Yesss, ronde 1 doorgekomen bij de obesitas verpleegkundige..

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
natascha71
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-06-2017 10:56

Yesss, ronde 1 doorgekomen bij de obesitas verpleegkundige..

Bericht door natascha71 » 22-06-2017 13:03

Hoiiiiiiiiii,

ben zooooooooooooooooooooooooooooooooo blij :P Kan je het zien? Ik moest vanochtend naar een eerste gesprek met mijn verwijzing van de huisarts. Ik kreeg bij de obesitas verpleegkundige, die erg direct maar erg aardig was, allerlei vragen nadat ik gemeten en gewogen was. Na afloop zei ze dat ze op basis van wat ze genoteerd had, geen problemen zou voorzien dat ik een operatie zou kunnen krijgen.

Mijn bmi is 37,6 maar omdat ik fibromyalgie heb en artrose, en met allerlei bijkomende pijnen en ongemakken, deed zij er helemaal niet moeilijk over. Ik was ook erg overtuigend en motiverend en ik wil er echt 200% voor gaan.

Alleen vroeg ze wel of ik liever een gastric bypass of sleeve wilde hebben. Nu zie ik veel meer reacties en mensen met een gastric bypass en hun ervaringen...

Ik ga me nog even inlezen voordat ik volgende week naar de chirurg ga. Mijn vriendin, die ook een gastric bypass heeft laten zetten, zegt dat de chirurg geen probleem is. Gewoon zeker zijn van jezelf en ervoor gaan.

Ik heb al een formulier voor bloedprikken en een verwijzing naar de fysio gekregen voor ademhalingsoefeningen voor na de operatie.

Pffffffffffff, sorry ik moest dit even kwijt. Ben zo uitgelaten!!!!
- 22 juni 2017 - 1e JA gekregen en formulieren
- 29 juni 2017 - naar Chirurg
- wo 5 juli gebeld. Ik heb een definitieve JA!
- za 15 juli alle papieren binnen.
- info en afspraken op ma 14-8-2017
- di 15 aug gebeld.
- 14 sep 2017 is mijn gb operatie!
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 22-06-2017 13:08

Wat fijn voor je! :D

Hier, op dit forum, zijn ietsje meer mensen met een bypass dan een sleeve, maar het valt eigenlijk wel mee.
Nu heeft niet iedereen de poll ingevuld, maar toch...
wie-heeft-een-sleeve-en-wie-heeft-een-gbp-t16364.html
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 22-06-2017 13:27

Wat fijn Natascha!

Ik krijg een sleeve. Daar heb ik zelf voor gekozen. Was puur gevoelsmatig.
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
natascha71
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-06-2017 10:56

Bericht door natascha71 » 22-06-2017 13:41

MarieClaire schreef:Wat fijn Natascha!

Ik krijg een sleeve. Daar heb ik zelf voor gekozen. Was puur gevoelsmatig.
Thanx Tigger, dus zoveel maakt het niet uit eigenlijk hier op het forum.


En MarieClaire, oke puur gevoelsmatig. Ik zou het gewoon niet weten. Misschien kan ik het er ook over hebben met de chirurg volgende week en wat zijn adviezen zijn. Zij gaf mij de keuze maar ik hoor ook verhalen dat de chirurg beslist, ter plekke????

Feit is dat ik zo goed als een operatie krijg en ik ben helemaal uitgelaten. Ik word er gewoon emotioneel van. Zeker omdat mijn pijnen een stuk omlaag gaan...
- 22 juni 2017 - 1e JA gekregen en formulieren
- 29 juni 2017 - naar Chirurg
- wo 5 juli gebeld. Ik heb een definitieve JA!
- za 15 juli alle papieren binnen.
- info en afspraken op ma 14-8-2017
- di 15 aug gebeld.
- 14 sep 2017 is mijn gb operatie!
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 22-06-2017 13:49

Ik begrijp je emotie helemaal Natascha.

Probeer jezelf even goed in te lezen in wat de 2 types precies inhouden.
Dan kun je er beter over praten met de chirurg.
Ik hoor ook wel zeggen dat de chirurg beslist. Maar ik denk ook dat dat momenten zijn wanneer iemand het zelf niet goed weet?
Bij mij vond hij een sleeve prima en is er in meegegaan.
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 22-06-2017 14:27

Begrijpelijk Natascha dat je zo blij bent en fijn dat de diëtiste eigenlijk al een soort van ja heeft gegeven of in ieder geval geen problemen voorziet.
De keuze voor een sleeve of gbp wordt zoals ik veel lees, bepaald door de chirurg, maar zou het ook een moeilijke keuze vinden als ik het zelf moest aangeven.

Ik heb zelf net mijn verwijzing doorgestuurd naar het OLVG West nadat ik vanmorgen een heel fijn telefoongesprek had met hen en een prettiger gevoel bij kreeg dan het Slotervaart en veel kortere wachttijden. Als het goed is kan ik daar binnen korte termijn terecht en starten bij de diëtiste.

Heel veel succes Natascha!
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
natascha71
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-06-2017 10:56

tja...

Bericht door natascha71 » 22-06-2017 14:57

ik ga het allemaal wel zien hoor volgende week. Ik ga me er een beetje in verdiepen deze week.

Thx MarieClaire!


Het was de obesitas verpleegkundige die mij de JA gegeven heeft maar ze was wel blij dat ik al een paar maanden bij een diëtiste zat. Na de chirurg komt de info avond, de afspraak voor de fysio en anesthesist en het bloedprikken.

Meestal zit je gevoel wel goed Belin68... dus daar vooral voor gaan. En als je dan gestart bent bij de diëtiste, krijg je dan je intakes ook of heb je die al gehad? Jij ook succes hoor!!!!

Fijn dat dit forum er is, geen mensen die oordelen!
- 22 juni 2017 - 1e JA gekregen en formulieren
- 29 juni 2017 - naar Chirurg
- wo 5 juli gebeld. Ik heb een definitieve JA!
- za 15 juli alle papieren binnen.
- info en afspraken op ma 14-8-2017
- di 15 aug gebeld.
- 14 sep 2017 is mijn gb operatie!
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 22-06-2017 15:05

Als ik bij de diëtiste start, zit je gelijk in de start van het traject en krijg je na 3 maanden de screening en volgt er hopelijk snel een ja.
Omdat ik de afgelopen 5 jaar niet officieel via een diëtiste of weight watchers ben afgevallen, start je dan via de Obesitas Centrum bij de diëtiste.
Net als jij ga ik er ook 200% voor!💪 Op naar minder pijn en weer kunnen sporten en beweging zoals ik het graag doe. Mijn vriend en ik wandelen heel graag lange afstanden, maar de laatste weken willen ook mijn voeten niet echt meer door de artrose. Ik hoop echt dat door het gewichtsverlies ik dat ook weer kan oppakken. Mijn grote wens is om de Nijmeegse Vierdaagse een keer te lopen en misschien lukt dat volgend jaar al wel als alles meezit.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
natascha71
Berichten: 29
Lid geworden op: 14-06-2017 10:56

Bericht door natascha71 » 22-06-2017 15:16

Belin68 schreef:Als ik bij de diëtiste start, zit je gelijk in de start van het traject en krijg je na 3 maanden de screening en volgt er hopelijk snel een ja.
Omdat ik de afgelopen 5 jaar niet officieel via een diëtiste of weight watchers ben afgevallen, start je dan via de Obesitas Centrum bij de diëtiste.
Net als jij ga ik er ook 200% voor!💪 Op naar minder pijn en weer kunnen sporten en beweging zoals ik het graag doe. Mijn vriend en ik wandelen heel graag lange afstanden, maar de laatste weken willen ook mijn voeten niet echt meer door de artrose. Ik hoop echt dat door het gewichtsverlies ik dat ook weer kan oppakken. Mijn grote wens is om de Nijmeegse Vierdaagse een keer te lopen en misschien lukt dat volgend jaar al wel als alles meezit.
Aha,

dat werkt dus bij iedereen anders. Omdat ik al bij een diëtiste loop (al 3 maanden), hoef ik niet eerst dat te doen. Top doel hoor! Zou gaaf zijn zo'n Nijmeegse Vierdaagse en dat je goed kan trainen en hem kan uitlopen...

Het gaat meezitten, daarop focussen :lol:
- 22 juni 2017 - 1e JA gekregen en formulieren
- 29 juni 2017 - naar Chirurg
- wo 5 juli gebeld. Ik heb een definitieve JA!
- za 15 juli alle papieren binnen.
- info en afspraken op ma 14-8-2017
- di 15 aug gebeld.
- 14 sep 2017 is mijn gb operatie!
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 22-06-2017 15:39

Als ik nu al bij een diëtiste zou lopen of in de afgelopen 5 jaar, dan was het waarschijnlijk ook wel sneller gegaan. Maar ik ben hier opzich ook al blij mee 😊
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Plaats reactie