sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 18:10

Wat is dan je vraag precies, want dat is me dan niet duidelijk.
We hoeven je niet te helpen bij je voedingspatroon dus.

Maar wat kunnen we dan nog meer voor je betekenen?

Ja, ik weet dat plakken kaas behoorlijk kunnen aantikken, maar zo lang dat 20+ kaas is, moet dat wel kunnen.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 18:20

Ja weet niet of het echt een vraag is, ik maak me gewoon zorgen denk ik..
Denk dat het voor mij belangrijk is nu de komende tijd verleidingen te weerstaan
Ik ben zelfs al begonnen met sporten sinds vorige week!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 18:26

Wat doe je voor sport?

Je zult echt iets moeten vinden om om te gaan met de verleidingen.
Anders ben ik bang, dat het niet echt zal opleveren, wat je ervan gehoopt en verwacht had.
De operatie is alleen maar een hulpmiddel, maar de rest moeten we echt zelf doen.
Het vergt veel discipline, dat zullen we onszelf toch echt moeten aanleren.

Ik snap heel goed, dat mensen uitwijken naar België, om daar de operatie te laten doen.
Dat betekent alleen wel, dat je al die kennis, die je anders via een voor- en een heel lang natraject (sommige ziekenhuizen doen al vijf jaar) helemaal zelf zult moeten vergaren.
En dat is niet makkelijk, ik leer nog dagelijks...
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 18:54

Ben met een personal trainer aan het sporten dat is wel heel fijn.. ja begrijp idd dat het een hulpmiddel is maar moet idd zelf daarin veel leren en sturen. En ook omdat ik dus gelijk twee weken stilstond denk je weer waar doe ik t voor.. had iets meer hulp van het hulpmiddel verwacht misschien.
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 19:05

Ik ga wel toch nog even wat meer op het water drinken letten want ben inderdaad wel meer geneigd nu iets te eten te pakken en dan niet te drinken. Als jij zegt dat het ook dorst kan zijn ligt daar misschien toch ook een deel van het probleem..
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 27-05-2018 19:32

Ik kan je alleen maar adviseren als je goede raad wil, neem de goede raad van Tigger aan, in België heb je niet zulke voor en na trajecten als in Nederland, maar ook ik moest naar een diëtiste en psycholoog, de diëtiste blijft mij trouwens opvolgen en mijn arts ook.

Verder wil je toch zelf niet meer dezelfde fouten maken als voorheen bij een dieet voor je operatie, je moet er echt achterstaan en enkel eten/drinken wat goed voor je is en niet omdat het allemaal lijkt te lukken en je er niets van voelt , teveel gaan eten en/of drinken.

Hoe dan ook moet je de slechte gewoonten nu doorbreken, ik ben nu vier maand post-op en zit rond de 700 kcal, meer gaat er echt niet in, ook niet voorheen in mijn vloeibare weken.

Je kan wel even na 3 weken even stilstaan maar bij jou is dit al vrij lang.

Ik wens je veel succes en hoop dat je de juiste weg vindt met je nieuwe maagje, draag er zorg voor en het komt allemaal goed.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 19:34

Zeker zo vlak na de operatie kan je eigenlijk nog geen honger hebben, want het grootste deel van je maag (waar het hongerhormoon o.a. wordt aangemaakt) is verwijderd..
Probeer het maar eens.

Je weet, dat je tot 6 weken na de operatie niets mag tillen, dat zwaarder is dan 5 kilo?
En ook geen buikspieroefeningen mag doen?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
rachel1991
Berichten: 46
Lid geworden op: 19-10-2017 09:45

Bericht door rachel1991 » 27-05-2018 19:45

Buiten het feit om dat je aangeeft dat je al redelijk veel kan eten vanaf het begin, denk ik ook dat je voornamelijk een spiegel voor jezelf moet voorhouden. Waarom heb je deze operatie gedaan, zeker als je het zelf betaald lijkt het me dat je er wel alles voor over hebt om dit te laten slagen.

Ik ben nu 4 maanden post op en nog geen druppel alcohol op. Ik zit meestal rond de 1000 kcal.

Je zal je af moeten vragen wat je belangrijker vind, gezellig mee doen in het weekend of gezond worden.

Zoals bloemschikker inderdaad zegt zou ik de adviezen van tigger zeker van harte nemen, je zult echt op je strepen moeten staan, 6 eetmomenten. Niet tussendoor, want dan creeer je een snaaibehoefte in de toekomst. 1,5 tot 2 liter per dag. Voldoende eiwitten, dan kan je gewoonweg geen honger hebben.

Succes ermee
15 jan voorlichting Pre dieet 136.2
5 feb GBP Bergen op Zoom 130.6

Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 27-05-2018 20:21

Je zou aan Dillemans kunnen vragen hoe groot hij je maagje heeft gelaten.
Heet bougie, geloof ik.

Daarnaast raad ik je aan aan Dillemans te vertellen wat je ons beschreef en dan ook niet de gin-tonic weg laten.
Ik zou graag willen weten wat hij daarop te zeggen heeft, ook dat je al zoveel kcal. op kan.

Ookal betaal je zelf, zal je zelf ook de rem op wat je in mond steekt moeten blijven intrappen.
Anders had je beter je geld in je zak kunnen houden.

Je maakt je bezorgd, zeg je.
Daar heb je ook alle reden toe.
Want als je zo doorgaat, wordt dit een fiasco.

Waarom heb je de operatie eigenlijk genomen, wat verwachte je er van en wat dacht je zelf te moeten doen na de operatie?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 20:58

Dank allemaal voor jullie reacties.. het zijn bij mij in de weekenden de lastige dingen doordeweeks zit ik op een kcal inname van tussen de 700-800 heb dit afgewogen en gecheckt in my fitness pall
Ik eet sochtends 200 gram kwark
In de middag huttekase met veel groentes en wat apetina light en dan rond 60 gram huttekase
Tussendoor eet ik of beschuit met slankie of 20+ kaas
En savonds of nog een cracker met filet americain of soep
Maar zoals ik al zei zoals bv gister dan ben ik weg met vrienden en dan gaat de BBQ aan ik heb wat sla op en een klein stukje biefstuk en later nog een beetje ijs
En in de middag op het terras een bitterbal een paar chippies en dus die gin tonic.
Jullie hebben gelijk dat ik me met dat soort momenten dus sterk moet houden en andere keuzes moet maken..
Plaats reactie