Sleeve 5 jaar oud.... redo of gbp?

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Lang geleden dat ik hier was... maar ik lees even mee.

Bericht door Michl » 31-10-2018 11:56

Hoi hoi, ik zie wat bekenden hier. Maar helaas is het mij niet zo goed vergaan, ik lees namelijk over redo/conversie operaties. Na mijn sleeve viel ik goed af, maar ik kwam ook weer flink aan. Ik heb vaak honger en ben niet snel voldaan. Ik eet ook ‘verkeerd’ af en toe. Uitleg: maaltijden zijn altijd helemaal in orde. Maar ik snoep ook bij tijd en wijle. Ik sport iedere dag een uur, dat heb ik steeds gedaan en ben ik blijven doen. Vitamines neem ik trouw. Voldoende eiwitten ook, dat is niet de oorzaak van de honger. Ik heb gewoon flink meer ruimte in mijn maag gekregen. Bijna iedere week neem ik me voor ‘nu ga ik weer afvallen’, maar het resultaat is nihil. Ik kan blijkbaar niet afvallen op die grotere porties. Niet extreem groot hoor, ik eet wat mijn 7 jarige dochter eet bij het avond eten, stukje kip en groenten, en een mini aardappel. Maar het was eerst minder, en genoeg. En nu heb ik dus al snel weer honger nadien. Ik heb me niet gewogen maar ben bijna twee maten gegroeid. Denk een kilo of 12. Ik pas niks meer aangezien ik alles weg had gedaan op mijn jubeltocht naar beneden. Nooit gedacht dat ik die kleding nog eens hard zou missen.

Ik heb een afspraak staan bij mijn chirurg, pas 17 december. Eerder kon helaas niet. Ik wil hier niet komen klagen en ik snap dat mensen kritiek hebben, ik doe het zelf... maar ik heb er zoveel pijn en verdriet van. Natuurlijk moet ik dat snoepen laten. Maar het is niet de oorzaak. Het is eerst die honger, het aankomen en daarna is het snoepen pas gekomen, uit frustratie. Niet goed nee, dat hoeft echt niemand me te vertellen. Het zijn ook geen enorme snoeperijen, maar eerst nam ik nooit iets en nu dus wel af en toe, op een verjaardag, of als ik er enorme zin in heb. Stukje chocolade, handje kruidnoten, paar chipjes. En dan weer dagen/weken niet, maar dan gaat er ook niks af. Helaas. Ik voel me er ook erg somber bij, het is me eigenlijk teveel, ik had zo gehoopt dat het ‘klaar’ zou zijn, met dat snelle aankomen, niet dat ik niet op mijn eten zou moeten letten mijn hele leven. Ik heb in de tussentijd ook een nieuwe heup gekregen, op jonge leeftijd al, dat heeft zeker mee gespeeld. Ik kon toen een tijdje minder intensief bewegen en dat was ook niet handig. Dat heeft de boel wellicht versneld.

Ik hoop op meer inzicht en informatie van mensen die hier ook op dit punt geweest zijn, of nu zijn, en een her operatie overwegen. Die tool, die sleeve die ik gekregen heb, wil ik graag gebruiken, maar misschien moet het bijgesteld worden. Afwachten dus maar. In de tussentijd ga ik voor een maximaal resultaat tot 17 december. En hoop ik wijzer te worden door ervaringen van anderen.
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Aanvulling

Bericht door Michl » 31-10-2018 12:00

He getsie als ik mijn stuk lees! Brrr. Wat een gezeur he.
Ja, dat zie ik ook wel.
Maar ik voel me echt zo somber.
En nee, ik kom niet aan van lucht.
Ik begrijp dat ik teveel heb gegeten.
Maar ik eet nog steeds veel meer niet dan wel. En gezond. En eiwitrijk. Ik let altijd op. Alleen lukt het me niet altijd meer.
Ik snap dat ik niet aan de gang kan blijven met maagverkleining-variatie operaties.
Maar ik kan je zeggen, het voelt echt vrij hopeloos.
Vandaar dat ik de mogelijkheid toch ga onderzoeken.
Voor de allerlaatste optie.
Al dacht ik, dat ik die al had gehad...!
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 31-10-2018 12:18

Ha Michl,

Je vraagt om ervaringen van mensen die ook op dit punt zitten. Die heb ik niet en die hoop ik niet te krijgen ook. Maar de mate waarin je het jezelf kwalijk neemt, grijpt me wel aan. Ik snap dat je teleurgesteld bent in jezelf, maar ik denk dat boos zijn op jezelf je niet gaat helpen. De operatie doet 20% en 80% is het veranderen van je eigen gedrag, zeiden ze bij mij in het ziekenhuis. En dat bij jou die 80% nog niet gelukt is, komt omdat je je weg nog niet gevonden hebt.

Mensen gooien dat vaak op 'wilskracht'. Maar wilskracht is heel betrekkelijk. Het een een soort spier en die kan niet de hele dag gespannen staan. Op een gegeven moment is je wilskracht op. Vandaar dat ik er nooit zo in geloof dat je enkel op wilskracht moet gaan varen. Dat is niet genoeg.
Uiteindelijk is het een kwestie van jezelf door en door leren kennen. Ontdekken wat maakt dat je meer eet dat goed voor je is. Op welke momenten je dat doet, wat je drijfveren en triggers zijn om te eten, maar ook wat handige oplossingen zijn om ze de baas te worden. En dat werkt voor ieder mens weer anders. En het gaat altijd met vallen en opstaan. Maar zolang je over jezelf blijft leren, ben je op de juiste weg.
Mij mij in het ziekenhuis hebben ze daar speciale extra bijeenkomsten voor, waarin je daar onder begeleiding van de psycholoog naar kijkt. Je kunt je ervoor inschrijven en ze volgen als je dat wilt, het is niet verplicht. Ik heb dat gedaan en ik vond het de meest zinnige bijeenkomsten van mn hele traject tot nog toe. En als je er daarmee niet uit komt, kunnen ze je individueel verder helpen. Heeft jou ziekenhuis ook zoiets? Want wat je ook gaat doen op operatief vlak, ik zou daar zeker gebruik van maken.

Succes, blijf leren over jezelf en wees lief voor jezelf!
GBP op 17-4-2018
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 31-10-2018 14:56

Michi, kom op meid!

Ga op die weegscchaal en zie het onder ogen, dan weet je meer wat je moet doen dan nu.

Ik was ook op een gegeven moment veel aangekomen en dat beviel me helemaal niet.

Dagboek met eten/drinken en de merken weer tevoorschijn gehaald en ben gaan vergelijken wat ik anders deed.

Daarna terug naar de merken en de hoeveelheden en dat voedsel/drinken waar ik het wel mee in de had hield en uiteindelijk ging de weegschaal toch weer een deel omlaag.

Wie weet valt je gewicht je mee.
En kan je met een paar veranderingen toch jezelf een stuk blijer maken in korte tijd.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Michl
Berichten: 117
Lid geworden op: 30-04-2016 19:34

Bericht door Michl » 01-11-2018 12:44

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik kan hier echt iets mee, en ben jullie er echt dankbaar voor. Jullie hebben beiden gelijk. Ik kan nu niet veel schrijven, dat doe ik later vandaag uitgebreid nu alleen telefoon bij de hand. Maar ik ga mezelf wegen. En mijn eten ook weer. En schrijven. Fijn hier weer te mogen zijn!
2016. Mijn jaar. Het eerste jaar van de rest van mijn leven!
MamaBibi
Berichten: 180
Lid geworden op: 16-08-2012 22:46

Bericht door MamaBibi » 16-11-2018 00:32

Tigger schreef:Zo jammer toch, dat we dan niets meer horen...
Klopt! Mijn zoon kwam weer in het ziekenhuis terecht en daarna er niet meer aangedacht.
Door deze plotselinge opname kon de afspraak bij het NOK niet doorgaan en nu ben ik uit de zorg gezet en moet ik met problemen naar de huisarts.
Niet alleen doordat deze afspraak niet door kon gaan maar ook doordat ik van half 2015 t/m half 2017 zwanger was en niet op de follow ups kon verschijnen.

Inmiddels wel alle bloedonderzoeken laten doen.
Ik heb sinds 2015 last van maagzuur en slik dan maagbeschermers. Nooit echt bij stil gestaan. Mezelf door alle zorgen volledig aan de kant gezet maar nu ik niet meer genoeg heb aan 40mg per dag, leek het me toch enigszins belangrijk mezelf ook even wat aandacht te geven. Dus vanmorgen naar de huisarts geweest. Meteen door voor bloedprikken voor mijn gal. En een doorverwijzing naar Vitalys.
Nog geen bal wijzer dus.... Behalve dan dat het niet okay is om met 40mg omeprazol per dag nog altijd last te hebben.
22-03-2013: Operatie sleeve
18-12-2018: Slikfoto -> middenrifbreuk
21-01-2019: Druk- en zuurgraadmeting.
Nu op de wachtlijst voor omzetting sleeve -> GBP
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 16-11-2018 10:58

Fijn dat je verwezen bent naar Vitalys.

Hoop dat je vanaf nu jezelf en je gezondheid even op de eerste plaats gaat zetten. En geen afspraken meer gaat missen.
GBP op 17-4-2018
MamaBibi
Berichten: 180
Lid geworden op: 16-08-2012 22:46

Bericht door MamaBibi » 18-12-2018 11:11

Afgelopen woensdag een slikfoto gemaakt in het Rijnstate. Daar zagen ze meteen een forse middenrifbreuk. Omdat mijn man exact het zelfde heeft en hij chronisch 40 mg omeprazol slikt, dacht ik dat dat ook mijn cure zou zijn. Maar... Gister afspraak bij dr. Aufenacker. En die gaf meteen aan dat chronisch een hoge dosis maagbeschermers slikken met een sleeve geen optie was. En dus een nieuw behandelplan. Ik krijg een deze dagen een oproep voor een zuurgraadmeting. Als hier uit blijkt dat deze hoog is, krijg ik de keus uit 2 operaties. Een middenrifoperatie, maar die is niet zaligmakend en is zeker niet gegarandeerd dat de breuk niet terugkomt. Of een omzetting naar GBP. Ik moet dan niet verwachten nog heel veel af te vallen, omdat ik nu al een hele tijd blijf hangen op dit gewicht (zeg maar zo'n 100kg) maar dan ben ik iig van het zuur af.

Dus... Nu eerst die zuurgraadmeting maar eens afwachten. Iemand ervaring mee? 24 Uur met een sonde lopen. Weet ik ook eens wat mijn zoon zo vaak moet doorstaan als er weer een nieuwe sonde in moet.
22-03-2013: Operatie sleeve
18-12-2018: Slikfoto -> middenrifbreuk
21-01-2019: Druk- en zuurgraadmeting.
Nu op de wachtlijst voor omzetting sleeve -> GBP
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 18-12-2018 11:34

Ik heb er geen ervaring mee, maar naar welke van de twee gaat je voorkeur?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 18-12-2018 13:09

Nee, geen ervaring met een zuurgraadmeting. Maar lijkt me best pittig, een sonde ingebracht krijgen en daar 24 uur mee rondlopen. Wil je vast heel veel sterkte en succes wensen.

Hoe voel je je eronder?
GBP op 17-4-2018
Plaats reactie