sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 21:02

Ik ben stewardess van beroep en ben nu nog thuis maar ik eet dus altijd buiten de deur.. dus dat moet ook nog straks in mijn nieuwe leven worden opgenomen..
ik was ongelukkig paste niet meer in mijn uniform en heb al zoveel geprobeerd daarom deze keuze gemaakt en ik had ervan verwacht dat ik in het begin echt niks zou kunnen hebben en op die manier dus echt veel voorzichtiger om zou gaan met eten en drinken.. dat valt nu dus tegen dus een wake up call voor mezelf opletten!
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 21:13

Weet niet of er mensen zijn die dit beroep ook hebben? Tips hoe je er op de route mee om gaat zijn heel erg welkom!
Verder tigger ja ik doe het met sporten nog rustig aan maar ik wilde het gewoon goed aanpakken en dat wel gelijk lekker
Weer oppakken..
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 21:26

Niet specifiek dit beroep, maar er zijn wel mensen met ploegendiensten.
Hoe lang heb je verlof gekregen van je baas?
Er staat dus 6 weken voor.
In die zes weken moet je, naast lichamelijk sterker worden, vast beginnen met je routine opbouwen.
Zeker met onregelmatige werkuren, en dan ook nog met wisselende tijdzones, zoals jij, is dat een absolute must.
Anders is dit gedoemd te mislukken voordat je begint.
Lees je in, leer, stel vragen hier en ga zeker terug naar dr, Dillemans.
Ik vind steeds meer, dat hij wel erg makkelijk zijn geld incasseert en mensen dan vervolgens geen ondersteuning geeft.
Wat was je BMI voor je operatie?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Truusepluus2
Berichten: 119
Lid geworden op: 15-03-2018 17:40

Bericht door Truusepluus2 » 27-05-2018 21:41

Beste Cor,
Wat goed dat je je hebt aangemeld hier en ik ben blij dat Tigger en de andere je al veel op weg hebben geholpen.
Lees veel hier op het forum, lees in de dagboeken van mede strijders want daar kan je veel van leren.
Ieder pontje gaat door het mondje en dat blijft! Alcohol drinken is zeker het 1e half jaar uit den boze voorntje maag. Daarna ook voorzichtigheid geboden omdat je ook een evt alcohol verslaving kan ontwikkelen ter vervanging >> daar wordt erg voor gewaarschuwd bij ons.

Mag ik eerst nog vragen waarom je voor de Sleeve hebt gekozen?? Wat was de reden daarachter??

Ik heb mijn traject lopen via het NOK in Beverwijk > ben dus geen zelfbetaler. Mijn BMI was 36 en ik heb hoge bloeddruk dus mijn indicatie is rond voor een traject. Ben super blij met de begeleiding en je leert goed naar jezelf kijken en stappen te nemen op weg naar de operatie en periode daarna.

Voor wat betreft het vliegen > maak hiervoor een plan. Nu eerst kijken wat je anders moet/ kan doen thuis en dan eens nadenken hoe je dit moet gaan inpassen in je werk. Maak je lange vluchten of korte..... kan het tijdelijk aangepast worden. Hoe ga je je eet en drink momenten inpassen in je werk. Je weet prima hoe een werkdag eruit ziet en waar zie je valkuilen en hoe wil je dat gaan voorkomen. Hoe ga je om met verleidingen > wat voor alternatief kan je voor jezelf pakken?!

Kortom....ga met jezelf aan de slag. Je bent het waard om de knop om te zetten en aan de slag te gaan. Dan gaat het lichaam vanzelf weer mee en wordt je heel blij met jezelf en je Sleeve 🙃
25/1/2018 Doorverwijizing huisarts is verzonden
21/2/2018 Screening 14/3/2018 JA
01/05/2018 sleeve operatie - uitstel 23 mei OK

Afbeelding
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 21:47

Mijn BMI was 35 voor de operatie.
Ik heb gelukkig geen wisselende tijdzones dat scheelt weer wat. Wel zit ik bijna elke dag in het buitenland.
Ik heb voor de sleeve gekozen omdat dit mij ivm ook met mijn beroep een betere optie leek.
Ik ben al wel bezig met het kijken naar tussendoortjes ik heb nu repen gekocht oerrrkoek heet het met veel vezels en weinig suiker zodat ik die mocht ik dus geen tijd hebben wel zou kunnen eten.
Als ik weer ga vliegen is de operatie 6,5 week geleden.
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 22:16

En dan ben je afhankelijk van dat vliegtuigvoer? :?
Of kan je je eigen prakje in de magnetron doen?
Want dat zal wel moeten gebeuren.
Je zult moeten organiseren, plannen en mealpreppen.
Je gaat het niet redden met repen, je moet voeding hebben, geen vulling.
Je moet zorgen voor je 2 liter water en je 75 gram eiwit.
Je moet zorgen voor je vaste etenstijden.
Je moet zorgen voor je portie controle.
Je moet zorgen voor drie maaltijden en drie gezonde tussendoortjes.

Zijn dat dingen, die geregeld kunnen worden tijdens je werkuren?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 22:20

Nee we kunnen gewoon zelf eten warm maken of meenemen maar soms ben ik 5 dagen van huis en ik kan dus niet voor 5 dagen lang eten meenemen..
en het eten word echt snel tussen de vluchten door. Of wanneer je pas later op de dag moet beginnen kun je wel wat regelen of als je smidshaard al op bestemming bent kun je ook nog kijken wat je savknds gaat doen met eten
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 22:26

Ik ben hier erg bang voor.
Dit zijn dingen, die je had moeten bedenken, voordat je deze operatie ging doen.
Sorry, maar zo zie ik het.

Wij, die exact weten hoe het moet, moeten al plannen en regelen, als we op een kist van hier naar Griekenland stappen.
Dan moeten we alles al van te voren bedenken, kopen, inplannen, timen en regelen.
En dat is dan alleen nog maar een kort vluchtje.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 27-05-2018 22:30

https://www.dillemans.be/src/Frontend/F ... e%20NL.pdf

Ik neem aan dat je deze van dr. Dillemans kent?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 22:31

Nee we kunnen gewoon zelf eten warm maken of meenemen maar soms ben ik 5 dagen van huis en ik kan dus niet voor 5 dagen lang eten meenemen..
en het eten word echt snel tussen de vluchten door. Of wanneer je pas later op de dag moet beginnen kun je wel wat regelen of als je smidshaard al op bestemming bent kun je ook nog kijken wat je savknds gaat doen met eten

Ik moet zeggen dat ik het lastig te herkennen vind wanneer ik nou vol zit? Hadden jullie dit in het begin ook? En dan eet ik toch snel een paar happen te veel en dan komt het wel terug
Plaats reactie