Maagband

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Loontje
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-03-2011 14:12

Maagband

Bericht door Loontje » 12-04-2011 14:41

hoi hoi
Gelukkig is gister mijn maagband verwijderd ben erg blij dat ik er vanaf ben kan dit ook niemand aanraden als je toch iets wil laten doen dan kun je beter meteen een sleeve of bypass laten doen mijn arts dokter Smulders van het Catharina ziekenhuis in Eindhoven plaatst hem inprincipe ook niet meer nu op naar mijn bypass over drie maanden
Gr. Loontje
Ingrid M
<font color=003399><B>Moderator</>
Berichten: 1948
Lid geworden op: 17-01-2011 17:48

Bericht door Ingrid M » 12-04-2011 14:47

Goed geschreven, Fransje is inderdaad een supergoede chirurg (ben ik helemaal met je eens :wink: ).
Hoe gaat het met je herstel nu na de verwijdering van de maagband?
GBP:Dokter Smulders op 25-8-2008 in het CZE
BWC:Dokter Dumond op 1-4-2010 in het CZE
Petersen Hernia:Dokter Smulders op 23-2-2011 in het CZE
mai 59
Berichten: 63
Lid geworden op: 31-01-2011 12:34

Bericht door mai 59 » 12-04-2011 14:51

Afbeelding
Afbeelding
marja217
Berichten: 238
Lid geworden op: 12-03-2011 09:16

Bericht door marja217 » 14-04-2011 13:34

Inderdaad de maagband geeft meer complicatie's dan een GBP.
Onder anderen kun je een kalium te kort krijgen en daar kun je een hartstilstand van krijgen.
En daar gaat een jaar overheen voordat ze dat merken alles gaat dan verkrampen en je word helemaal futloos.
Alles wat je dan doet is teveel en alles gaat zeer doen vooral je spieren.
En je ziet erdan helemaal grauw en grijs uit alles is dan teveel.
De band kan gaan draaien en gaan kantelen.
En dan moet het bandje er als nog eruit.
Zo zie je dat er veel coplicaties kunnen optreden.

Dit heb ik dus meegemaakt.
Groetjes Marja
Afbeelding




GBP 8-3-2011 In het Tweestede Ziekenhuis in Tilburg
Uitgevoerd door Dr.J K Maring
Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 13:33

Mijn bandje gaat er dus ook uit, en ik ga voor een maagverkleing,
Heb alleen maar last en pijn van mijn maagband.

Groetjes,
Esmeralda
highgirl30
Berichten: 574
Lid geworden op: 05-02-2011 00:59

Bericht door highgirl30 » 17-05-2011 18:22

hoi hoi lontje

ook mijn maagband gaat eruit, nu is hij toch nog extra opgespoten om extra aankomen zoveel mogelijk
te voorkomen.
maar moet nu maagbeschermers innemen omdat zoals hij nu opgespoten is mij steeds brandend maagzuur geeft
als ik dat niet doe.
maar dat hij eruit gaat is een feit
en bij mij kan ws alles in 1x
succes en op naar een ander en gezonder leven
gr chantal
http://www.mijnalbum.nl/Album=FXUVVK8X foto's voor en na maagband

http://www.mijnalbum.nl/Album=C4443GQT

28 oktober 2011 GBP door Dr Cardon in terneuzen
Danielle85
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-06-2011 16:33

Bericht door Danielle85 » 07-06-2011 17:06

Ook mijn maagbandje is in maart verwijderd. Had er ook teveel last van en viel veeeeel te weinig af. Veel overgeven. En pijn. Nu word ik waarschijnlijk begin augustus geopereerd en krijg dan een GB.
Heel spannend allemaal weer, omdat ik er toch eigenlijk vanuit ging dat het bij een maagband zou blijven.
Maaaar, ik sta helemaal achter mn keuze en hopelijk gaat dit wel de goede kant op!

Succes allemaal!

Afbeelding


12-08-2011 GBP gehad in MMC Veldhoven door Dr. Luijten!
roxy1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-05-2011 00:09

@danielle

Bericht door roxy1984 » 13-06-2011 20:24

Hoi

Hebben ze je maagband eerst verwijderd en daarna een gb? Ik moet alles in een keer... Ik moet zeggen dat ik ook helemaal achter mijn keuze sta voor deze operatie want
een maagbandje is de grootste vergissing die ik heb gemaakt! Heel veel succes de aankomende dagen

groetjes
roxy1984
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-05-2011 00:09

Wil je een maagbandje?

Bericht door roxy1984 » 13-06-2011 20:39

Lees eerst dit verhaal voordat je daar aan begint:

In juni 2005 was mijn overgewicht tot een toppunt gekomen en was er volgens de artsen in Hilversum geen andere optie meer dan een maagbandje. Jaren gelijnd als kind al! Ben zelfs topsporter geweest maar
niks kon meer helpen..

Eenmaal geopereerd viel ik enorm veel af maar het grootste probleem was dat de artsen mij binnen een half jaar hadden opgespoten naar 10 cc. Dit heeft 5 jaar zo gezeten! Met gevolg dat ik niks meer kon eten maar ook
niks meer afviel. Mijn lichaam bleef alles helemaal opnemen maar kon niks meer eten zoals fruit, rijst, aardappelen, brood, vlees. Ik heb letterlijk geleefd op kwark, soep en geprakte hapjes.

Tot overmaat van ramp kreeg ik het zuur, steeds erger en erger. Ik bleef maar drinken, rennie hier en rennie daar. Ik was het zat! De doktor adviseerde maagbeschermers.. Leuk maagbeschermer maar het begint met eentje en uiteindelijk
12 per dag!

Een slokdarm foto wees uit dat ik een chronische maagvlies onsteking had en hebben ze alles weer uit me maagbandje gehaald. De pijn zakte weg en ik kon weer wat eten maar nog steeds geen fruit... En daar kwam het gewicht weer.... Binnen een half jaar zat ik weer tegen de 110 kg.. Het ziekenhuis heeft me weer langzaam opgespoten en hoe meer vocht erin kwam des te zuurder ik het weer kreeg. Nu had ik het allemaal weer, een dik lichaam en nog steeds zuur!

Nu is er een aanvraag gedaan voor een gb en die is na alle testen goedgekeurd. Ik mag de eerste week van Juli! Ik wil iedereen die er over nadenkt om een maagbandje te nemen laten weten dat lijnen en dik zijn geen prettige manier van leven is maar
een maagbandje zeker niet!

iedereen heel veel succes met hun afvaltour!!

veel liefs Roxanne
highgirl30
Berichten: 574
Lid geworden op: 05-02-2011 00:59

Bericht door highgirl30 » 14-06-2011 01:58

zeer herkenbaar roxy
ik ben laatst ook weer opgespoten omdat ze dat beter vonden totdat ik een datum had
maar nu heb ik ook weer vaak het zuur en kan soms dagen bijna niks eten.
als ik alles van tevoren had geweten had ik beter gelijk voor een gbp gekozen
maar ja gelukkig weten we niet alles van tevoren
maar allen die alsnog voor een gbp gaan heeeel veeeel succes
en iedereen leest graag de verhalen of de vragen of antwoorden
gr chantal
http://www.mijnalbum.nl/Album=FXUVVK8X foto's voor en na maagband

http://www.mijnalbum.nl/Album=C4443GQT

28 oktober 2011 GBP door Dr Cardon in terneuzen
Plaats reactie