Haaruitval na sleeve

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Hannah94
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-04-2018 20:22

Haaruitval na sleeve

Bericht door Hannah94 » 26-04-2018 20:28

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier dus geen idee of er al een topic over is of dat ik het in het goede onderwerp heb gezet. Maar ik heb een probleem.
Ik ben op 20 december 2017 geopereerd. Hier is iets niet goed gegaan dus ben ik de 22e weer geopereerd.
Nu heb ik de laatste maanden echt heel veel last van haaruitval. Ik lijk net kaal! Hier word ik heel onzeker door en zorgt ervoor dat ik niet veel buiten wil komen.
Heeft iemand hier tips over zalfjes of extra vitamines die ik kan gebruiken naast de fit for me?

Liefs Hannah
regenboog
Berichten: 47
Lid geworden op: 18-02-2017 21:39

Bericht door regenboog » 26-04-2018 20:40

Helaas is er niks tegen te doen. Het hoort bij de operatie. Het houdt vanzelf op en dan groeien je haren weer.

Jammer dat je je er onzeker door voelt. En daardoor binnen blijft.
Het heeft weinig zin om je er onzeker over te voelen. Je haar gaat er niet plotseling door groeien.
Misschien helpt het om je aandacht ergens anders op te richten. Bv de kilo's die verdwijnen; het mooie weer.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 26-04-2018 21:05

Het is een reactie van je lichaam op de operatie en afvallen en jij bent twee keer onder het mes geweest, dat hakt er in.
De meeste van ons krijgen dat haarverlies.

Er wordt van alles aangeprezen, onderandere zinktabletten.
Maar puntje bij paaltje....het is een natuurlijke reactie.
Niet leuk, maar het is gelukkig tijdelijk.

Wat kan je doen?
Je haar zoveel mogelijk met rust laten, ik denk aan weinig kammen, zo weinig mogelijk rotzooi er in smeren, zoals verven, haarlak, enz.
Droog deppen ipv wrijven.
Als je lang haar hebt, het kort/laagjes laten knippen, dan lijkt het voller.

Op een gegeven moment voel je weer stoppeltjes en weet je dat al je haar weer terug komt. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 27-04-2018 10:24

Heel vervelend voor je, maar het is gelukkig een euvel dat voorbij gaat, sterkte meid.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Wiske
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-03-2017 12:59

Bericht door Wiske » 03-05-2018 14:28

Ik heb er zelf ook enorm veel last van, had een hele bos met dikke krullen, maar ik ben daar de helft van verloren nu.

Ik slik tegen beter weten in haar vitamine en extra ijzer. Ik merk wel dat het minder begint te worden.

sterkte!
17-10-17 leven 2.0 Sleeve
Afbeelding
oliviax
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-01-2024 19:10

Re: Haaruitval na sleeve

Bericht door oliviax » 26-01-2024 18:37

Aangezien we het hebben over haarverzorging, zou ik u willen vragen, Hoe voelt u zich over keratine? Moet ik het proberen of niet?
vanessamurr
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-01-2024 19:12

Re: Haaruitval na sleeve

Bericht door vanessamurr » 26-01-2024 19:45

Allereerst is het belangrijk te begrijpen dat de reactie op keratine individueel kan zijn. Keratine is een eiwit dat van nature voorkomt in ons haar. Het gebruik van keratineproducten, zoals "Love Potion", is vaak gericht op het herstellen van de haarstructuur, waardoor het haar gladder en verzorgder wordt. De resultaten kunnen echter variëren afhankelijk van het haartype en de conditie. Het is belangrijk om te weten dat keratinebehandelingen effectiever kunnen zijn voor beschadigd haar dat is blootgesteld aan chemische behandelingen. Als uw doel is om de structuur te verbeteren en glans te geven, is het misschien het proberen waard. Bij het kiezen van een product, let op de samenstelling en aanbevelingen voor gebruik. Love Potion Repair Keratin biedt zijn samenstelling op de website aan, wat u kan helpen bij het nemen van een weloverwogen beslissing. Zoals bij elk product, is het belangrijk om een allergietest te doen en rekening te houden met de individuele kenmerken van uw haar.
Plaats reactie