Maagband

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Danielle85
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-06-2011 16:33

Bericht door Danielle85 » 15-06-2011 11:32

Bij mij werd het niet ineens gedaan nee. Tussen het maagbandje verwijderen en de nieuwe operatie moest 3 maanden tussen zitten. De chirurg vertelde me dat ze het wel tegelijk wilde doen, maar dan waren de risico's groter, en was de kans dat tijdens het verwijderen van maagband, ze toch uiteindelijk niet meteen voor een GBP konden gaan.
Dus heb ik er maar voor gekozen om 2 operaties te laten doen.

Heb vandaag naar mn datum gevraagd. 12 augustus! Brr, wel spannend!

Afbeelding


12-08-2011 GBP gehad in MMC Veldhoven door Dr. Luijten!
Caroline
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-06-2011 20:56

Bericht door Caroline » 15-06-2011 21:01

Hallo allemaal, dit is mijn eerste keer op dit forum.
Ik heb al ruim 14 jaar een maagband en ik ben zeer tevreden met het resultaat. In totaal ben ik 50 kilo afgevallen. Ik hen nu redelijk veel problemen om op gewicht te blijven.
Heel graag zou ik een gastric bypass willen maar gezien mijn gewicht u (85 kilo) kom ik er niet "zomaar" voor in aanmerking. Is er iets dat ik kan doen om toch in aanmerking te komen voor een bypass?
Groeten van Caroline
6 februari: Operatie!!!
Nov. 2012 - GB zal plaatsvinden jan./feb. 2013
Okt. 2011 - op wachtlijst voor Gastric Bypass
Juli 2008 - tweede maagband jippie
Dec. 1996 - eerste maagband JIPPIE
Dikkertjee
Berichten: 10
Lid geworden op: 27-09-2011 06:52

Bericht door Dikkertjee » 29-09-2011 15:21

marja217 schreef:Inderdaad de maagband geeft meer complicatie's dan een GBP.
Onder anderen kun je een kalium te kort krijgen en daar kun je een hartstilstand van krijgen.
En daar gaat een jaar overheen voordat ze dat merken alles gaat dan verkrampen en je word helemaal futloos.
Alles wat je dan doet is teveel en alles gaat zeer doen vooral je spieren.
En je ziet erdan helemaal grauw en grijs uit alles is dan teveel.
De band kan gaan draaien en gaan kantelen.
En dan moet het bandje er als nog eruit.
Zo zie je dat er veel coplicaties kunnen optreden.

Dit heb ik dus meegemaakt.
Is dat zo dat je daar een hartstilstand van kan krijgen? wat heftig
Diep in mijn hart gaat mijn keuze naar een maagband omdat er minder risico's aan verbonden zijn.
Ik ben erg bang voor een gbp voor de gevolgen ik hoor en lees soms dat mensen alsmaar afvallen en overgeven en dumpings krijgen.
Als ik dit mijn hele leven krijg daar heb ik echt geen zin in ook ben ik nog erg jong

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is of je na een GBP ook kan aankomen of niet? en kan de maag weer uitrekken?

Hier ben ik erg benieuwd naar hopelijk is er iemand die mij meer er over kan vertellen
highgirl30
Berichten: 574
Lid geworden op: 05-02-2011 00:59

Bericht door highgirl30 » 29-09-2011 19:11

ik wil je niet bang maken, maar een maagbandje is ook niet zaligmakend.
ik heb er 5 jaar eentje. ik was er heel blij mee en meer dan 30 kilo afgevallen.
geleidelijk aan weer aangekomen
ik heb met maagband net zo vaak gejojood als zonder maagband.
en ik zal je zeggen met een maagband kun je ook spugen hoor, als iets blijft hangen dat is niet fijn dan zit je met water in je mond. en als het zakt kan het zeer doen hoor.
nu staat hij zo strak dat ik slecht kan eten en steeds brandend maagzuur heb.
hierdoor heb ik een ontsteking in mijn maag en moet ik maagbeschermers nemen.
gelukkig moet ik volgende week weer terug naar de chirurg, dan wil ik hem open laten zetten
ik sta nu een half jaar op de wachtlijst voor een GBP.
ook ik ben best bang maar ik ben er ook klaar voor.
succes met wat je ook beslist, als je er achter staat is het goed.
gr chantal
http://www.mijnalbum.nl/Album=FXUVVK8X foto's voor en na maagband

http://www.mijnalbum.nl/Album=C4443GQT

28 oktober 2011 GBP door Dr Cardon in terneuzen
muur
Berichten: 3168
Lid geworden op: 29-08-2011 14:21

Bericht door muur » 29-09-2011 19:39

als je niet teveel wil spugen neem dan vooral geen maagband.
hahahaha en dumpings...ik ken het nog niet. maar die maagband van mij kan ook verekte pijn doen.
en dan maar te zwijgen over het maagzuur en stukken fruit die blijven hangen..(dagenlang)
19 december redo gbp door Dokter van der Laar @ slotervaartziekenhuis
(30 kilo kwijt geraakt voor operatie) -75 kilo!!!
Afbeelding
jerry immers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-12-2011 10:06

vaste band

Bericht door jerry immers » 15-12-2011 17:06

ik zie nu dat het normaal is wat ik heb. ik had last snachts van zuur in mijn mond en op de lakens dus het kwam eruit nu na onderzoeken dus inderdaad een lek voor de band en alles is geiriteerd. dus ontstoken zeg maar. nu wilden ze meteen een gb doen maar ik zit nog in de fase te besluiten of ik dat wel wil.

de band moet eruit deze schuurt door. ontstekingsplekjes op div plaatsen in de slokdarm en het gaatje direct naar de maag voor de band en uiteraard veel over geven de laatste tijd.

ik denk dat de keuze niet moeilijk is maar mijn vriendin wil eerst het fijne ervan weten of er geen reparatie mogelijk is maar als ik dit zo lees van jullie denk ik dat er maar een oplossing is.

de gb dus.
Vriendelijke groet jerry
highgirl30
Berichten: 574
Lid geworden op: 05-02-2011 00:59

Bericht door highgirl30 » 15-12-2011 19:28

zoals ik het lees van je is er idd maar 1 oplosing.
zeker in jou situatie, ik denk met al dat maagzuur dat het beter is om band eruit en gbp erin.
ik had het laatste ook veel brandend maagzuur en een ontsteking in de maag. maagband was de loop der jaren verkleefd
maar hij is eruit en het is morgen 7 weken geleden en ik heb geen brandend maagzuur meer, haleluja.
ik hoef niet meer te spugen omdat er iets blijft hangen, ik ben nu altijd ontspannen tijdens het eten.
alleen moet ik nog een poos maagbeschermers gebruiken tot de volgende controle.
maar dat heb ik er wel voor over.
heel veel succes en als je beslist het te doen(zoals ik het lees heb je niet veel keuze, gezien gesteldheid van je maag) en hopelijk heb je dan snel een datum.
groetjes chantal
http://www.mijnalbum.nl/Album=FXUVVK8X foto's voor en na maagband

http://www.mijnalbum.nl/Album=C4443GQT

28 oktober 2011 GBP door Dr Cardon in terneuzen
highgirl30
Berichten: 574
Lid geworden op: 05-02-2011 00:59

Bericht door highgirl30 » 15-12-2011 19:35

o ja en qua eten merk ik ook verschil, ik kan weer fruit eten en heb nog niet echt dumpings gehad dus ken het gevoel nog niet.
maar dat het eten met bandje bleef hangen vond ik vreselijk.
en ben gelukkig nog steeds gek op kaas, en dat is op een verjaardag een fijne traktatie
zelfs gourmetten gaat, en hoef je niet halverwege naar de wc omdat wat blijft hangen.
achteraf heb ik er spijt van dat ik niet gelijk voor een gbp was gegaan, dan waren mijn heupen ws ook niet zo snel slecht geworden.
maar dat is achteraf gepraat van mij
http://www.mijnalbum.nl/Album=FXUVVK8X foto's voor en na maagband

http://www.mijnalbum.nl/Album=C4443GQT

28 oktober 2011 GBP door Dr Cardon in terneuzen
jerry immers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-12-2011 10:06

re maagband

Bericht door jerry immers » 15-12-2011 19:40

in februari heb ik een afspraak lopen en beslis ik met dr smulders.

ik zit ook even met mijn werk maar het komt zoals het komt werk nu als uitzendkracht en zit als het goed is in februari vast in dienst dus het is allemaal beetje moeilijk om te beslissen. vooral wanneer, dr smulders wilde al meteen dus ik had al geholpen kunnen zijn. Maar de situatie is geen nood dus kan nog wel ff zo.

ik wacht tot de afspraak dan zet ik een datum misschien in de zomer vakantie of misschien al heel snel dan.

Ik ga is met mijn vriendin er over praten dat ik toch beter deze weg in kan slaan maar dat dacht ik toen ook voor de maagband maar die blijkt nu ook verkeerd te zijn,................ want hoe is het over 6 jaar met een GB?? is de vraag bij mij.

de maagband heeft me wel geluk gebracht in dit leven ik was 152 kilo en naar 110 terug gebracht en na 43 jaar vrijgezel te zijn geweest nu toch een vriendin gevonden voor het leven. Maar nu is het fout dus met de maagband dit had ik ook niet aan zien komen. er is ook nooit na de zetting van de band een onderzoek geweest of hij goed zat of zo jaarlijks controle ook helaas niet.
Vriendelijke groet jerry
nsc
Berichten: 46
Lid geworden op: 27-08-2011 14:41

Bericht door nsc » 01-01-2012 17:35

Ik heb ook al geruime tijd een maagband en ik ben er ook heel veel mee afgevallen. Ook ik wist niet toen hij geplaatst werd dat ik er na 7 jaar zoveel last van kon hebben. Ik heb inderdaad ook veel last van maagzuur en indedaad ook 's nachts het loopt soms gewoon mijn neus uit. Ik ben onderzocht en daar is uitgekomen dat inderdaad de band eruit moet en er een gb wordt gedaan. Ik weet ook niet hoe het gaat over 7 jaar met de gb maar zo verder leven kan ook niet en zonder dat wil ik niet meer want de kilo zitten er dan denk ik ook zo weer aan.
Ik wens je heel veel succes met je beslissing.
__________________________
26 augustus eerst afspraak bij dr. De Brauw
12 januari 2012 operatie Dr. De Brauw en Dr. De Bruin.
Plaats reactie