Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem

Hier kan er informatie gepost worden over de ziekenhuizen en de artsen

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
ginger
Berichten: 699
Lid geworden op: 28-03-2011 12:50

Bericht door ginger » 02-05-2011 09:12

@ marije Nee ze hebben niet gezegd wat er mis is gegaan, dat schenen ze zelf ook niet te weten. :?

Je hebt eerst een algemene voorlichting met een hele groep (14 man) waar de arts zijn verhaal verteld en de anesthesist en de obesitas verpleegkundige. Dan krijg je allemaal een nummer en moet je een voor een mee met de obesitas verpleegkundige en dan wordt je gewogen en krijg je je formuliertje voor het bloedprikken. Ook bespreekt ze nog even je medicijnenlijstje.

Daarna praat je met de chirurg. En bij de meeste had hij blijkbaar niets te zeggen, alleen als je zelf vragen had. Bij mij zei hij dus dat ik ook wel een maagbandje mocht als ik wilde. En ik hoorde van twee anderen dat hij zei dat ze tijdens de operatie zouden beslissen wat ze gingen doen, een GBP of een Gastric Sleeve (dan weet je duspas als je wakker wordt, welke operatie je hebt gehad).

Maar als je dus geen vragen of bijzonderheden hebt, sta je zo weer buiten. Als je als laatste aan de beurt bent is het wel handig als je een boek bij je hebt, want ik heb daar echt anderhalf uur zitten niksen... :roll:
21 december intake NOK
10 mei start voortraject
19 augustus, de start van mijn nieuwe leven :lol:
Afbeelding
Joyce Damen
Berichten: 206
Lid geworden op: 30-03-2011 16:43

Bericht door Joyce Damen » 04-05-2011 21:01

hoi allemaal, even een vraagje met betrekking tot de chirurgen uit velp.

ik heb 6 weken geleden de screening in hilversum gehad, en vandaag een brief ontvangen
dat ik 18 mei gebeld ga worden door Dhr Aufenacker.

dit is toch raar, want hoe ik het hier kan lezen krijgt iedereen hier eerst het advies van het NOK
en daarna ook het advies van de chirurg te horen. waarom krijg ik dan een telefonische afspraak met deze chirurg?

zou ik toch een afwijzing krijgen, of juist een ander advies dan wat het NOK heeft gegeven?
nog 2 weken in onzekerheid, maar aan de andere kant waarom zou een chirurg mij persoonlijk gaan opbellen
over 2 weken om te vertellen dat ik GEEN operatie zou krijgen? dan had ik toch gewoon een brief gehad of een
telefoontje van een assistent.
Afbeelding

5 oktober 2011 GBP Dhr Janssen in het Rijnstate Arnhem
23 augustus 2012 Galblaas verwijderd Dhr Ong Rivierenland Tiel
Regenboogvisje
Berichten: 130
Lid geworden op: 23-02-2011 18:32

Bericht door Regenboogvisje » 04-05-2011 21:48

joyce, ik heb heir in je andere topic al op gereageerd.
24 juni 2011 GBP Rijnstate Arnhem dr Aufenacker arnhem

11 juli 2011 start na-traject
Marije
Berichten: 572
Lid geworden op: 24-01-2011 23:22

Bericht door Marije » 04-05-2011 23:13

hey joyce, ook ik heb al gereageerd in het andere topic, maar net wat je zelf al zegt. Als het een simpele afwijzing zou zijn, dan was je dat wel door de assistentes of je verwijzer verteld. Positief blijven hoor, ookal is dat erg lastig nu! Knuf van mij
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKJMU4Y/]
Afbeelding

09-09-2011 GBP door Dr. Berends in het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem
Marije
Berichten: 572
Lid geworden op: 24-01-2011 23:22

Bericht door Marije » 20-05-2011 22:44

Hey ladies, hier even een nieuwsgierig vraagje vooral. Ik heb vandaag dus de uitnodiging gekregen voor de voorlichting (14 juni, joehoeeee). Hierbij zat ook een kopie van de brief die het NOK naar Arnhem heeft gestuurd. Deze is gericht aan dr. Janssen, betekent dit dan dat deze chirurg mij zal gaan opereren, of zegt dat nog niets? Hoe was dat bij jullie?
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKJMU4Y/]
Afbeelding

09-09-2011 GBP door Dr. Berends in het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem
corina
Berichten: 2133
Lid geworden op: 20-01-2011 18:14

Bericht door corina » 20-05-2011 23:28

nee dat zegt niets
de papieren gingen naar Dr. Janssen ,
alles wat getekend was ,was door Dr. Berends ,
en het gesprek was met Dr. Aufenacker .
en wie mij opereert weet ik ook nog niet
ben wie ik ben

7 juni 2011 gbp operatie
ziekenhuis Rijnstate in Arnhem
Marije
Berichten: 572
Lid geworden op: 24-01-2011 23:22

Bericht door Marije » 28-05-2011 15:17

Oke daar kom ik weer hoor, met een vraagje :oops: :wink:
Ik heb vanmorgen weer een brief gekregen met een afspraak voor de Pre operatieve screening, deze kwam van "Alysis zorggroep" en is ook op 14 juni gepland. Nu weet ik dus niet of dat een onderdeel van de voorlichting is, die ik dus 's morgens op 14 juni heb (de screening is 's middags), of dat dat al DE screening is. Ik meen namelijk vernomen te hebben ergens op dit forum, dat je na de POS binnen 3 maanden geholpen moet zijn????! Ik bel natuurlijk maandag zelf wel even naar het ziekenhuis, maar ben zoals gewoonlijk weer eens HEEEEEEEEEEL nieuwsgierig :lol: Ik heb nog helemaal geen afspraak staan voor het voortraject, gaat het nu dan ineens heel snel? Oehhh ik krijg een beetje de "hieperdepiep kriebels"

Groetjes Marije
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKJMU4Y/]
Afbeelding

09-09-2011 GBP door Dr. Berends in het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem
hennie43
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-06-2011 10:33

operatie rijnstate

Bericht door hennie43 » 04-06-2011 11:32

hallo weet niet of ik op de goede forum zit maar heb een vraagje ik moest 27 mei voor een gb maar moest het uitstellen wegens longontsteking weet iemand hoelang je dan nog moet wachten voor nieuwe oproep die man van de planning zei wel dat hij mij snel weer zal inplannen dus hoop ook dat dat dus gebeurt :)
hallo ben hennie vrouw van 45 jaar oud omdat ik kanker heb gehad ben ik toch overgegaan naar gastric bypass
Regenboogvisje
Berichten: 130
Lid geworden op: 23-02-2011 18:32

Bericht door Regenboogvisje » 04-06-2011 16:05

hoi Marije sorry voor de late ractie maar.
de pre screening is de echte pos en die is na de voorlichting.
je hebt dus eerst voorlichting met de arts/dietiste/anesthesist en daana heb je nog individueel egsprek met de arts en daarna heb je dus de pos.
als dat nu al geplant is zal het voortraject ook snel gaan starten en dan word je binnen nu en 3 maanden geopereerd!!

heel veel succes!!! groetjes Marjanne
24 juni 2011 GBP Rijnstate Arnhem dr Aufenacker arnhem

11 juli 2011 start na-traject
Marije
Berichten: 572
Lid geworden op: 24-01-2011 23:22

Bericht door Marije » 04-06-2011 23:49

Hoi Marjanne, geeft niets hoor. Ik heb inmiddels inderdaad te horen gekregen dat ik in september geopereerd ga worden. Spannend!!! Voor jou is het al bijna zo ver he? Heb je zenuwen of valt het nog mee?
Groetjes Marije
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wKJMU4Y/]
Afbeelding

09-09-2011 GBP door Dr. Berends in het Rijnstate ziekenhuis te Arnhem
Plaats reactie