Sleeve Redo sinds eergisteren een feit

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 04-04-2019 20:14

Het was leuk om mee te lezen, maar door over andere forumleden en wat zij voor advies krijgen zo negatief te praten, heb ik eigenlijk wel genoeg gelezen.
Komt erg arrogant over.
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 04-04-2019 20:47

Goed lezen.
Dit gaat niet over forum leden.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 04-04-2019 20:54

Ik citeer Sleeve 2 die enthousiast schrijft:
Bedankt hiervoor! Dit zou eigenlijk ergens in een sticky bovenaan moeten. Zodat iedereen weet: tot hier en niet verder. Zo duidelijk!

Ik citeer jou:
Dat laatste gaat echt niet gebeuren hier hoor. Wink

Iedereen - forumleden
Jouw reactie gaat dus over forumleden

Wat lees ik dan niet goed?
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 04-04-2019 23:17

Dat gaat over stickies.
Die worden hier nou eenmaal niet geplaatst.
En verder over de slechte voorlichting en begeleiding van sommige diëtisten.
Maar je mag het lezen zoals je wilt hoor.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 05-04-2019 07:23

Tigger schreef:Dat gaat over stickies.
Die worden hier nou eenmaal niet geplaatst.
En verder over de slechte voorlichting en begeleiding van sommige diëtisten.
Maar je mag het lezen zoals je wilt hoor.
Wel een beetje slap zoals je het nu brengt, want in andere topics laat je toch ook dit negatieve geluid horen en dan gaat het niet over stickies
Ook de andere opmerking:
Ik ben blij, dat ik deze informatie weet en ik wil het best wel delen, maar ik ben een beetje "uitgedeeld" hier...
zegt genoeg. Als je al jouw reacties op een rij zou zetten, zie je dat je veel weet, graag anderen helpt maar ook onbegrip hebt voor mensen die het anders doen. Daar helpt dat onderschrift van je ook niet echt bij.

Maar het is fijn dat ik mag lezen zoals ik het wil
Dat doe ik dan ook

En laten we het nu maar weer over het onderwerp houden, ik weet ik heb dit aangesneden maar Sleeve2 het is jouw topic.
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 05-04-2019 07:40

Ik heb geen onbegrip voor mensen, die het anders doen, integendeel.
Dat kan je inderdaad lezen in mijn onderschrift.
Ik ben altijd degene geweest, die mensen aanmoedigt hun eigen pad te kiezen.

Maar het klopt ja, ik heb het al gezegd, ik deel niet meer zo veel.
Ik heb daar geen zin meer in.
Helaas zijn er meer hier, die dat zo voelen.
En dat vind ik jammer.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 05-04-2019 08:11

Oké duidelijk, dan is dit ook weer opgehelderd

Maar nu even naar de interessante weetjes die hier gelukkig wel gedeeld worden (eigenlijk moet dit delen gewoon blijven gebeuren, ieder kan er mee doen wat hij of zij wil)

Die link naar de laatste video is zeer verhelderend, het stimuleert me om overal verder over door te denken
Ik zit nu tussen de 900 en 1100 cal per dag, ik weet nooit precies of ik 'daarmee voldoe aan de eis', wat vinden jullie?
Ik weet ook niet welke 'maat' ik heb qua sleeve, dat staat nergens in mijn papieren
In hoeverre is dat belangrijk om te weten?
Ik ben een echte controlfreak die soms helemaal doorslaat, dus soms denk ik: ik ga op mijn gevoel af, vol = vol, ik houd via een app bij hoeveel ik binnen krijg, vooral aan eiwit, ik balanceer mijn voeding goed uit, moet ik dan ook nog weten welke maar ik heb? Wat voegt het voor jullie toe?
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 05-04-2019 09:09

Afbeelding

De maat van de bougie zou in je operatieverslag moeten staan.
Maar het is maar een indicatie.
Het gaat er ook om, hoe strak de chirurg langs de bougie niet.
Een 36 met ruimte zou dan een grotere sleeve op kunnen leveren, dan een 40 waar straks lang geniet is.
Maar het is een indicatie, zo zie ik het tenminste.
Echt iets toevoegen, ik zou wel willen weten, of er een grote maat is gebruikt, gewoon omdat je dan meer inhoud hebt uiteindelijk.
Mijn oorspronkelijke maag was megagroot, dus een 38 vond ik prima.
Nu kan er 200 ml in, dat vind ik dan weer veel belangrijker om te weten.
Want daar ga ik dan niet overheen.

En, oeps... eis, moeilijk vind ik dat.
De eisen zijn zo vreselijk verschillend allemaal.
Ik mag van mijn chirurg niet boven de 1500 komen, Dr. Dillemans in België zegt niet boven de 1300.
Ik zat op 1000 rond de 12/13 maanden.

Ik denk zelf, dat het het belangrijkst is, om goed naar je lichaam te luisteren.
Vol=vol, dus niet dat ene hapje opeten, dat nog op je bord ligt.
Echt stoppen.
Maar de ene dag kan je meer op dan de andere, ook al zo vreemd.
En als je bloeduitslagen goed zijn en je voelt je verder goed, dan is er geen reden om te veranderen, lijkt me.

Ik weet van mensen, die op gewicht blijven na die eerste 2 jaar op 1500 calorieën.
Maar ook van mensen, die op 1200 zitten en ook, die op 1700 zitten.
En die zijn al jaren verder dan ik.
Metabolisme, leeftijd, geslacht, genen, allemaal invloeden waar je zelf niets aan kunt veranderen.
Meer en meer komen artsen er achter, dat dat "calorie in, calorie uit" maar een heel klein onderdeel uitmaakt van het metabolisme en het afvallen.
Die stelling is al lang achterhaald.
Met deze wls operatie verandert ook je hele neurochemie.
Er wordt wel gesproken over een "metabolic reset", in plaats van dat je lichaam je zwaarste gewicht wil vasthouden (zoals vroeger, vandaar dat we steeds weer aankwamen), gaat het na de operatie terug naar een veel lager setpoint.
En als je dat kunt vasthouden, pleeg je geen roofbouw, als je 1300/1500 calorieën per dag eet.
Maar ga je daar boven zitten, dan verhoog je je eigen setpoint weer en begint alles weer van voren af aan.
Heel interessant vind ik dit.
Ik ben druk aan het studeren hierop.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 05-04-2019 09:48

17(

Ik heb over 2 weken een afspraak met een verpleegkundige, misschien dat zij me iets meer over kan vertellen over de grootte van de sleeve
Nu lijkt me dat toch wel handig om te weten, alleen al om er niet over heen te gaan
Al leer ik steeds meer te luisteren naar mijn vol=vol gevoel

Je hebt gelijk als je zegt dat ieder lijf weer anders reageert
Ik vind het niet kunnen bewegen elke keer een minpunt, maar daar is nou eenmaal niets aan te doen voorlopig

Die reset is echt nodig geweest, ik merk dat ik minder aan eten denk, ook lekkere dingen met gemak voorbij ga
Dankzij de sleeve, anders was het me nooit gelukt

En over die calorieën, genoeg nog te studeren en te lezen idd
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Sleeve2
Berichten: 23
Lid geworden op: 29-03-2019 08:22

Bericht door Sleeve2 » 05-04-2019 10:02

Zo, je kijkt een dag niet en het staat hier vol. Stippel, ik vind toch, dat het te snel door de bocht is om Tigger te verwijten (en mij, zo kwam het over) dat er negatief over forumleden wordt gedaan. Als er al negatief wordt gedacht, dan is dat, zoals ik het lees en ervaar, vooral richting de klinieken/ziekenhuizen die voorlichting geven die niet lijkt te kloppen met de voorlichting die wordt gegeven op plekkken in de wereld waar al veel langer deze operatie worden uitgevoerd, en in veel hogere aantallen, de ervaring dus groter is, de leercurve al hoger en men veel verder is in kennis, ervaring, vooral ook op langere termijn.
Daarnaast is het altijd lastig interpreteren hoe iets is bedoeld. Het is geschreven woord. We zijn in gesprek, maar op papier. Ik voelde mij bijvoorbeeld nu ook ‘aangesproken’ door jou, maar misschien bedoelde je dat niet. Of wel. Wat ik wil zeggen is, het komt soms allemaal anders over dan hoe de intentie erachter is.
Voor mij geldt, ik wil hier eigenlijk : 1. Leren, 2. Ervaringen uitwisselen 3. Ervaringen/geleerde lessen delen 4. Soms even iets ‘roepen’ als je het zelf ook niet meer weet. Vragen stellen, dus. 5. Vinden van ‘gelijkgestemden’.

Nergens staat dat ik hier anderen de les zou willen lezen, het beter denk te weten, mijn gelijk wil halen of geen respect heb voor een ander. Maar soms zou dat zo over kunnen komen, in enthousiasme over een pas gedane vondst, door het ontbreken van context bij een verhaal of gewoon door gebrek aan tijd om een heel boekwerk te schrijven maar alleen de kern te pakken, waardoor je dus niet steeds een ‘disclaimer’ bij je verhaal maakt. Discussie is prima. Maar hoeft niet altijd. Ik lees hier soms echt dingen waar ik het zelf niet mee eens ben. Dat kan toch?

Ik ga er vanuit, dat dit alles voor de meesten van ons geldt, uitzonderingen daargelaten, die heb je altijd, ook in de ‘echte wereld’, waar deze ‘virtuele gemeenschap’ een deelverzameling van is. Ok, nu weer On topic. Blij dat jullie er allemaal zijn.
Sleeve 1: 18 augustus 2016
Sleeve redo: 27 maart 2019, gewicht 73,3
Plaats reactie