sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-06-2018 09:09

Ja dat zijn dus precies de vragen die ik mezelf stel en waarin ik moet gaan veranderen wil dit een succes worden.. Het is mijn omgeving dat het lastig maakt soms dus ik moet veel strenger zeggen nee ik doe het niet.. en daar ben ik dus met begeleiding ook mee bezig dat gedrag aan te passen. Vanochtend 98.4 zo blij onder de 100 gezakt!! Wat een feest
Mariantja
Berichten: 125
Lid geworden op: 19-02-2018 12:01

Bericht door Mariantja » 28-06-2018 09:56

Super goed bezig! Pistoletjes zijn natuurlijk heerlijk! Vaak zijn bruine pistolets niet meer dan gekleurde witte pistolets. Als je goed zoekt kun je best volkoren pistolets vinden. Ik vond ze pas bij de lidl zes hele kleine in een pak! Zo kun je jezelf toch eens wat gunnen en ben je niet heel ongezond bezig. Ik moet wel zeggen dat ik zelf al twee weken over drie broodjes doe. Vaak maar een halve maar dan met dubbel beleg zoals kaas ei. Dan pak je veel eiwitten en toch een broodje eronder. Maar ik doe het dus af en toe. Je kunt ook cracker meenemen ineen afgesloten doosje. Blijven ze lekker knapperig!

Succes en geniet van je resultaat!!!
8 maart 2018 screening
26 april 2018 tweede screening
31 mei gastric bypass MC Lelystad dr. Schouten
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 28-06-2018 11:43

Ja het was voor mij de eerste keer dat ik überhaupt brood at sinds de operatie.. en ik pak odd het liefst volkoren ik vind het lekkerder en het vult veel beter.. maar moest deze kopen onderweg helaas.. maar dat is wel handig bij de Lidl!! Ik eet eigenlijk elke dag crackers i.p.v. brood en dan stevige volkoren crackers of beschuit met eiwitrijk beg zoals kipfilet en daarop huttekase of ei of kaas. Heerlijk! Neem ze ook in een afgesloten doos mee voor Mn werk met een kuipje slankie. Heel goed te doen!
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 05-07-2018 18:47

Cor88 schreef:Ja dat zijn dus precies de vragen die ik mezelf stel en waarin ik moet gaan veranderen wil dit een succes worden.. Het is mijn omgeving dat het lastig maakt soms dus ik moet veel strenger zeggen nee ik doe het niet.. en daar ben ik dus met begeleiding ook mee bezig dat gedrag aan te passen. Vanochtend 98.4 zo blij onder de 100 gezakt!! Wat een feest
Fijn, onder de 100.

Het is ook niet makkelijk, keuzes maken. Elke dag weer. Zeker met een onregelmatig leven en met mensen om je heen die van lekker eten houden en graag aan Bachhus offeren. ;)
Wees ook een beetje lief voor jezelf. Steek je kop niet in het zand, maar bedenk tegelijk ook dat Rome ook niet in één dag gebouwd is.

Hoe gaat het inmiddels?
GBP op 17-4-2018
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 06-07-2018 11:31

Ik ben een paar dagen naar Spanje geweest en ik heb t echt moeilijk gehad.. heerlijke wijnen heerlijk eten. Met als resultaat een kilo erbij. Ik hou ook extreem veel vocht vast in warm weer dus ik wil nog niet te veel conclusies trekken. Maar dit wakkert bij mij angst aan. Zo gek heb ik niet gedaan in mijn ogen, en toch.. ik vind t echt heel erg moeilijk soms.
bangerikje
Berichten: 81
Lid geworden op: 21-10-2016 16:51

Bericht door bangerikje » 06-07-2018 11:44

Het is vrij normaal om wat aan te komen tijdens je vakantie, je zult zien dat als je weer volgens de regels gaat eten dat het er zo af is. Tuurlijk weegt dat vocht ook een hoop dus nu een plan opstellen van veel "water" :lol: drinken en aan je eiwitten zien te komen.
Afbeelding
[/url]

* 25-01-2017 Sleeve*
* 28-06-2017 streef van 79 gehaald *
*19-7-2017 streef van 75 gehaald*
*04-10-2017 streef van 69.7 gehaald*
*07-12-2017 streef van 66.6 gehaald*
Mariantja
Berichten: 125
Lid geworden op: 19-02-2018 12:01

Bericht door Mariantja » 06-07-2018 15:07

Op vakantie neemt iedereen iets extra's doe ik op het moment ook. Iemand hier op het forum zei een keer: als ik uit eten ga zorg ik dat ik altijd de beste keuze maak. Dat vond ik een goeie. En dan eet jenog heerlijk! Kies voor een kip, vis of mager vlees gerecht. Leg een limiet op de extra's bijv maximaal drie frieten erbij. Pizza kun je kiezen met zo mager en eiwitrijk beleg. Zo kun je best meedoen, en laat alles wat je over hebt maar inpakken! Je betaald er immers zat voor! Ik hou me wel echt aan het niet drinken tijdens het eten. Bestel ervoor een spa blauw en als ik die niet op krijg voordat het eten er is dan gaat het in de fles van de baby. Deze vakantie heb ik 1 fles luxe wijn mee genomen. Die mag op en ik mag zelf weten of dat in 1 avond gebeurt of in zes. Dat worden er iig meer dan 1 want na een gbp word je nogal snel tipsy.

Misschien heb je hier wat aan op je volgende vakantie. Je mag namelijk mee doen en je kunt echt wel iets extra's doen, maar pas op! Daarbij geeft wijn en alle andere soorten alcohol wel meer trek in lekkers dus pas daar mee op!

Nu gewoon lekker je draadje oppakken en dan gaat het wel weer. Absoluut niet gaan beginnen met schuldgevoel of iets dergelijks. Je hebt lekker genoten, mooi, nu weer verder! Focus op je doel!
8 maart 2018 screening
26 april 2018 tweede screening
31 mei gastric bypass MC Lelystad dr. Schouten
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 06-07-2018 16:44

bangerikje schreef:Het is vrij normaal om wat aan te komen tijdens je vakantie, je zult zien dat als je weer volgens de regels gaat eten dat het er zo af is. Tuurlijk weegt dat vocht ook een hoop dus nu een plan opstellen van veel "water" :lol: drinken en aan je eiwitten zien te komen.
Cor is stewardess, dus dan ben je wel heel vaak op vakantie. :wink:
GBP op 17-4-2018
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 06-07-2018 16:56

Cor88 schreef:Ik ben een paar dagen naar Spanje geweest en ik heb t echt moeilijk gehad.. heerlijke wijnen heerlijk eten. Met als resultaat een kilo erbij. Ik hou ook extreem veel vocht vast in warm weer dus ik wil nog niet te veel conclusies trekken. Maar dit wakkert bij mij angst aan. Zo gek heb ik niet gedaan in mijn ogen, en toch.. ik vind t echt heel erg moeilijk soms.
Nou, dat lijkt me ook heel lastig. Persoonlijk kan ik de drank goed laten staan, dus dat is mn geluk, maar lekkere tapasjes... 22(

Lukt het je wel om het gezondste alternatief te kiezen? Ik laat dan bijvoorbeeld de chorizo voor wat het is en kies de garnalen. Om maar wat te noemen.

En heb je wel echt kunnen genieten van het lekkere eten? Want het is zo ontzettend zonde als je eens een wat minder gezonde keuze maakt en je geniet er niet van... :wink:

Ik merk wel dat het heel fijn is om begeleiding te krijgen in een groep, door professionals die echt goed wat weten van bariatrie. Die snappen wat je nodig hebt qua voeding, maar ook mentaal. Als ik je posts zo lees zou jij daar ook veel aan kunnen hebben.
GBP op 17-4-2018
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 07-07-2018 10:24

Bedankt voor jullie reacties vanochtend was de weegschaal weer op de 98,5 gelukkig haha! Ja heb tijdens het eten wel steeds heel bewust keuzes gemaakt dus coquilles of tonijntartaaf geen frietje aangeraakt en overdag eigenlijk gewoon mega gezond zoals ik thuis doe en tijdens het uit eten een flesje wijn gedeeld waarvan ik twee glazen had. Dus slecht heb ik opzich niet gegeten.. achteraf denk ik nu hmm ik heb het eigenlijk heel netjes gedaan. Ook geen ijsjes ofzo.
Plaats reactie