Vraagjes over sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Dirk76
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-12-2017 21:37

Vraagjes over sleeve

Bericht door Dirk76 » 09-12-2017 21:44

Hallo iedereen,

Ik heb 21 november een sleeve gekregen, het herstel gaat redelijk goed en ik ben de eerste 2 weken een 15 kilo verloren. Deze week maar 1 kilo, maar dat is wss ook omdat ik van vloeibaar naar de volgende stap ben gegaan. Ik mag nu 2 maal per dag 2 craqouttes eten, of 2 volkoren beschuiten. 1 maal per dag gemixte warme maaltijd. In het begin ging dit allemaal goed toen ik de craqouttes at, toen ik de beschuiten probeerde kreeg ik echter het gevoel dat het bleef zitten in mijn slokdarm. Na een paar dagen proberen toch terug naar de craqouttes gegaan, en dat gaat weer beter, echter heb ik nu bij het gemixte eten steeds het gevoel dat het in mijn slokdarm blijft zitten. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor het advies
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 10-12-2017 08:12

Welkom hier! :D

Ja, Dat kan wel eens.
Waarschijnlijk eet je te snel.
Rustig aan met muizenhapjes.
Twintig keer kauwen, bestek neerleggen bij iedere hap.

Je lichaam geeft een seintje hier, probeer dat goed te herkennen.
Lukt het nog niet, dan even terug naar de dik vloeibare fase voor een paar dagen en dan weer langzaamaan, met 1 ding tegelijk, weer vast voedsel toevoegen.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 10-12-2017 11:47

15 kilo in twee weken eraf?


Alles is nog gezwollen/gevoelig van binnen, ook de overgang van slokdarm naar maagje.

Soms kun je het eten helemaal naar beneden naar je maagje volgen.

Het verbaastte mij toen, hoe lang een hapje er over deed om in die maag te komen.

Gemixed(gepureerd?) eten, je kan het wat verdunnen met melk of water, zodat het iets meer vloeibaar is.

Kleine beetjes, theelepelte is een hapje.
Lange pauzes tussendoor, warmhoud bordje als je lauw/koud eten vervelend vindt.
Bijtijds stoppen , dat je het maagje niet e vol maakt, blijft het ook in je slokdarm hangen en dat kan behoorlijk zeer doen.
Niet te veel nieuwe dingen per keer uitproberen, zodat je weet wat niet goed valt (meestal pasta, aardappel of rijst).
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 10-12-2017 17:30

Welkom op het forum, leuk als je jezelf ook even voorstelt bij het topic "nieuwe leden stel je even voor".

Je hebt al een mooi gewicht verloren en dat op 2 weken, voor de rest de tips maar aannemen die je hier krijgt, ze zijn echt ervaringsdeskundigen.

Veel succes met uitzoeken wat goed gaat.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Plaats reactie