Sint Franciscus Gasthuis Rotterdam

Hier kan er informatie gepost worden over de ziekenhuizen en de artsen

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Elsje
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-01-2013 23:22

Bericht door Elsje » 12-05-2013 13:15

Niets ten nadele van het lieve verplegend personeel of de obesitasverpleegkundige maar ik adviseer mensen geen operatie bij SFG. Dit heeft niets te maken met operatie of gang van zaken maar alles met het voor- en natraject! Tenzij je alleen 'even' je laat opereren.
Maar.... Dit zeg ik op basis van mijn ervaring (geen psych en geen longarts bezoek).
Cleo
Berichten: 2849
Lid geworden op: 04-07-2011 14:04

Bericht door Cleo » 12-05-2013 22:33

Bij de longarts kom je wel. bij de psychiater is afhankelijk van de vragenlijst. Verder vind ik de nazorg ook beter kunnen. Je moet zelf aan de bel trekken als je meer hulp wilt.
11-06-2012 GB operatie SFG
5 kilo afgevallen met pre-dieet
start gewicht operatie 100.8
gewicht nu 74,5 kilo
13-08-2013 BWC operatie MC Lelystad
05-11-2013 Borstlift MC Lelystad
Doertiek
Berichten: 107
Lid geworden op: 30-08-2012 00:15

Bericht door Doertiek » 25-07-2013 14:52

Ik ben het wel eens. Het natraject is een lachertje. Maar als je met vragen zit, je hoeft maar te mailen en ze bellen meteen terug.
Psycholoog en longarts heb ik wel gezien in het voortraject.
En het ziekenhuis zelf, tsja allemaal erg onpraktisch, sanitair is zo oud dat het alweer bijna modern is, verpleging erg vriendelijk (de meeste dan) maar ik had bij verschillende echt het idee dat ze geen benul hadden van wat voor operatie ik nou gehad had. Als voorbeeld, ik kreeg de volgende dag soep, zou eigenlijk gezeefd moeten worden, zeiden ze. Maar ach ze hadden geen zeefje dus dit mocht ook wel (zat dus vol groente en heb het na een paar slokjes laten staan). Ik moest ook nog minimaal 1 liter vloeistof op hebben voordat ik naar huis mocht (o wat deed dat een pijn zeg).
Kortom vriendelijk, gemoedelijk ziekenhuis, met zeer goede chirurgen, en een spiksplinternieuwe o.k., maar bij de verpleegafdelingen mag nog wel het nodige veranderd. Ik had overigens wel het idee dat ik op een afdeling lag die daar niet voor bedoeld was (nierziekten en spoedopname).
27-10 2012 Voorlichtingsavond
29-11 2012 Intake
16-01 2013 Psycholoog, longarts, internist
14-02 2013 Planningsdag
14-06 2013 GBP
Duifje77
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-08-2013 22:52

Bericht door Duifje77 » 22-09-2013 09:33

Ik hoefde geen longtest en niet naar de psych. Heb in het begintraject alleen verpleegkundige, diëtiste (die trapte alleen maar open deuren in), internist en chirurg gezien. De Fysio is helemaal wegbezuinigd. Ik lag op de 4e verdieping, afdeling chirurgie en urologie. Ik heb bij m'n eigen Fysio afspraak gemaakt en hij heeft ook verstand van voeding dus hij gaat me de komende tijd begeleiden en dat gaat dan van m'n Fysio-sessies van m'n aanvullende ziekenfondsverzekering af. De verzorging in het ziekenhuis vind ik wel ok, ze zijn wel zorgzaam en dr Mannaerts vond ik ook heel aardig.
18-09-13 GBP in SFG
incl. 5,3 kg pre-op
Afbeelding
DianaSl
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-01-2014 12:31

Wel de toestemming en nu heel lang wachten

Bericht door DianaSl » 10-01-2014 23:37

Ik ga dit jaar ook geopereerd worden door het Sint Franciscus alleen ik heb de omgekeerde weg bewandeld. Ik voelde me niet lekker en ging naar een internist en na bloedonderzoeken kwam er eigenlijk uit dat het beste een maagverkleining was. Dus ja... Ik heb de toestemming, ondertussen zijn mijn bloedwaardes perfect alleen ik moet het traject in. 5 maart voorlichting, 17 maart diëtiste en intake. En dan......???? En lange wachttijd van 4 maanden. Ik hoop eerder. Ik moet zeggen, heb een hele goede functie in een belangrijk bedrijf maar deze operatie.... Dit traject maakt toch wel indruk. Zou willen dat het achter de rug was.... Of beter gezegd wanneer ik geopereerd wordt maar ja...... Daar heb ik geen controle over
Afbeelding
razz
Berichten: 358
Lid geworden op: 03-07-2014 22:29

Re: Wel de toestemming en nu heel lang wachten

Bericht door razz » 06-07-2014 12:15

DianaSl schreef:Ik ga dit jaar ook geopereerd worden door het Sint Franciscus alleen ik heb de omgekeerde weg bewandeld. Ik voelde me niet lekker en ging naar een internist en na bloedonderzoeken kwam er eigenlijk uit dat het beste een maagverkleining was. Dus ja... Ik heb de toestemming, ondertussen zijn mijn bloedwaardes perfect alleen ik moet het traject in. 5 maart voorlichting, 17 maart diëtiste en intake. En dan......???? En lange wachttijd van 4 maanden. Ik hoop eerder. Ik moet zeggen, heb een hele goede functie in een belangrijk bedrijf maar deze operatie.... Dit traject maakt toch wel indruk. Zou willen dat het achter de rug was.... Of beter gezegd wanneer ik geopereerd wordt maar ja...... Daar heb ik geen controle over
Ik weet van mezelf dat als je geen intensief werk verricht je begin van week 2 al aan de slag kan.
Gewoon je (vloeibare) voedsel inkopen voor een week en meenemen naar werk.

Ik heb het overigens niet gedaan hoor, maar voelde mij prima. Was te lui en bleef lekker langer thuis :D
Sleeve 06-2014
Afbeelding
Nieuwe ik
De Weegschaal
deveney21
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-09-2014 22:24

informatie over de sint fransiscus ziekenhuis

Bericht door deveney21 » 13-09-2014 14:10

Hoi allemaal ben nieuw op het forum
En volgendeweek donderdag ga ik
Een verwijsbrief vragen
En wil graag ook geholpen
Worden in het sint fransiscus ziekenhuis
In rotterdam ik wil voor de gastric bypass
Gaan iemand evaring hoe het
In zyn werk gaat en wanneer je in aanmerking
Komt groetjes
Miraaa
Berichten: 6
Lid geworden op: 31-07-2016 22:45

Bericht door Miraaa » 02-08-2016 12:21

Ik ben vorige week geopereerd in het st fransciscus en ondanks wat ik hiervoor lees, ben ik juist dik tevreden over alles.
Ondanks dat ik voor andere klachten door gestuurd werd en halverwege besloten werd dat een maagverkleining de beste oplossing was. Ben ik door iedereen geweldig geholpen.
Ik had een geweldige psycholoog die me ook echt begreep en me voor het eerst ook echt, in tegenstelling, tot al die dieet clubjes liet inzien, wat mijn eet gedrag was.
Iets wat je ook niet weet, kan je dus ook niet veranderen.....
En ook tijdens mijn operatie, ik ben geen moment alleen geweest, iedereen stelde mij op mijn gemak, was aardig en vooral... Luisterde ook naar mij ( vooral de narcotiseur)
Terug op zaal, heb ik eigenlijk alleen maar lieve mensen om me heen gehad.... En tuurlijk zeggen ze, dat je je bedje uit moet en dat is ook heel vervelend als net lekker lig, maar het gas moet er we zo snel mogelijk uit)
De andere dag stond de pfysio aan mijn bed en zat ik met 3 andere dames nog even bij dietiste.......
Helaas kreeg ik koorts, dus ik moest een extra nachtje blijven.
Maar al met al had ik echt het gevoel dat er echt voor me gezorgd werd ( 3x de zaalarts aan mijn bed, 3x bloed, tig x bloeddruk, koorts e.d. nakijken.....
Ik had juist zoiets van laat me nu maar met rust....

En nu ben ik thuis, met een hele berg rechtstreekse telefoon nummers en pas over 6 weken heb ik mijn eerste afspraken.... Heerlijk..... Ik ben de afgelopen tijd zo geleefd, dan moest ik weer hier heen, bloedprikken daar,..... Ze hebben me alles geleerd, uitgelegd,.... Ik moet het nu zelf doen!!!
Ik zelf ben geen type die volgende week weer met de dietiste wil gaan praten over een geprakte aardappel, maar ik heb wel de mogelijkheid als ik dat wil.

Ik heb dus een hele goede ervaring met dit ziekenhuis
Het enige minpuntje, is dat het een team van chirurgen zijn en je dus niet precies weet welke je krijgt.... Ik kreeg toevallig een hele leuke jonge arts ( dr Dunkelgrün)... Heel hartelijk en zo te voelen na een kleine week perfect werk afgeleverd ;-)
Djuulsie
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-04-2017 12:49

Bericht door Djuulsie » 26-04-2017 10:46

Hier einde van het voortraject in het SFG. Over het algemeen goede ervaring, alleen de internist had wat vriendelijker gemogen... Nu wachten op de datum voor de afspraak bij de chirurg. Ervaar de mensen daar als vriendelijk en begripvol. We gaan het zien.
13-3: info bijeenkomst
17-3: intakedag
18-4: screening
24-4: internist
4-5: mijn JA is binnen
19-5: chirurg en anesthesioloog
14-6: OK sleeve
Danielle86
Berichten: 11
Lid geworden op: 29-12-2018 12:49

Bericht door Danielle86 » 29-12-2018 19:25

Ik ook SFG maar ik heb spijt dat ik niet naar het Maasstad ziekenhuis ben gegaan. Het voortraject heeft een jaar geduurd, door muggenziften en hele lange wachttijden. Die psycholoog heette dr Hellmann en die naam paste heel goed bij hem. Het was een duivel die vent. Ook na de operatie slechte pijnbestrijding. Het was zelfs zo erg dat door de stress en pijn mijn bloeddruk gigantisch zakte en daar deden ze niets mee. De volgende ochtend ontslagen zonder pijn medicatie, waardoor ik s'avonds naar de spoedeisende hulp ben geweest en gelukkig Oxycodon heb gekregen. Mijn tante had later dan ik de verwijzing en was 4 maanden eerder geopereerd in het Maasstad. Plus dat iemand overleden is na de bypass in het SFG. Jammer dat deze afdeling slecht is, hun kaakchirurgie is heel goed.
GBP 17 december 2018
SFG Dr. M. Dunkelgrün

Afbeelding
Plaats reactie