vraag over de screening

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
veelstedik
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-02-2017 14:31

vraag over de screening

Bericht door veelstedik » 27-02-2017 15:32

hallo, ik heb een vraag over de screening. ik ben vanaf dat ik een jaar of 20 was veel te dik geweest. op m'n 20e een borstverkleining gehad, want dat ging echt niet meer. daarna alleen maar gedieet, afgevallen, aangekomen en altijd met extra bonuspunten. zoeen 2 jaar geleden woog ik 122 kilo, bmi van 40. nou ben ik deze zomer naar de dietist gegaan en woog ik 98 kilo. ik ben daar drie keer geweest (want ik heb alle dietisten wel gezien,jarenlang bij weight watchers en andere dietisten gezeten en deze wist niet goed waar ze mee bezig was). ik viel een beetje af, maar kwam na die drie maanden gewoon weer aan. nu weeg ik 106 kilo bmi 34. de huisarts heeft me een verwijsbrief gegeven en aangegeven dat ik een bmi van 40 heb gehad en dat ik 6 maanden bij de dietist heb gelopen (hij vroeg ernaar en toen zei ik dat ik in de zomer naar de dietist ben gegaan, dat stond ook in zijn computer en prompt vulde hij 'ja' in.) dat van die dietist is dus 6 maanden, maar de huisarts heeft wel opgeschreven dat ik er inderdaad 6 maanden heb gelopen. op dat moment dacht ik dat het prima was, want ik was vooral bang voor die 6 maanden dietist en nu leek die in 1 klap opgelost. nou heb ik volgende week de screening en begin ik me zorgen te maken. is het voldoende dat mijn huisarts dit heeft opgeschreven en ondertekent? of willen ze de naam van mijn dietist weten en die bellen of het wel klopt? ik heb dus wel echt meer dan een half jaar bij een dietist gelopen dus ik lieg niet, alleen was het dus niet de laatste keer, maar een paar jaar geleden. het voelt ineens heel stiekum en ik weet niet goed wat ik moet verwachten. weten jullie of ze je dietist of huisarts gaan bellen om het extra te controleren? hij heeft het wel echt opgeschreven, dus het zou goed moeten zijn toch? gr maaike
Plaats reactie