Sleeve Redo sinds eergisteren een feit

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Sleeve2
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-03-2019 08:22

Sleeve Redo sinds eergisteren een feit

Bericht door Sleeve2 » 29-03-2019 08:44

Goede morgen forummers. Ik heb eergisteren mijn sleeve redo gekregen van dr Dillemans. Ik ben weer thuis en natuurlijk nog lang niet fit, maar gelukkig wel thuis, dat is al heel wat. Na lang twijfelen heb ik het toch gedaan, mijn sleeve laten versmallen. En dat dat gebeurd is, dat voel ik maar al te goed. Het is net als na de eerste operatie, maar dan nog ‘strakker’, zo voelt het. In het ziekenhuis heb ik een paar happen yoghurt gegeten, en nu moet ik mijn ontbijt gaan verzinnen. Ondertussen sip ik lauwe thee. Want dat vocht is waar het nu om draait natuurlijk. Ik ‘weet’ het nog wel, maar ik moet het nu wel anders gaan doen. Dit is mijn tweede kans, maar ook mijn laatste. Ik zal mijn maaltijden moeten blijven gaan afwegen, bijvoorbeeld. Dat deed ik niet en dat is een grote fout gebleken. Want hoe dan ook heb ik natuurlijk zelf mijn sleeve opgerekt, daar zijn geen marsmannetjes aan te pas gekomen. Heel graag zou ik tips lezen hoe succesvolle sleevers dit aangepakt hebben. Eerst moet ik de 6 weken door natuurlijk, eerst twee weken volledig vloeibaar, dan wat dikker, dan zacht voedsel, en de hoeveelheid is dan nog geen punt want er gaat amper iets in. Maar daarna wil ik heel graag een plan hebben. Qua hoeveelheid heb ik geen richtlijnen gekregen. ‘Eten tot verzadiging’. Ja, maar dat werkt niet voor mij, dat is gebleken. Ik voel me best ok eigenlijk, ik neem geen pijnstillers meer sinds gistermiddag en drinken gaat aardig. Wel heel vervelend (Sorry, onsmakelijk praatje) is dat ik hele dunnen ontlasting heb, zeg maar water. Dat maakt me wat bezorgd over mijn vocht. Even aankijken maar, misschien is het de antibiotica die je bij de operatie toegediend krijgt.
Ik hoop dat ik welkom ben om mee te gaan lezen hier, ik heb voor de operatie af en toe al gespiekt, maar schrok soms van wat felle meningen over tweede operaties. Ieder mag uiteraard een mening hebben, maar die discussies, daar wilde ik me liever niet in mengen. Ik heb lang over mijn keuze nagedacht en de beslissing niet licht genomen. Een operatie als deze doe je niet voor je plezier, dat weten jullie hier allemaal. En het kost flink wat geld ook nog, om niet te spreken van het totale ontregeld zijn van je normale bestaan, je hele schema met werk, huis, kinderen etc.

In het kort: sleeve medio 2016, van 90 naar 59 in ongeveer 8 a 9 maanden. Daarna stilstand, even... en daarna aankomen, steeds weer. Tot de 77 waar ik op zat, met het einde niet in zicht. Iedere dag 45 minuten sport, iedere dag vitamines etc, genoeg drinken, maar de porties werden groter. Ik had echt zo vaak honger. Vaak hield ik dan mijn portie juist klein maar dan bezweek ik niet veel later voor een slechtere keuze. Vanwege die verrekte honger. Ik droomde soms echt van eten, zo hongerig voelde ik mij. Bijvoorbeeld tijdens yoga, kon ik me niet focussen, maar had ik honger, was ik honger. Dit om een indicatie te geven van hoe ik me voelde. En waarom ik ook echt overtuigd ben van de juistheid van mijn keuze om het nogmaals te laten doen. Mijn sleeve was gewoon nog te groot voor mij. Ik houd het hierbij, ik ga een vloeibaar ontbijtje zoeken en ondertussen nog wat verder zoeken op dit waaardevolle forum. Ik hoop zo dat ik ditmaal wel slaag in mijn opzet om voor altijd mijn gewicht de baas te zijn, en niet andersom.
Sleeve 1: 18 augustus 2016
Sleeve redo: 27 maart 2019, gewicht 73,3
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 29-03-2019 09:11

Hallo, welkom hier! :D

Ik kan mezelf natuurlijk bij lange na nog geen succesvolle sleever noemen.
Maar wat ik nu doe (en wil blijven doen); is de maaltijden, waarbij ik makkelijk (veel) te veel neem, afwegen.
Zo weet ik zeker, dat mijn porties niet te groot zijn.
Dit heeft niets te maken met calorieën tellen natuurlijk, maar ik loop niet het risico op te veel eten.
Voor mij is 200 ml, of 200 gram per maaltijd prima, dat is precies de inhoud van mijn sleeve.

Ik volg fora over de hele wereld, vooral de postings van veteranen, die na een paar jaar weer zijn aangekomen.
De rode draad is toch telkens weer: zodra je stopt met de WLS"regels", loop je de kans om aan te komen.
Ik maak voor 90% "verstandige" keuzes.
Daarmee hoop ik het te gaan redden.

Ik ben blij voor je, dat de operatie goed ging!
Nu maar lekker rustig aan herstellen.
O, en ja, van antibiotica kan je echt aan de dunne gaan.
Houd dat inderdaad maar even goed in de gaten!

Ik heb het even nagezocht: na een maand of drie, is de inhoud van je sleeve ongeveer 100 ml.
Na zes maanden ongeveer 150, en na een jaar ongeveer 175.
Bij mij was dat minder: ik kon na een jaar een klein senseokopje op.
Nu na twee jaar en 3 maanden kan ik ongeveer 180 tot 200 ml op.
Het hangt er heel erg van af, wat ik eet, als ik vaste proteïnes eet, zit ik veel sneller vol dan b.v. van groente.
Behalve dan weer tomaten, daarvan zit ik in een mum van tijd vol, als na een stuk of 4 kerstomaatjes.
Het blijft puzzelen, wat voor jou het beste gaat werken.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Sleeve2
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-03-2019 08:22

Bericht door Sleeve2 » 29-03-2019 09:22

Tigger schreef:Hallo, welkom hier! :D

Ik kan mezelf natuurlijk bij lange na nog geen succesvolle sleever noemen.
Maar wat ik nu doe (en wil blijven doen); is de maaltijden, waarbij ik makkelijk (veel) te veel neem, afwegen.
Zo weet ik zeker, dat mijn porties niet te groot zijn.
Dit heeft niets te maken met calorieën tellen natuurlijk, maar ik loop niet het risico op te veel eten.
Voor mij is 200 ml, of 200 gram per maaltijd prima, dat is precies de inhoud van mijn sleeve.

Ik volg fora over de hele wereld, vooral de postings van veteranen, die na een paar jaar weer zijn aangekomen.
De rode draad is toch telkens weer: zodra je stopt met de WLS"regels", loop je de kans om aan te komen.
Ik maak voor 90% "verstandige" keuzes.
Daarmee hoop ik het te gaan redden.

Ik ben blij voor je, dat de operatie goed ging!
Nu maar lekker rustig aan herstellen.
O, en ja, van antibiotica kan je echt aan de dunne gaan.
Houd dat inderdaad maar even goed in de gaten!
He wat leuk, gelijk een reactie van jou, Tigger! Weet je dat ik er stiekem op hoopte? Ik lees jouw stukken vaak, ook die van De nog te zware (Die mij helemaal niet meer te zwaar lijkt ;-)), en ik heb ‘een hoge pet’ van jullie op. Zou je mij ook kunnen vertellen welke fora je volgt? Engels is geen punt, andere talen wordt lastiger. Die veteranen Posts, daar kan ik veel van leren. Ik wil niet meer doen wat ik eerder deed,... want dan krijg ik... juist.
Ik heb inmiddels een glas ontbijt gedronken, een soort kant en klare shake (Atkins). Ging er prima in en geen misselijkheid of hik te bekennen. En dat nu al! Ik ga me lekker douchen en ‘aankleden’ (dat zijn de eerste dagen meer joggingkleren, al die pleisters op je buik....) en heerlijk de tijd nemen voor mezelf. Dat doe ik nooit. Maar nu mag/moet het. Veel lezen hier op het forum, en misschien als ik van jou wat links of ideeen krijg, ook op andere fora. Ik ben daar heel nieuwsgierig naar! Bedankt voor het geven van jouw 200 ml/200 gram indicatie. Het glas ‘shake’ dat ik net op heb, was ook al 200 ml. Daar heb ik wel 20 minuten over gedaan, maar het is wel op. Is dat dan verkeerd, denk je? Het is erg vloeibaar. Als jij drinkt, kan je dan een heel glas thee wel weg drinken, neem ik aan? Tjonge, wat heb ik dan nu veel gedronken in vergelijking met wat jij aangeeft voor in het begin. Maar ik heb het echt niet geforceerd. Verdikkie. Nou ben ik weer helemaal onzeker of ik nu dan niet maar een half glas moet nemen.
Sleeve 1: 18 augustus 2016
Sleeve redo: 27 maart 2019, gewicht 73,3
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 29-03-2019 09:38

Vergeet niet, dat "drinken" sneller doorloopt.
Vooral "dun" drinken heeft geen lange tijd nodig.
Maar mijn koffie-proteïneshake 's ochtends (500 ml.) gaat er niet snel in.
Daar doe ik soms wel een half uur tot een uur over.
Gewoon, omdat het zo vullend is.
Maar maak je daar niet gek van.
Drinken is ontzettend belangrijk nu.
Drink zoveel je kan.
Zodra je over gaat op vast(er) voedsel ga je het verschil echt wel merken.
Maar voor nu is dat niet belangrijk.
Zorgen, dat je niet uitdroogt en alle narcose troep je lijf uitspoelen heeft veel meer prioriteit.

Ik heb altijd een plan gehad, waar ik me aan hield.
Dat werkt voor mij prettig.
Ik plan van te voren, wat ik ga eten die dag.
Soms doe ik dat al voor een hele week.
Soms kook ik vast maaltijden en gooi die in de vriezer.
Ik zorg altijd, dat mijn tussendoortjes klaar staan/zijn.
Voor zo'n enorme chaoot als ik ben, doe ik dit heel gecontroleerd, moet ik zeggen. :D

Google maar eens op: WLS message boards, dan kom je er een groot aantal tegen.
Ik vind het prettig, om me wat breder te oriënteren.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
snowy
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-03-2019 12:27

Bericht door snowy » 29-03-2019 09:42

Hoi Sleeve2 en (opnieuw?) welkom hier.

Ik ben een absolute beginner en dan ook nog een GBP en geen sleeve, dus denk dat je aan anderen hun aanpak en tips meer gaat hebben maar ik vroeg me wel iets af.
Je omschrijft een heel heftig hongergevoel (en geloof me nu 3 weken na mijn operatie snap ik eindelijk iets van het gevolg van wegvallen maar ook aanwezig zijn daarvan op wat er wel en niet lukt vol te houden). Nu heb ik altijd begrepen dat met het weghalen van de rest van je maag bij een sleeve hierdoor ook meeste van je hongerhormoon-makers verdwijnen. Dat dit bij een sleeve doordat je maag verwijderd wordt meer permanent is dan bij een GBP maar dat er grote individuele verschillen zijn.

heb jij helder gekregen waarom dit bij jou nog zo hevig aanwezig is/was?
Is er kans dat dit met de heroperatie veranderd?

Mij lijkt als ik zo met je meedenk vooral ook erg belangrijk dat je daar een plan voor hebt straks, want blijkbaar krijg jij mogelijk signalen die je sleeve effect tegenwerkt en in de kaart spelen dat je opnieuw gaat overeten.
Ik kan me indenken dat inderdaad porties bijhouden en stick-to-the-plan daarin belangrijk is, dus blijven wegen, maar wat ga je doen als je opnieuw dat gevoel krijgt wat je probeert te verleiden toch meer te nemen?

Hoop dat je snel herstelt en dat je hier je plekje vind tijdens deze spannende tweede reis!
The grass is not greener on the other side,
It’s greener where you water it.

11-03-2019 GBP dr. van ‘t Hof - Bravis BoZ
Start 133,6 kilo (BMI 41,2) Huidig: 112,9 (BMI 34,8)
Sleeve2
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-03-2019 08:22

Bericht door Sleeve2 » 29-03-2019 11:23

Bedankt Tigger, voor je bemoedigende woorden. Ik drink nu alweer een glas lauwe thee, slokje voor slokje. Het valt niet tegen hoe het erin gaat en erin blijft. Daar bof ik mee!
Ik heb me ook altijd goed en veel georiënteerd. Ik las vooral veel op een aantal facebook groepen (gesloten groepen). Daar heb ik ontzettend veel van opgestoken, MAAR, omdat ze vooral van Amerikaanse oorsprong zijn, zijn ze erg op het vermijden van koolhydraten en het opvoeren van bijna alleen maar proteïnen, met groenten en wat zuivel, maar weinig of geen fruit en dus nooit brood oid. Ik wil dat dit keer anders doen (ik deed het dus ook zo). Toch meer koolhydraten gaan toevoegen op een gegeven moment, als er ruimte voor is.

En ja snowy, de vragen die jij stelt, daar ga ik nu mee aan de slag, om daar goede antwoorden op te verzinnen. Want die vind je niet zomaar en komen ook niet uit de lucht vallen, dat is met vallen en opstaan leren. Nu heb ik een grote les geleerd met mijn eerste sleeve. Ik moet het in ieder geval anders doen. Ik vermoed nu dat mijn honger sterk te maken had met het bijna compleet weglaten van alle koolhydraten. Ik voelde me zelfs schuldig als ik een stukje appel at. Ja, echt. En ik stond te watertanden als ik de lunchtrommels van mijn kinderen stond te maken, volkoren brood met kaas, kipfilet, ham. Straks vind ik dat ik dat gewoon wel mag. Ik heb mezelf erg veel ontzegd. Dat was niet goed.

Daarnaast was mijn sleeve vanaf het begin af aan gewoon ook al ‘ruim’. En is nu ‘smal’. Hiermee moet ik het de rest van mijn leven gaan doen, hoe dan ook. Niet dat ik het idee van een herkansing ooit in mijn hoofd had trouwens. Maar nu ben ik wel nog meer doordrongen van het feit dat het niet zeker is ‘die kilo’s zie ik nooit meer terug’. Want ik zag ze wel weer terug. En dat is doodeng. Het was ook niet te stoppen. Ik heb de gekste dingen gedaan. Volledig over op proteïne dieet. Viel ik amper van af. Ik kon niks meer met mijn maag. En ik had vreselijke honger. Een goed plan heb ik dus nog niet, dat is zich nu aan het vormen. Twee dingen ga ik dus anders doen: meten/wegen van porties, blijvend doen. En koolhydraten niet schrappen, veel minder verboden voedingsmiddelen. (Uiteraard, de ‘juiste koolhydraten’, maar dat spreekt voor zich he.) ik nam ook van alles alleen de magere versie. Dat moet ik ook anders gaan bekijken. Dat verzadigt niet altijd. Ook bedankt voor jouw welkom, en evenveel succes voor jou, nog maar 3 weken... ook helemaal aan het begin!!
Sleeve 1: 18 augustus 2016
Sleeve redo: 27 maart 2019, gewicht 73,3
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 29-03-2019 13:14

Zo heb ik het ook gedaan.
Proteïne in het begin, zodra het kon at ik daar groente en fruit bij en langzaam aan complexe koolhydraten.
Zo eet ik nu nog steeds, maar ik eet nog steeds in die volgorde, eerst mijn proteïne, daarna groente en fruit en als laatste de complexe koolhydraten.
Het bevalt me prima, ik eet heerlijk en voel me eigenlijk nooit zielig, want ik eet gewoon alles.
En ik denk ook, dat dat het gezondst is.
Al die diëten, waar je dingen niet bij "mag" eten, werken volgens mij nooit.
Eigenlijk eet ik nu, zoals ik altijd at, toen ik nog bij de WW zat.

Jij bent er nu al zo bewust mee bezig, dat ik er niet aan twijfel, dat je het straks helemaal op een rijtje hebt voor jezelf.
Maar het is jouw lichaam, jouw proces, niet dat van iemand anders.
Iedereen doet het op de manier, waarbij zij/hij zich het prettigst voelt.
Mijn manier is weer heel anders dan van velen hier, maar (lees mijn onderschrift maar) dat wil niet zeggen dat mijn manier fout is.
Mijn manier werkt voor mij, net zoals uiteindelijk jouw manier voor jou zal werken.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Truusepluus2
Berichten: 119
Lid geworden op: 15-03-2018 17:40

Bericht door Truusepluus2 » 29-03-2019 13:47

Welkom Sleeve2 en wat fijn dat je je verhaal met ons hebt willen delen.
Succes met je herstel
25/1/2018 Doorverwijizing huisarts is verzonden
21/2/2018 Screening 14/3/2018 JA
01/05/2018 sleeve operatie - uitstel 23 mei OK

Afbeelding
Sleeve2
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-03-2019 08:22

Bericht door Sleeve2 » 29-03-2019 20:02

Bedankt Tigger, voor deze bemoedigende woorden. Ik besef dat, terwijl ik ze lees, dat je er niet aan twijfelt dat ik het straks voor mezelf op een rijtje heb, ik die woorden heel erg nodig had. Eigenlijk twijfel ik ook niet... ik moet alleen nog dat rijtje maken. Met alles wat ik heb geleerd en meegemaakt en nog ga leren en meemaken, ga ik dat doen. Zoiets als ‘ik wil het, ik kan het dus ik doe het’. Of a la Pippi ‘ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel, dat ik het kan’, maar dan anders.
En vandaag is het me al gelukt om 1500 ml te drinken, nog los van de vloeibare maaltijden (waarvan ik er maar 3 heb kunnen ‘eten’, meer niet, maar.. vocht is binnen!)

Bedankt ook Truusepluus2 voor je welkom. Grappig dat er daar 2 van blijken te zijn, dat jij nr 2 bent ;-)
Sleeve 1: 18 augustus 2016
Sleeve redo: 27 maart 2019, gewicht 73,3
Truusepluus2
Berichten: 119
Lid geworden op: 15-03-2018 17:40

Bericht door Truusepluus2 » 29-03-2019 20:31

Sleeve2 schreef:Bedankt Tigger, voor deze bemoedigende woorden. Ik besef dat, terwijl ik ze lees, dat je er niet aan twijfelt dat ik het straks voor mezelf op een rijtje heb, ik die woorden heel erg nodig had. Eigenlijk twijfel ik ook niet... ik moet alleen nog dat rijtje maken. Met alles wat ik heb geleerd en meegemaakt en nog ga leren en meemaken, ga ik dat doen. Zoiets als ‘ik wil het, ik kan het dus ik doe het’. Of a la Pippi ‘ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel, dat ik het kan’, maar dan anders.
En vandaag is het me al gelukt om 1500 ml te drinken, nog los van de vloeibare maaltijden (waarvan ik er maar 3 heb kunnen ‘eten’, meer niet, maar.. vocht is binnen!)

Bedankt ook Truusepluus2 voor je welkom. Grappig dat er daar 2 van blijken te zijn, dat jij nr 2 bent ;-)
hahahahha Truusepluus en Truusepluus 2 ben ik allebei. Mijn account was geblokkeerd opeens en kon er niets meer mee. Had echter geen zin om alles weer opnieuw te tikken dus dacht bij mezelf dat dit het meest handige was..... Dus gewoon 1 Truusepluus hier actief :wink:
25/1/2018 Doorverwijizing huisarts is verzonden
21/2/2018 Screening 14/3/2018 JA
01/05/2018 sleeve operatie - uitstel 23 mei OK

Afbeelding
Plaats reactie