sleeve en veel eten

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 22:36

moet zeggen dat ik het lastig te herkennen vind wanneer ik nou vol zit? Hadden jullie dit in het begin ook? En dan eet ik toch snel een paar happen te veel en dan komt het wel terug..

Ja mijn beroep word een dingetje het veel korte vluchten van max 2,5 uur.. ik heb tussendoor wel eens tijd naar de ah to go te gaan dus ik zal zelf mijn crackers en beleg mee kunnen nemen dan een gezond tussendoortje en sochtends bij de hotels zou ik gekookte eitjes kunnen meenemen we hebben aan boord een crew tray met bananen yoghurt noodles optimel etc.
Ik denk dat het vast goed moet komen. Het blijft onregelmatig maar als ik probeer om de 3/4 uur wat te eten dan moet het lukken.
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 27-05-2018 22:40

Boeren, gapen, zuchten, pijn, windjes, misselijk worden, slaperig, wrijven over je maag zonder het eerst bewust te zijn.
Allemaal tekens dat je vol zit.
Misselijk gevoel, die jij als honger duidt, kan veel meer dorst zijn.

Drinken nemen, die vult.
Bouillon, tomatensap of groentesap van V8, maar in een restaurant kan je ook tomatensap nemen, vers soepje, rauw kost, vraag een boeren omelet of gewoon een gebakken ei en het brood laat je staan.
Gekookt eitje mee op je vlucht en je zit vol.
Handje noten, maar geen pinda's.

Je kan bent in je tas wat kleine hapjes meenemen.
Bij een hotel zijn altijd gekoote eieren bij het ontbijt, je neemt daar dan 1 a 2 van mee.
Of je stopt wat kaas, plakjes vleeswaren en een cracker in een lunchbox, geen hootel zal je op je vingers tikken.
Door de douane heen kan je ook een bakje yoghurt kopen of je neem musli mee en in het vliegtuig heb je vast wel melk.

Kortom, net als wij als we het vliegtuig nemen, creatief denken en handelen.
As je wilt, kan een kind de was doen. :D
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 22:43

Hoe lang doe je over een maaltijd?
Je moet er in dit stadium toch zeker 20 minuten over doen, voordat je iets op hebt.
Hoe groot zijn je porties?

Na 4 weken zal je ongeveer een 1,5 borrelglaasje op kunnen?

Meet je eten af en neem niet meer dan dat.
Luister naar de signalen van je lichaam.
Als je gaat hikken, boeren, zuchten, een loopneus krijgt of gaat niezen, of een drukkend gevoel onder je borstbeen, is dat je stopteken.
Ook al is het hikje nog zo klein en ook al ligt er nog maar 1 hapje op je bord: STOP!
Ik heb ergens een filmpje gezet van een bariatrisch chirurg, die aangeeft hoe je moet eten en hoe groot je porties mogen zijn.
Ik zal het voor je opzoeken.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 27-05-2018 22:46

En heel practisch, zet een ei voor je neus, zo groot is je maagje.
Dat is wat je max. op kan.
En dan hangt het nog van de soort voedsel/drinken af.

Qua drinken, ongeveer ander half dl, dan heb je het gehad.
drie slokjes max. per keer en dan neem je weer een pauze.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 27-05-2018 22:47

Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 22:59

Bedankt hiervoor!
Dit geeft me al een duidelijk gevoel.
Qua kwark weeg 200 gram af en dat krijg ik niet helemaal op op een paar happen na en dan zit ik wel echt vol.
Ik maak als lunch vaak een roerei daar doe ik een kwak huttekase op wat groentes erdoor en dat krijg ik ook niet op.
Soep gaat wat makkelijker de ene soep meer dan de ander..
een hele malse biefstuk gaat bij mij ook erg goed maar dan wel echt een klein stukje.
Ik denk dat als ik de verleidingen in het weekend kan laten staan ik eigenlijk erg goed op de goede weg zit.. ik eet heel eiwitten simpelweg ook omdat ik dit super lekker vind (avocado, ei, huttekase, kaas vlees)
En zoals DNTZ het eten vertelt voor onderweg denk ik dat dit moet lukken ik gad zelf ook deze manier in Mn hoofd. De makkelijke tusssndoortjes om mee te nemen tips zijn ontzettend welkom!
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 23:02

Ook ga ik toch ook naar het drinken kijken voor mijn gevoel drink ik genoeg maar als ik een trek gevoel heb ga ik eerst eens water drinken om te kijken of het geen dorst was.. dit wist ik nog niet namelijk. En even bijhouden hoeveel ik nu werkelijk drink
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 27-05-2018 23:12

Ik raad meestal mensen aan een eet/drinkdagboekje te maken.

Je schrijft op wat je eet of drinkt en turft het daarna.
Glas slimpie, bij de volgende zet je er gewoon nog een streepje achter.

Zoals gezegd, voedzaam drinken, is eigelijk eten en drinken in èèn.
Je komt aan je vocht, het stilt eventuele honger, vult en weinig kcal.


Nu is de tijd om je nieuwe gewoontes aan te leren.
Daar heb je later veel gemak van.

Gezelligheid zit niet in alcohol trouwens en een tomatensapje in een kroeg nemen....wie zal je vreemd aankijken?
Jouw lijf, jouw toekomst en ik denk dat je ook zonder drank heel gezellig kan zijn. :)
Nog goedkoper ook. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 27-05-2018 23:14

Hoi Cor, ik ben ook zelfbetaler dus geen voortraject en hulp (behalve dit forum dan want dat is ook super fijn)

Als ik het zo lees eet je dingen omdat het kan, ik denk dat je anders moet gaan denken, je moet nu eten wat goed voor je is zodat je het doel kunt behalen waarvoor je deze operatie hebt ondergaan, en ja daar moet je idd nog steeds voor werken, ik vind ook alles nog steeds lekker en heb ook niet overal last van maar toch moet je de juiste keuzes maken!

Maar een lijstje met alles wat goed voor je is en zet daar ook hoeveelheden bij, bv 100 of 150 gram, ik ben nu 4 maanden verder en heb daar echt genoeg aan!
Neem 30 gram gemengde noten tussendoor (zonder pinda's) Eet kwark met extra lijnzaad, noten of amandelen, superfruits, cranola, dat vult lekker!
Gekookt ei bij een cracker met 20+ kaas, plakje ham of kipfilet erbij!

Hou ook dat half uur voor en na het eten niet drinken goed in de gaten en eet langzaam!

Geen alcohol! Vreselijk veel calorieën, gewoon niet doen totdat je op de goede weg bent en dan kun je altijd nog zien of af en toe een drankje kan.

3 maaltijden per dag en zo nodig een klein tussendoortje, tussendoor vooral drinken!
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
Cor88
Berichten: 78
Lid geworden op: 27-05-2018 15:43

Bericht door Cor88 » 27-05-2018 23:17

Bedankt voor het filmpje tigger! Ik eet veeeeel te snel en veeeeel te grote happen..blijkt hier wel uit
DNTZ: komt het even mooi uit dat we aan boord altijd tomatensap hebben! En ik vind dit dus ook heel erg lekker!
Je hebt gelijk ik moet alcohol en gezellig los van elkaar gaan zien. Dat zijn dingen waarin ik mijn gewoontes moet gaan aanpassen.
Plaats reactie