Maandag orientatie..de spanning stijgt

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Luna28
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-05-2017 22:40

Maandag orientatie..de spanning stijgt

Bericht door Luna28 » 10-06-2017 11:14

Maandag mag ik naar de oriënterende groepsbijeenkomst.
Daarna de screening binnen 2 weken.

Ben door het oog van de naald gekropen want heb geen verslag van de diëtiste.

De secretaresse van vitalys zei nee mevrouw dan moet u toch echt eerst 6 maanden naar een diëtiste. Ik heb toen naar haar functie gevraagd en of ze überhaupt mijn andere verslagen hebben gelezen en of ze niet naar de medische situatie kijken.

Werd drie dagen later door de verpleegkundige gebeld en wat was dat een fijn gesprek! Eindelijk iemand die kon beamen dat wat ik de afgelopen vijf jaar heb gedaan zoveel meer zegt dan dat ene verslagje.
Afgezien van de afval strijd en de herstel operaties ben ik jaren in behandeling geweest voor mijn psychische problemen waaronder eetproblemen en dat verslag kon ik wel overhandigen.

Dus ik mag door naar de NOK ivm de lijdenslast (veel pijn).
Met een slag om de arm want het is nu aan hun om te beoordelen of ik er genoeg voor heb gedaan.

Maar de erkenning die ze mij als mens nu al hebben gegeven is voor mij genoeg om welk traject dan ook in te moeten ook 6 maanden naar de diëtiste al hoop ik dat natuurlijk niet ;)

De spanning is nu t ergste..pff en geduld hebben dat is niet zo voor mij weg gelegd.
Hoe gaan/gingen jullie daarmee om?
18-05-2017 Verwijzing Vitalys
22-06-2017 Screening NOK
06-09-2017 Vervolgonderzoek
12-09-2017 De officiële brief.
20-11-2017 start traject nok
05-12-2017 Pos
24-01-2017 Voorlopige Operatie datum * gbp*
regenboog
Berichten: 47
Lid geworden op: 18-02-2017 21:39

Bericht door regenboog » 10-06-2017 15:42

Voor mij geldt vooral: een goede voorbereiding is het halve werk.

Dat is het enige wat je kunt doen en de rest is de tijd uitzitten. Ik heb dat vooral gebruikt om veel ervaringen te lezen. Zodat ik een idee heb wat het betekent om een maagverkleining te hebben.
Met af en toe paniek over wat ik toch ging doen. Ik zit nu in het voortraject. 1e sessie gehad. Ik heb nu rust, want mijn keuze is voor mezelf duidelijk.

Maandag stelt nog niks voor, is alleen voorlichting en dan als je verder wil ga je naar de screening.

Voor de screening kun je je verhaal over wat voor dieet en wat therapie daarin heeft betekent voor jezelf nog eens op papier zetten. Daar zal naar gevraagd worden. Hoe beter je het zelf kunt verwoorden hoe fijner voor het gesprek en zo kun je hen ook overtuigen van je kennis en wat je geleerd hebt en en hoe je het uitvoert.
Verwacht dat de psycholoog en de diëtiste het daar uitvoerig over gaan hebben.
Dit alles onder het moto: je kunt het beter te veel op een rijtje hebben dan te weinig.
Psycholoog zal ook kijken of je draagkracht voor zoiets ingrijpends als een maagverkleining groot is.

Je kunt nog wat extra bewegen, afhankelijk natuurlijk of het lukt en hoeveel pijn het geeft. De bewegingsdeskundige gaat het hier over hebben. Wat je nu doet en als je nu niks kunt doen is dat niet erg, want dat heeft dan een reden.

Succes met het wachten. Je kunt het ook nog zien als een mooie oefening in geduld opbrengen.
Luna28
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-05-2017 22:40

Bericht door Luna28 » 11-06-2017 16:06

Dankjewel voor je uitgebreide reactie en voor de tips. Ga die dingen zeker op papier zetten want in je hoofd kan het allemaal erg logisch lijken en dan kom ik op zo'n afspraak en weet ik het misschien niet allemaal goed te verwoorden.

En wat betreft geduld heb je gelijk hihi dat ga ik zien als een oefening

Fijn dat jij nu in het voortraject zit, spannend allemaal. Weet je al wanneer je ongeveer geopereerd gaat worden?

Groetjes Luna
18-05-2017 Verwijzing Vitalys
22-06-2017 Screening NOK
06-09-2017 Vervolgonderzoek
12-09-2017 De officiële brief.
20-11-2017 start traject nok
05-12-2017 Pos
24-01-2017 Voorlopige Operatie datum * gbp*
Plaats reactie