sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 23-10-2018 20:07

Ha Cor, ik was al benieuwd hoe het met je was! Fijn dat je nog een eind bent afgevallen.

Ik heb een GBP gehad en ik kan nu, na een half jaar, ook meer op dan in het begin. Ik probeer niet zoveel te eten als ik op kan, maar zoveel te eten als ik nodig heb. Maar dat vraagt best wel wat bewustzijn hoor. Zeker als je jarenlang gewend bent geweest om achteloos door te eten. Het blijft toch allemaal een kwestie van rust en de tijd nemen om te eten, je aandacht erbij houden en bij elke hap weer peilen of je nog een hap nodig hebt. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar ik vind dat best lastig soms.
GBP op 17-4-2018
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 24-10-2018 08:08

Geef eens een voorbeeld van wat je precies eet en drinkt op een dag?
Gewoon een willekeurige dag?
Hoeveel calorieën krijg je binnen dagelijks?
En ik zou de rijstwafels en crackers (tenzij dat volkoren crackers zijn) maar laten staan.
Neem in dit stadium alleen maar goed en volwaardig eten, je lichaam heeft dat nodig.
En hoeveel alcohol drink je per week?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
loesje1980
Berichten: 105
Lid geworden op: 23-06-2017 12:53

Bericht door loesje1980 » 24-10-2018 11:03

Ik ben nu 9 maand geleden geopereerd en ik kan nu ook meer eten dan bijv 3 maand na de operatie. Ik krijg nu 180 gram avond eten op. In het begin kreeg ik een halve volkoren cracker wel. Nu een hele. Meer eten hoeft tot op een zekere hoogte geen probleem te zijn, het is niet de bedoeling dat we ons hele leven minder dan 1000 calorien blijven eten. Je moet alleen zorgen dat de extra voeding gezond is, dus eiwitrijk met groente en vezels. Persoonlijk zie ik geen probleem in een volkoren cracker met by huttenkase. Volkoren crackers of brood zijn goed voor decstoelgang en mits juist belegd en dat je je er niet klem aan eet kan dat best. Zolang je de suiker maar laat staan .. Voldoende drinken en veel bewegen en geduld. Ik heb in het hele traject maar twee weken gehad waarin ik een klapper had dwz meer dan een kilo afvallen. De rest ging het met halve kilo per week of 700 gram of een weekje niks. Maar alle kleine beetjes tellen toch op.
Ik voor mijn voeding in bij de eet meter van het voeding centrum kan gewoon op de pc zonder dat je een app moet installeren. Ik zit meestal tussen de 800 en 1100 calorien op een dag maar meestal wel rond de 90 gram eiwit. En rond de 50 a 60 koolhydrsten door de crackers en fruit. Daarnaast is het slim om te kijken naar centimeters. Ik heb periodes dat er niks veranderd op de weegschaal maar mijn broeken wel van mijn kont zakken. Dat is ook winst he.

Afbeelding












02-02-2018 sleeve operatie rijnstate
lengte 1.60, leeftijd 38
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 14-11-2018 13:47

Ik kan bijvoorbeeld 3 tijstewafels op ik beleg ze dan goed met eiwitten zoals kipfilet of kaas of huttekase

Ik kan een tosti en een kom soep op.. tosti twee volkoren boterhammen en soep zelfgemaakt en en dan eet ik nog wat rijstewafels tussendoor of iets dergelijks en dan avondmaaltijd.

Kip met rijst en groente en dan een sausje bijvoorbeeld
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 14-11-2018 17:08

We hebben al eens eerder gezegd dat rijstwafels geen voeding en geen vullinh is. Geroosterd brood of wasa zou veel beter zijn enlanger verzadigd gevoel.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 14-11-2018 18:02

Cor88 schreef:Ik kan bijvoorbeeld 3 tijstewafels op ik beleg ze dan goed met eiwitten zoals kipfilet of kaas of huttekase

Ik kan een tosti en een kom soep op.. tosti twee volkoren boterhammen en soep zelfgemaakt en en dan eet ik nog wat rijstewafels tussendoor of iets dergelijks en dan avondmaaltijd.

Kip met rijst en groente en dan een sausje bijvoorbeeld
Kan ik vast ook wel op als ik mn best doe.

Maar begin eens met eten wat je nodig hebt, in plaats van wat je op kunt. En vooral producten die je nodig hebt.

En zoek begeleiding als je er zelf niet uit blijft komen. Dat helpt je. Echt.
GBP op 17-4-2018
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 16-11-2018 20:19

Hoihoi ik heb een vraagje. Ik ben nu een week geleden geopereerd en merk dat het erg goed gaat. Dat is natuurlijk fijn maar ik kan dus zonder moeite een glas drinken opdrinken (geen kleine slokjes, gewoon normale slokjes achter elkaar) daar zou ik heel blij mee moeten zijn denk ik maar ik ben bang dat het te goed gaat? Misschien klinkt dat gek maar ik wil het zeker weten dat er niet iets mis is ofzo aangezien ik een paar dagen terug nog moeite had met een klein slokje (viel erg zwaar steeds)

Ik hoor het graag ☺️
Gastric Sleeve 8 november 2018
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 20-11-2018 09:50

Hey ik lees nu je vraag pas
Ik ben op 13 november geopereerd en heb ook een sleeve net als jij
Ik nam in het begin veel te grote slokken, waardoor het echt bam in mijn maag keihard aankwam
Ik heb me nu aangeleerd om kleine slokjes te nemen met tussenpauzes van een paar minuten
Niet omdat ik niet grote slokken zou kunnen blijven nemen, volgens mij kan je maag daar weer aan wennen, maar omdat ik mijn maag geen geweld aan wil doen
Aan een glas leeg drinken zonder moeite moet ik nu echt niet denken
Dus dat van jou klinkt alsof het niet helemaal gaat zoals het hoort

Waar ben je geopereerd? Kan je daar naar toe bellen voor meer info en begeleiding?
En ben je daar ook onder controle?

Ik vraag dit omdat het goed zou zijn als je dit soort vragen ook daar kunt stellen waar ze je geholpen hebben
Maar ik zou sowieso toch maar niet zomaar een glas leegdrinken, ik zou heel voorzichtig aan doen

En hoe gaat het met het eten dan? Gaat dat ook 'te goed'?
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 20-11-2018 10:40

Stippel404 schreef:Hey ik lees nu je vraag pas
Ik ben op 13 november geopereerd en heb ook een sleeve net als jij
Ik nam in het begin veel te grote slokken, waardoor het echt bam in mijn maag keihard aankwam
Ik heb me nu aangeleerd om kleine slokjes te nemen met tussenpauzes van een paar minuten
Niet omdat ik niet grote slokken zou kunnen blijven nemen, volgens mij kan je maag daar weer aan wennen, maar omdat ik mijn maag geen geweld aan wil doen
Aan een glas leeg drinken zonder moeite moet ik nu echt niet denken
Dus dat van jou klinkt alsof het niet helemaal gaat zoals het hoort

Waar ben je geopereerd? Kan je daar naar toe bellen voor meer info en begeleiding?
En ben je daar ook onder controle?

Ik vraag dit omdat het goed zou zijn als je dit soort vragen ook daar kunt stellen waar ze je geholpen hebben
Maar ik zou sowieso toch maar niet zomaar een glas leegdrinken, ik zou heel voorzichtig aan doen

En hoe gaat het met het eten dan? Gaat dat ook 'te goed'?
Ik had inderdaad contact gehad en ze gaven aan dat als ik gewoon kon eten en drinken dat goed was, als ik maar niet ga over eten. Zodra ik vol zit stop ik gewoon dus ik ga ervan uit dat het zo goed zit. Ik slok natuurlijk geen glas achterover maar ik hoef geen minislokjes te nemen.

Vrijdag heb ik controle in het ziekenhuis dus dan zal ik er meer over horen.
Gastric Sleeve 8 november 2018
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 20-11-2018 10:57

Goed om te weten, daar kan ik ook weer wat mee. Dankjewel!
Hoe voel je je verder? En ben je blij met deze stap?
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Plaats reactie