zelfbetaler.

Maagbandje is inderdaad het slechtste dat je kan kiezen.

Sleeve, ik doe het zo weer.
Mijn BMI lag in de buurt van die van jou.
Inderdaad zwaar genoeg om er wat aan te doen en een heel ander/lichter leven te krijgen. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 07-12-2017 13:06

Ja Tigger, ik ga naar België, AZ Delta, ik heb ook het idee dat dit voor mij de beste en permantenste oplossing is.

Ja MarieClaire augustus is kort genoeg hoor, je hebt een lang dagboek zie ik dus ik moet nog even lezen :)

Hoe lang deden jullie erover om uit te vinden wat je nou precies aan hoeveelheid kon eten? En als je eerst een poos vloeibaar moet eten, wordt je dan niet enorm slapjes?
Ik ben zzp-er in de kraamzorg en wil er 4 tot 6 weken rust achteraan bouwen, is dat voldoende denken jullie?

Heb nog heel veel vragen maar zal ze niet allemaal tegelijk stellen:)

Nog een forumvraagje, onderaan staat een knop met post reply en daarnaast plaats een reactie, wat is het verschil?
Als ik een poos zoek ben dan is dat ws omdat ik niet kan reageren, ik ben net 10 min. bezig geweest met inloggen en daarna om hier te kunnen reageren omdat ik bij iedere knop waar ik op druk meteen terug ga naar het hoofdmenu, ik heb al een modurator ingelicht, hoop dat dit snel verholpen is.
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 07-12-2017 13:21

Hoi dntz, dat lees ik dus overal dat mensen met een sleeve zeggen, ik doe het zo weer en met maagband eerst tevreden en later allemaal klachten, dan betaal ik nu liever iets meer en dan een leven lang profijt ervan dan over een paar jaar met ellende zitten en arm en dik!

Die man die alles begeleid zei wel dat een maagband net zo goed was en dat hij die al jaren bij mensen plaatsten maar dat is niet wat ik overal lees en dan geloof ik toch echt eerder de mensen die er zelf 1 hebben.
Hij betaald namelijk niet de volgende operatie als die band er weer uit moet, wat ik overgens dan ook nog zelf moet betalen!

Ik zie dat jij na 4 jaar nog een mooi gewicht hebt, ben jij dus niet nog wat kilo's aangekomen nadat je op je laagste punt was?
En kun je nu echt weer meer eten en heb je ook weer honger, ik lees dat mensen na een paar jaar dat toch weer terug krijgen....
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 07-12-2017 13:22

De antwoordknop maakt niet veel verschil, je kunt ze allebei aanklikken, zie ik.

Er staat officieel zes wken hersteltijd voor, maar sommigen zijn al eerder aan het werk.
Dat zijn meestal niet de zorgbanen, maar vaak rustig aan op kantoor.
Ik zou die zes weken echt nemen, je mag die weken ook niets tillen, dat zwaarder is dan 5 kilo.
Dus ook uit praktische overwegingen zou ik die tijd nemen.

Van dat eten moet je je in het begin niet te veel voorstellen, je maagje is niet groter dan een medicijnbekertje.
Weet je wel?
Zo'n kleintje.

Naarmate je langer na de operatie komt, hoe meer je kunt eten, maar veel zal het nooit worden, dat vind ik het grote voordeel van de sleeve.
En ook al eet je vloeibaar in het begin, dan wil dat niet zeggen, dat er geen voedingswaarde inzit.
In principe kun je alles vloeibaar maken.
Alleen de eerste 2 weken zul je het bij bouillonnetjes en Optimel drink houden.
Meestal lukt dat best.

Ik ben nu 11 maanden na mijn operatie en ik kan ongeveer een koffiekopje eten op, of 3/4 cup.
Maar het hangt er heel erg van af, wat het is.
Een bakje chili gaat aardig, maar zodra ik een vaste proteïne eet als vis of vega, dan zit ik veel sneller vol.
Als ik het zo hoor, geldt dat wel voor iedereen met een maagverkleining.

Stel je vragen gerust hoor!
je krijgt vanzelf je antwoorden. :D
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 07-12-2017 13:57

Bedankt, ik zuig alle info op hahaha.
Ik lees heel veel tegenstrijdige adviezen voor voeding na maagverkleining, 1 week vloeibaar, 2 wkn vloeibeer, 6 weken vloeibaar, 1 dag vloeibaar, 2de dag pasta dun en dag 3 vast.
Wat hebben jullie voor adviezen gekregen?
Het lijkt mij voor mijn gevoel beter dat je de eerste tijd je maag niet veel belast, ik heb alleen verstand van hechtingen bij kraamvrouwen en die mogen er na 6 dagen wel uit maar hoe zit dat bij je maag, wanneer is het veilig en verantwoord , ik bedoel tussen al die verschillende dagen en weken vloeibaar, wat is nou het beste?
Ik wordt er niet veel wijzer van met al die verschillen.

Als je in het begin geen honger heb, moet je dan gewoon je wekker zetten als je iets moet eten of voel je je wel slapjes worden of trillerig als je moet eten?
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 07-12-2017 14:37

Het duurt drie weken tot alles weer geheeld is.
Ik moest echt die tijd vloeibaar.
Ik vind dat zelf ook het meest logisch.
Ook al hadden ze me gezegd, dat ik vast voedsel mocht hebben, dan nog had ik dat niet gedaan.
Ik moest in vier weken van dun vloeibaar naar dikker vloeibaar naar gepureerd.
Daarna kwam pas zacht vast voedsel, en daarna geleidelijk steeds vaster.

Sommigen krijgen een heel ander schema.
Voor elk ziekenhuis lijkt het wel anders... :?
Omdat ik mijn richtlijnen wel een vorm van logica vond hebben, heb ik die gevolgd, min of meer.
Waar ik wel voor heb gewaakt, op advies van DNTZ, was het eten van lange vezels (asperges, de schuitjes van sinaasappel), omdat die zouden kunnen gaan vastzitten in de operatienaad en daar vervelend gaan doen.
Geef je gevoel dus maar voorrang, niet te veel belasten dat maagje.

Ik moest inderdaad op de klok kijken in het begin, want honger had ik de eerste 9 maanden niet echt.
Nu, na 11 maanden, nog niet echt, maar mijn maagje begint wel te knorren, als het tijd is.
Als ik daar trouwens niet direct gevolg aan geef, dan is dat ook weer weg en vergeet ik alsnog te eten.
Dat blijft dus echt opletten bij mij.
Ik probeerde een soort schema aan te houden: op het even uur drinken, op de oneven uren eten.
Dat ging vrij aardig.

Ik lees trouwens, dat je ook zo'n persoonlijke coach hebt?
Zonder de man te kort te willen doen: blijf alsjeblieft je eigen boerenverstand gebruiken.
We hadden hier nog iemand met zo'n figuur.
Die kreeg de meest belachelijke adviezen, die man had er absoluut geen verstand van.
DNTZ zal hem ook nog wel herinneren... :lol:
Het heeft ons best wel moeite gekost, om de persoon in kwestie te overtuigen van het feit, dat die vent (die coach) uit zijn nek l.lde.
En als hij dan al zegt, dat een maagband net zo goed is, gaan bij mij de alarmbellen al af...
Oppassen dus!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Plaats reactie