Maasstad Ziekenhuis Rotterdam (2018)

Hier kan er informatie gepost worden over de ziekenhuizen en de artsen

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Tiekie
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-11-2017 11:38

Maasstad Ziekenhuis Rotterdam (2018)

Bericht door Tiekie » 16-04-2018 12:48

Bij deze ook een berichtje over het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam vanuit mijn eigen ervaring en een paar links naar de site en een filmpje op youtube.

Volgens mijn huisarts was de Maasstad in de regio Rotterdam/drechtsteden echt de beste keuze voor deze ingreep- iets langere wachttijden maar dat vond ik niet erg, neem de tijd om jezelf ook voor te bereiden voor je nieuwe leven. Ik ben zelf ook geholpen aan de Maasstad ziekenhuis in februari 2018. Ik vond het een zeer uitgebreide traject met heel veel controle afspraken (soms wel te veel) afspraken- dat was voor mij een min puntje moest ieder keer opvang regelen voor de kinderen, en als je werkt heb je bijna ieder week een dag waar je naar het maasstad moet voor afspraken en voorlichting bijeenkomsten, maar het is allemaal om je goed voor te bereiden voor je operatie en leven na de maagverkleining. Op de website heb je ook veel steun met voedingsadviezen en receptenboekjes.

Het Traject:
Verwijzing huisarts
Belafspraak Bariatrie poli
Intake Gesprek en aanmelding,vragenlijst ingevuld meenemen.
Onderzoek:Bloedafnamen, Internist, Dietiste,Chirurgie, Phsychologie
Voorlichting Bijeenkomst Maagverkleining
Voorlichting Bijeenkomsten Dietisten
Opname gesprek Chirurg
Op de wachtlijst :) 4-12 weken
Operatie
Nazorg: Dietiste, Chirurg, bewegingsconsulent/fysio therapeut/psychologie
In de nazorg heb je de eerste jaar ieder 3 maanden bloedafnamen en een afspraak bij de Chirurg om je vordering te bespreken. Ook krijg je afspraken bij de dietisten om je onderweg te helpen.
https://www.maasstadziekenhuis.nl/media ... elplan.png

Vanaf de tweede jaar word je bloed geloof ik ieder 6 maanden gecontroleerd voor de eerste 5 jaar. Daarna moet je zelf via je huisarts je bloedwaarden laten controleren. Maar zover ben ik nog niet :D

Bij de Maasstad word nagenoeg 800 maagverkleining operaties verricht per jaar, hierdoor hebben ze ook een uitgebreide Bariatrische Afdeling met hele goede resultaten.


Resultaten van bariatrische chirurgie in het Maasstad Ziekenhuis:

Het Excess Weight Loss Percentage is het percentage overgewicht dat patiënten gemiddeld zijn afgevallen. Dit bedraagt 86,8% en ligt daarmee boven het landelijk gemiddelde van 62,4%.
Het percentage patiënten bij wie binnen 30 dagen na de operatie opnieuw een operatie plaatsvindt, betreft 0,5% (beter dan het landelijk gemiddelde van 2,2%).
Het percentage patiënten dat in het eerste jaar na de operatie is gestopt met het begeleidingstraject is 5,6% (beter dan het landelijk gemiddelde van 24,4%).


Voor meer inlichting kan je ook mijn operatie verhaal lezen of de website van het Maasstad ziekenhuis bezoeken. linkje:

https://www.maasstadziekenhuis.nl/speci ... -obesitas/

https://youtu.be/8HxF9bN3R7w
it always seems impossible until its done! #NelsonMandela

Afbeelding

Traject:
GBP 5 februari 2018
Truusepluus2
Berichten: 119
Lid geworden op: 15-03-2018 17:40

Bericht door Truusepluus2 » 16-04-2018 22:32

Super Tiekie, denk dat menig nieuw forum bezoeker die in het Maasstad wil gaan lopen veel heeft aan jouw informatie.
25/1/2018 Doorverwijizing huisarts is verzonden
21/2/2018 Screening 14/3/2018 JA
01/05/2018 sleeve operatie - uitstel 23 mei OK

Afbeelding
Plaats reactie