VGZ (via IZZ) toestemming bij BMI 35-40 en maar 1 co-mor

Hier kun je je verhaal kwijt over ziektekosten en verzekeraars

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
snowy
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-03-2019 12:27

VGZ (via IZZ) toestemming bij BMI 35-40 en maar 1 co-mor

Bericht door snowy » 18-03-2019 09:39

Het voelt een beetje als reclame maken (en ik verbaas me dat niemand eerder iets poste in dit deel van forum, mogelijk is verzekering niet zon issue?) maar wilde toch mensen een hart onder de riem steken.

Ik wilde me oriënteren op GBP terwijl ik inmiddels zelf al van BMI 55 naar ongeveer 36 was gekomen, echter zodra ik stop met Pronokal (medisch gecontroleerde ketose dieet) dan kom ik (uiteraard) als een gek aan en ik wilde mezelf ook een andere optie in het leven bieden dan altijd zo restrictief leven.

Diverse afwijzingen bij obesitasklinieken alleen al als ik belde voor informatie verder, samen met huisarts en verzekering in de pen geklommen, een uitgebreide verwijs/motivatiebrief verstuurd naar nog maar eens een ander ZHS (Bravis Bergen op Zoom) waar ik wel welkom was.
Echter kunnen ook zij alleen opereren met toestemming van de verzekering en ik had nog steeds maar 1 comorbiditeit bij BMI van 37 destijds (uiteindelijk precies 40 pre op door weer koolhydraten moeten eten in voortraject maar goed).
Chirurg heeft met gebruikmaking van mijn verwijs/motivatiebrief toestemming gevraagd aan mijn verzekeraar. deze had ik binnen twee (!!) dagen schriftelijk binnen. Twee weken later zat ik in het screeningsprogramma en kreeg ik mijn JA.

Brutaal zijn en samenwerking zoeken loont dus soms wel!
Succes aan allen die ook een tandje harder moeten werken om de JA te krijgen.
The grass is not greener on the other side,
It’s greener where you water it.

11-03-2019 GBP dr. van ‘t Hof - Bravis BoZ
Start 133,6 kilo (BMI 41,2) Huidig: 112,9 (BMI 34,8)
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 18-03-2019 09:46

Wat goed dat je dit deelt. Het valt niet mee om tussen alle richtlijnen van verzekeraars door de zorg te krijgen die je nodig hebt. Hopelijk inspireert dit mensen om zich niet zomaar gewonnen te geven.
GBP op 17-4-2018
snowy
Berichten: 16
Lid geworden op: 10-03-2019 12:27

Bericht door snowy » 18-03-2019 09:56

Dat was mijn hoop inderdaad @Saffron!
Powerrrrrrrrrrr to the people
(ik word geloof ik een beetje eufoor door hoe goed ik me voel 1 week post-op) :P
The grass is not greener on the other side,
It’s greener where you water it.

11-03-2019 GBP dr. van ‘t Hof - Bravis BoZ
Start 133,6 kilo (BMI 41,2) Huidig: 112,9 (BMI 34,8)
Plaats reactie