sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

loesje1980
Berichten: 105
Lid geworden op: 23-06-2017 12:53

Bericht door loesje1980 » 22-01-2019 18:24

Even voor de beeldvorming ik zit nu in zon dubbele honger week.
Mijn dagmenu is dan als volgt
Ontbijt gezond mugcake met havermout en mango.
Tussendoor restje mugcake kreeg hem smorgens niet helemaal op. Zon ding is 400 kcal in total er zit ook nog ei en noten in
Lunch volkoren wrap met kipfilet advocado en tuinkers
Tussendoor appel
Avondeten rundervink, bloemkool sperziebonen en een mini stukje aardappel
Tussendoor gekookte ei met runderrookvlees.

Beetje gek dagmenu maar ik Ben verkouden griperig dus even geen zuivel voor mij.
Volgende week eet ik weer gewoon en krijg zon wrap nooit op.
Dan is het als volgt
Ontbijt cracker met huttenkase
Tussendoor zuivel drink
Lunch cracker met kipfilet
Tussendoor Appel
Avondeten zonder kolhydraten want daar is dan geen plek voor dus alleen vlees en groente
Tussendoor handle noten

Zoals je ziet eet ik deze week veel meer niet alleen qua hoeveelheid maar ook calorieen
Ik probeer er wel voor te zorgen dat de extra calorien uit nuttige stoffen bestaan voor mijn lijf
Ik heb vaak ook hele specifieke cravings voor mijn ongesteldheid bijvoorbeeld walnoten, waarschijnlijk komt dat omdat mijn Lijf dan behoefte geeft aan magnesium
Mijn tip zou zijn pro beer goed te luisteren naar je lijf en het te geven wat nodig is.
Dat is beter dan te nemen waar je zin in hebt

Afbeelding












02-02-2018 sleeve operatie rijnstate
lengte 1.60, leeftijd 38
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 22-01-2019 18:47

Ik geloof niet, dat we je verkeerd interpreteren.
Ik geloof dat we heel goed door hebben wat jij wilt.
Het feit, dat je na 4 weken al aan de gin tonic en de wijn zit, zegt eigenlijk alles.
Je mag van mij best een Bourgondiër zijn.
Van mij mag je alle excuses aandragen, die je wilt.
Je hoeft hier helemaal geen verantwoording af te leggen.
Ik vraag me alleen maar af, waarom je je hebt laten opereren, als je toch niet van plan was, om je voedingspatroon aan te passen.
Maar ik stop ermee.
Ik ga niet trekken aan een dood paard.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
NatasjaME
Berichten: 402
Lid geworden op: 22-12-2017 17:13

Bericht door NatasjaME » 22-01-2019 19:26

Ik denk dat je sowieso je maaltijden af moet gaan wegen. Een maaltijd van 400 gram is niet goed voor ons, of je nu een sleeve heb of een Gastric bypass. Ik kan ook wel meer op dan wat op mijn bord ligt, maar ik weeg alles af.

Afbeelding

8-12-2017 Gastric Bypass in het Slotervaart ziekenhuis
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 22-01-2019 19:37

Ik trek me nu ook weer terug, ik wil je ook niets in de weg leggen

Hoop dat je de juiste balans weet te vinden, Cor!
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 22-01-2019 20:30

Dus omdat je zelf betaler bent en geen hulp hebt, ben je schuld vrij?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 22-01-2019 21:12

Cor88 schreef:Zoals ook eerder aangegeven ben ik zelf betaler en zit er dus niks van hulp oid bij
Dan kan je het nog steeds wel zoeken...En vinden. Praat er bijvoorbeeld eens met je huisarts over. Zoek naar een goede psycholoog. Gewoon een kwestie van actie ondernemen. Waar en wil is, is een weg.

Maar dan moet je dat wel willen.

Andere keuze is gewoon zo doorgaan. Of misschien heb je een ander plan dat ook gaat werken voor jou? Wat vind je eigenlijk zelf wat je nodig hebt nu?
GBP op 17-4-2018
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 23-01-2019 06:22

Wat Saffron zegt, en ik ook al een aanfal keer tegen je heb gezegd.. je kunt zelfbetaler zijn maar iedereen heeft een huisarts en je huisarts helpt ALTIJD.
Gastric Sleeve 8 november 2018
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Re: sleeve en veel eten

Bericht door razz » 23-01-2019 10:45

Cor88 schreef:Hallo!

Eindelijk een redelijk Up to date forum.
Ik heb zoveel vragen ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan vinden.
Ik ben nu 4 weken geleden geopereerd bij dokter dillemans in België.
Ik voelde me na twee dagen al heel erg goed. En na een week at ik vrijwel ook alles al super
Ik probeerde dingen als vrienden kwamen eten en heb gister zelfs gin tonic en een glas roze op.
Ik kan echt alles heel erg goed eten en als ik niet uit kijk zit ik heel snel aan ruim 1500 kcal per dag..
ook val ik nu al 3 weken niet meer af? Is dit normaal? Ik eet wel echt heel gezond verder maar het valt me op dat er niks of niks ook maar verkeerd valt of buikpijn oplevert. Dit maakt me echt bang.
Ik weeg nu 106.5 ik ben 5 kilo afgevallen en daarna niks meer. Ik moet nog naar de 80 kilo
Terug naar Dr Dillemans.
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
fdej
Berichten: 16
Lid geworden op: 04-04-2018 09:44

Bericht door fdej » 23-01-2019 14:25

Ik heb een keer een artikel gelezen van een BN'er die na zijn operatie toch ook weer worstelde met teveel willen/kunnen eten. Hij is toen naar de Anonieme Overeters gestapt en heeft daar een aantal sessies bijgewoond. Dat heeft hem erg geholpen. Is misschien nog een idee als een psycholoog of diëtist niets voor je is. Die zitten doorgaans overigens gewoon in je basisverzekering, diëtist sowieso en ik denk dat je ook wel kans maakt als je naar een ggz-groep stapt en zegt: ik heb hulp nodig met m'n eetgedrag.

Ik hoop dat je uiteindelijk je weg vindt :)

Ik wil er nog bij zeggen dat ik een aantal reacties in dit draadje erg negatief en belerend vind. Het staat me vooral tegen dat persoonlijke ervaringen als exacte wetenschap werden gepresenteerd. Dit terwijl de situatie voor iedere geopereerde heel anders kan zijn, bijvoorbeeld als het gaat om aantal calorieën dat je kan eten. Ik ben helemaal voor leren van elkaar, zeker van degenen die al langer met een sleeve of GBP leven, maar het mag mijns inziens soms best iets begripvoller.
04-04-18: verwijzing huisarts
19-04-18: Intake Slotervaart
21-06-18: JA!
27-08-18: GBP door dr. Bruin

Afbeelding
~
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 23-01-2019 18:27

Ik vind wel dat je gelijk hebt, fdej. Mijn reactie was misschien ook wel wat kort door de bocht. Dus Cor, als je het zo hebt ervaren: sorry.

Cor, ik vroeg me nog af: het welk doel heb je je laten opereren? Om weer lekker fit te zijn, goed in je vel te zitten, weer dingen te kunnen die je voorheen niet kon etc? Of was je ultieme droom om het getal "80" op je weegschaal te zien? Wat wilde je bereiken?

En is je verteld dat mensen met dit soort operaties gemiddeld 60-70% van hun overgewicht verliezen en dus lang niet iedereen 100%? Ik heb vandaag groepsbijeenkomst gehad en in mijn groep (april geopereerd) is ook lang niet iedereen 100% van het overgewicht kwijt. En sommigen gaan dat ook nooit halen waarschijnlijk, hoezeer ze ook hun best doen. Het maakt nogal verschil van waar je vandaan komt en hoe je stofwisseling in elkaar zit etc.

Ondanks dat het maar de vraag is hoe belangrijk die laatste 5-10 kilo nou echt zijn voor joiw kwaliteit van leven: ik maak me wel een beetje zorgen als ik lees welke keuzes je maakt en waar je jezelf dan zorgen over maakt. Je kiest voor ongezonde producten als croissants, tosti 's en alcohol, lacht dat een beetje weg met "Ik ben nou eenmaal een Bourgondiër ", maar gaat je vervolgens wel druk maken over of je de laatste 5-10 kilo wel verliest en of er niet teveel eten in je sleeve kan. Terwijl het idee achter een sleeve is dat je weinig plek hebt voor eten en er dus het voedsel in stopt wat je lichaam nodig heeft. En dat die sleeve een ondersteuning is om jezelf in de tijd na de operatie een heel ander leefpatroon aan te leren. Het zou zo jammer zijn als jij door dit aspect te missen uiteindelijk tot de groep behoort die na een paar jaar weer 20-25 kilo aankomt omdat je leefpatroon niet voldoende is veranderd. Want die zijn er genoeg. Helaas.

Misschien denk je dat er heel veel wilskracht bij komt kijken, een ander leefpatroon? En dat dat vreselijk moeilijk is? Mijn ervaring tot nog toe is juist dat het best meevalt qua wilskracht. Dat ik dankzij mijn begeleiding meer inzicht in mezelf krijg, in mijn zwakke plekken en ook goede strategieën om dat op te lossen. En dan is het goed te doen.

Er is maar één ding dat wilskracht vraagt: mn kop uit het zand houden, op tijd signaleren als mijn eetpatroon de verkeerde kant uit gaat, maatregelen nemen en hulp zoeken als ik er zelf niet meer uitkom. Dát is iets moeilijks.

Misschien ook wel iets dat (misschien soms wat te) felle reacties op jou triggert. Want de richting die ik denk dat jij nu uitgaat, is precies dat wat ik nóóit, naar dan ook echt nóóit meer wil voor mezelf. Ik heb al genoeg met mn kop in het zand gezeten in mn leven. Dus wat ik nu tegen jou zeg, zeg ik in feite vooral ook tegen mezelf. Dan weet je waar t felle vandaan komt. Dat komt niet door jou, maar door mij. :)

En ik neem ook wel eens wat ongezonds hoor, heus. Maar ik leef niet als een Bourgondiër. Dat wil ik niet. Ik heb mn lijf een hele zware ingreep aangedaan om er gezonder van te worden, dus ik moet heel goed voor mijn lichaam zorgen. Dat verdient m'n lijf. Dat verdien ik.

Misschien heb je wat aan mijn beleving. Ik hoop het. Ik gun je in ieder geval ontzettend veel profijt van je sleeve en dat je lekker in je vel zit en als een blije, tevreden, fitte en gelukkige Cor door het leven gaat. En blijft gaan.

Oh...En Cor...nog een kleine nabrander: als ik helemaal de plank missla en het gaat bestwel lekker met je, dan neem je m'n post maar met een dikke korrel zout. Ik wil je natuurlijk geen probleem aanpraten dat je helemaal niet hebt. Ik kan er ook helemaal naast zitten. Ik ken je verder niet, behalve die paar posts van je op dit forum. Dus misschien doe ik teveel aannames. Dat kan ook...
GBP op 17-4-2018
Plaats reactie