sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 23:21

Hoi punica! Bedankt voor je bericht heel
Fijn😊 wat jij beschrijft doe ik eigenlijk al! Dus ben blij dit te lezen.. gekookt eitje naast cracker etc.
Mag ik vragen hoeveel jij kwijt bent na deze vier maanden? Ben benieuwd!

Verder heb ik nog twee vragen, ik lees hier op het forum vaak over een plateau.. wat bedoelen jullie hiermee?
Ook lees ik dat het niet goed is om met de littekens in de zon te gaan, waarom is dir?
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 23:22

Ohja ik weet wel echt dat het niet kan hoor een half uur voor en na het eten niet drinken maar kan iemand mij uitleggen waarom dat eigenlijk niet mag?
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 07:29

Waar water zit, kan geen eten zitten.
Plus, dat je je maagsappen verdund.
En nu je maag zo klein is, heb je de functie ervan 100% nodig.
Bij een gbp komt er ook nog bij, dat door het drinken het eten rechtstreeks de darmen in spoelt.

Kom op meid, knop om, maak een plan, volg dat en schaaf bij, waar nodig.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 09:06

Oke, ik heb een sleeve. Ik heb samen met mijn personal trainer een plan en zoals ik
Hier lees zit ik op sommige verleidingen na eigenlijk heel goed.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 09:11

Goed zo.
Wij zijn hier om je te helpen.

Is die personal coach ook een voedingsdeskundige voor bariatrische patienten?
Heeft hij kennis en/of persoonlijke ervaring?
Ik vraag dit, omdat we hier de meest idiote adviezen voorbij hebben zien komen van "personal coaches".
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 28-05-2018 10:59

Beste Cor, ik ben nu 21 kilo kwijt na 4 maanden, zie je ook onderaan mijn bericht in de ticker :)
Ik neem wel eens een pilletje in na mijn eten en dat doet echt zeer dan, dus nu doe ik het voor mijn eten met een klein slokje.
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 11:29

Wauw dat vind ik echt super voor je punica!! Ook heel fijn om te horen want jouw BMI was ook niet extreem hoog en ik was een beetje bang dat het afvallen daardoor heel langzaam zou gaan of zou stoppen na een paar maanden..

Mijn personal trainer is eigenlijk meer voor het sporten maar we houden wel samen met eet dagboek in de gaten en kijken naar waar ik de mist in ga en proberen dat aan te pakken hij gaat ook overleggen met zijn coach weer over mijn situatie ik zal laten weten wat zij uiteindelijk adviseren.

Mijn huisarts zei overigens toen ik maagbeschermers kwam halen dat hij het niet nodig vond dat ik deze nam omdat ik geen last had van maagzuur na de operatie.. nu de laatste dagen merk ik een branderig gevoel in mijn slokdarm wat zeggen jullie wel gewoon maagbeschermers dus vragen?
Vanochtend gaf de weegschaal weer een kilo meer aan als zaterdag.. van 105,8 naar 106,8 moedeloos word ik ervan heb gister maar heel weinig kunnen eten doordat ik geen honger had.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 28-05-2018 12:05

Ik moest mijn maagbeschermers 3 maanden nemen en dat heb ik ook gedaan.

En voor de rest: pak je dieetvoorschriften erbij.
Neem niet meer dan aangegeven wordt.
Eet of drink niets buiten je voorschriften.
Drink je water.
Zorg voor je eiwitten (log wat je eet in een dagboek of een app) en zorg dat je toewerkt naar minstens 60 gram per dag.
Stop met eten bij het eerste teken, dat je vol zit.
Denk aan het ei van DNTZ, schep niet meer op dan die hoeveelheid.

Mijn BMI was ook net iets boven de 35, maar ik ben toch lekker afgevallen hoor!
Daar hoef je niet bezorgd om te zijn.

Als je honger hebt: drink iets, dat vult, zoals tomatensap.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 28-05-2018 12:06

Misschien een rare vraag, maar ben je een man of een vrouw?

Als je geen last van maagzuur hebt, hoef je geen maagbeschermer te nemen.
(Ik heb ze niet hoeven gebruiken).

Maar waar ik wel aan denk........
De slijmlaag en de naad in je maagje, heeft een aantal weken nodig om alles te helen en weer te bedekken (denk aan die naad).
Als je dan met scherpe dingen begint, zoals gin-tonic, helpt dat niet het genezen.

Dat branderige bevoel in je slokdarm kan ook voedsel/drinken zijn dat maar heel langzaam naar beneden glijdt.
En je misschien te te snel eet/drinkt of te grote happen/slokken.

Zou je ons een voorbeeld kunnen geven van wat je eet/drinkt op een dag.
Gebruik je multi vit ?

Trouwens ik ben ook een zelf betaler en had ook een BMI van net onder de 35 en ook een sleeve.
Dat je wat aankomt, kan ook komen omdat je met vaster voedsel bent begonnen, je darmen vullen zich weer, je lichaam grijpt alles aan om brandstof vast te houden.
Maar als je je aan de voorschriften houdt, gaat je weegschaal vanzelf straks weer naar beneden.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-05-2018 12:43

Ja ik merk bijvoorbeeld wel dat ik na twee uur wel echt weer trek heb als ik iets gegeten heb dus ik ga even tomatensap inslaan!

Ik hou mijn voeding bij in my fitnesspall

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of dit zo werkt maar hier heb ik foto’s gemaakt van een dag. Dit eet ik ongeveer op een dag.
Vaak in de ochtend 150-200 gram kwark smiddags een cracker en savonds soep of een ei of Mn huttekase salade
Ik moet wel zeggen dit zoals het in my fitness pall staat schep ik op met een weeegsxhaal maar eet ik lang niet op.

Ik ben trouwens een vrouw.
Plaats reactie