Maagband

Hier kunnen er vragen, opmerkingen, ervaringen en tips die te maken hebben met deze vermageringsoperatie gepost worden.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

jerry immers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-12-2011 10:06

maagband verwijderen

Bericht door jerry immers » 03-03-2012 00:23

Ik lees dat er bij jou bijna een jaar geleden een maagband uitgehaald is.
Wat hebben ze toen gedaan en hoe voel je je nu?
Ik sta op het punt om dit ook te ondergaan, ook bij Dr. Smulders.
Vandaar mijn interesse!
Groet Jerry
Vriendelijke groet jerry
maranka
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-03-2012 12:41

maagband en verwijderen ervan een hel!!!

Bericht door maranka » 08-03-2012 12:51

mijn dochter heeft in heusden ziekenhuis maagband laten plaatsen 3 jaar geleden en nu laten verwijderen ommdat niet helpte !maagband was zodanig ingegroeid dat ze levenslang maagschade heeft en na verwijdering kon ze niet onmiddelijk gastic bypass zetten daar de maag zo beschadigd was !3 dagen na verwijdering kreeg ze er bovenop nog een scheur in de maag bijgevolg 5 dagen intensieve gelegen en littekens van aan de borst to navel stuk van de maag moeten verwijderen daardoor allemaal ,verschrikkelijk kan nooit geen kijkoperatie meer doen en groot rissico om bypass te doen verminkt voor haar hele leven naam dr op mijn aanvraag !
jacqy_1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-03-2012 17:59

Bericht door jacqy_1966 » 01-04-2012 21:20

Hoi even voorstellen ik ben Jacqy, heb al 10 jaar een maagband in belgie laten plaatsen doe idd ook niks anders dan spugen en veel pijn wat ik afgevallen was is er weer aardig bij 2 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd en de maagband hebben ze toen leeg getrokken maar spuug nog steeds word er moe van heb me op de lijst laten zetten in het SFG in Rotterdam .ze doen de operatie in een keer band eruit en gb zijn er meer die al zo n operatie hebben gehad

groetjes jacqy
marijke51
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-06-2012 16:38

maagband eruit en wachten op GPB

Bericht door marijke51 » 07-07-2012 12:21

:D
Hallo,

Ik zal mezelf nog even voorstellen:
Sinds 2002 heb ik een maagband die - jullie zullen niet verbaasd over zijn - niet meer werkt. Na lang wikken en wegen heb ik besloten
om te gaan voor de GPB. Ik ben Marijke, 51 jaar.

Gisteren ben ik in het MCL(eeuwarden) en met de chirurg gesproken en naar anesthesist geweest. Aantal weken geleden
heb ik de bijeenkomst bezocht en werd 'bijna'overtuigd om te gaan voor de GPB. Natuurlijk ga je na zoiets niet over 1 nacht ijs en moet
je er goed over nadenken. Want het houdt nogal wat in, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omstanders en in de eerste plek voor
je gezinsleden. Toch is het blijft het mijn eigen beslissing. Het liefst had ik de maagband laten verwijderen en zelf weer gaan lijnen.
Eigenlijk stak ik mijn kop in het zand, want ik weet dat ik niet meer zelf af kan vallen. Alle gezonde dieeten ten spijt lukte het niet. Ja,
de eerste 2 - 3 weken, maar daarna viel ik in mijn oude gedrag.

:arrow: :arrow: :arrow:
De maagband gaat eruit en als het lukt krijg ik GPB. Tenzij de maagband te verkleeft is lukt het niet.
Heeft iemand dit meegemaakt?

Ik ben benieuwd naar verhalen van mensen waar het wel in 1 keer gelukt is en ook van mensen die twee keer geopereerd moesten worden.
Hoe was dat, wat voor impact had het op je. Ben ontzettend benieuwd.

Ik vind het superspannend allemaal. In afwachting van alles is mijn gemoed steeds wisselend. De ene dag
heb ik er ontzettend zin in, gezien dat mijn gewicht weer af gaat nemen. Aan de andere kant merk ik
dat ik heel onzeker wordt en als een berg opzie wat me te wachten staat voor en na de operatie. Heel spannend allemaal.

Sinds kort begon ik last te krijgen van maagkrampen, die alleen erger worden. Ik slik nu maagtabletten om de pijn een beetje
beperkt te houden. De chirurg gaf aan dat de maagband er over een paar weken uitkan, de maag wat rust te geven en later
de GPB te doen. In overleg met haar, heb ik besloten alles in 1 keer te doen. Hoop maar dat dat gaat lukken.

Fijn dat ik zoveel kan lezen van mensen die in het zelfde schuitje zitten. Heel herkenbaar en ik zal zeker nog een beroep op
jullie doen.

groetjes :lol:
van
Marijke
dtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-05-2012 16:02

Re: maagband eruit en wachten op GPB

Bericht door dtje » 09-07-2012 20:01

Quote verwijderd! Graag NIET onnodig quoten!

Hallo,
6augustus krijg ik mijn maagband. Het is erg spannend. IK ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Gr Dtje
Catlover76
Berichten: 2759
Lid geworden op: 03-03-2012 22:07

Bericht door Catlover76 » 09-07-2012 21:38

@Marijke51

Je hebt een fijn gesprek gehad zo te lezen met Dr.Emous :D
Het is een grote stap die je gaat nemen en ken je gevoel. Het is morgen voor mij 5 weken geleden dat Dr.Emous mijn maagband eruit heeft gehaald en een GBP geplaatst heeft. Het is in 1x gegaan en alles zag er perfect uit van binnen. Het is een superlieve vrouw.
5 juni 2012 operatie MCL Leeuwarden Dr.Emous (redo)

11 december BWC MCL Leeuwarden


Afbeelding
Punica70
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-12-2017 21:31

Bericht door Punica70 » 07-12-2017 21:28

Allemachtig, wat ben ik blij dat ik op tijd heb besloten om toch niet voor de maagband te gaan maar voor de sleeve, wat een ellende die band!
Afbeelding
Eerste bezoek D Gabriels kliniek 97,5 BMI 34
02-01-2018 Pre-op dieet 96,7 Kilo
16-01-2018 Sleeve 93,1 Kilo
pauline
Berichten: 1
Lid geworden op: 02-11-2018 22:27

Bericht door pauline » 02-11-2018 22:50

Hallo allemaal,

Ik wilde mezelf voorstellen maar daar zit een storing denk ik, ik ben Pauline en heb een maagbandje.
Al 12 jaar, altijd bijna op zijn strakste stand anders kwam ik nog aan..
Was 2 jaar toen overgewicht begon en altijd dik geweest, liever een bijna dicht maagbandje dan het overgewicht.

Steeds op zo.n 75 kg gezeten bij 1.65 cm. Kon door ritme stoornissen niet meer sporten e toch weer wat kilotjes erbij al loop ik de hele dag.

Nu is 10 weken geleden mijn maagband kapot gegaan,dit is bevestigd, chirurg zei dat ik wel een bypass dan kon krijgen en voor de kerst geopereerd kon worden.
Moest het bespreken in mdo, weer 2 weken gewacht zei hij gisteren dat ik het hele traject in moest. Ik snap heel goed dat een heel deel anders is en daar wil ik zeker naartoe maar het hele traject .. was gister best overstuur, niet goed voorgelicht hoe of wat.... lees ik wat online en lees ik dat de obesitaskliniek bepaald of ik dan ja krijg.
Wat een miscommunicatie, zit in grote angst voor het aankomen nu, en het lange traject.
Ik zeg niet dat ik alles weet en voorbereiding noodzakelijk maar ik vraag niet om bypass maar herstel van complicatie.
Maar ze zetten geen bandjes meer, nu dus wachten ... zie het momenteel geheel niet zitten. Heb altijd ,12 jaar dus laten zien dat ik dicipline heb anders was ik ook weer op startgewicht ( 104 kg) olvg Amsterdam

Groet Pauline
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 03-11-2018 08:15

Hey ik hoop dat je binnenkort weer op dit forum een eigen topic kunt maken, want dat is wel net zo leuk he?
Ik heb geen ervaring met een maagband, maar het is heel vervelend voor je
Ik snap dat je het hele traject niet weer in wil, alles kost zoveel tijd he?
Chirurgisch is het wel logisch dat je snel geopereerd kunt en wilt worden, maar het ziekenhuis heeft nu eenmaal een heel traject omdat het een mentaliteitsverandering is
Als ik je verhaal zo lees, was het dus logisch dat de chirurg direct ja zei, maar dat hij teruggefloten is door het hele team
Maar dat wil niet zeggen dat het team onredelijk hoeft te zijn naar jou toe, ieder mens is uniek

Ik snap dat je daar overstuur door bent, ik zou proberen om in alle rust het intakegesprek aan te gaan, kom met bewijzen dat je heel goed weet wat je doet en wenst, laat zien dat je hoofd op orde is en wie weet hebben ze voor jou wel een verkort traject
Geef de moed niet op, ieder moet zijn eigen stappen zetten
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Plaats reactie