Start voortraject Gouden Hart/NOK 17 juli '17

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Start voortraject Gouden Hart/NOK 17 juli '17

Bericht door Belin68 » 04-07-2017 12:31

Yeah Yeah!!!! 9(

Vertelde ik vanmorgen nog dat ik een mail had ontvangen van het Gouden Hart (diëtiste van het NOK) dat er half/eind juli een nieuwe groep zou starten, ontvang ik net een mailtje dat ik de 17e op maandagavond ga starten. Dus niet de woensdagmiddag, maar de maandagavond. De 2e bijeenkomst zal ik waarschijnlijk moeten missen, omdat ik dan net terugkom van vakantie en die dag nog de nodige uurtjes vanuit Denemarken moet komen rijden. Maar je mag er 1 missen, dus daarna zal ik alle andere wel bij kunnen wonen.

Zo fijn om nu eindelijk een startdatum te hebben, zeker omdat ik vandaag ook door de neuroloog gebeld werd voor een afspraak, om mij weer ff door de molen te halen opzoek naar wat er nu nog meer mis is in mijn lijf. Dit zal hopelijk ook mijn "go" straks sterken.

Ik ben in ieder geval een heel blij 7( 7( 7(
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 04-07-2017 12:44

Heerlijk dat je een startdatum hebt!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 04-07-2017 13:46

Wat fijn Belin!
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 04-07-2017 23:33

Vanavond bij de voorlichtingsavond geweest van het NOK. Heel interessant, fijn dat ook een chirurg zijn verhaal kwam doen en duidelijk uitleg gaf over de verschillende operaties en waarom de één wel of niet geschikt is voor iemand. Hij nam ook ruim de tijd om alle vragen te beantwoorden, maar dat gold eigenlijk voor alle sprekers. Er was ook een vrouw die 2 jaar geleden een gbp heeft gekregen en haar ervaringen en tips deelde en ook de vele vragen beantwoordde.

Voor mijzelf zijn er ook veel vragen nog beantwoord en meer duidelijkheid gekregen over het verloop van mijn traject.
Zo vertelden ze dat ik na de start op 17/7 met 3 maanden wordt uitgenodigd voor de screening. Als hieruit een definitieve ja komt, dan ga ik dus de 6 groepsessies in en dat loopt dan samen met het diëtiste traject af en krijg je de oproep voor de operatie. Dus alles meezit, wordt ik in januari geopereerd.

Ook vertelden ze dat het NOK geen Shakes meer doen voorafgaande van de operatie. Daar zijn ze vanaf gestapt. Dat scheelt weer😉

Na vanavond nog meer gemotiveerd en zin om van start te gaan.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 05-07-2017 08:28

Succes!
Het is nu echt in gang!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
MarieClaire
Berichten: 398
Lid geworden op: 30-01-2017 17:18

Bericht door MarieClaire » 05-07-2017 10:50

Fijn Belin.
Je moet maar denken dat je het allemaal voor jezelf doet. Hoe beter je de operatie ingaat hoe beter.
Succes!
8-8-17 sleeve operatie
Afbeelding

Afbeelding
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 19-07-2017 16:28

Afgelopen maandag was dus de 1e bijeenkomst met de diëtiste. Waar we met 10 personen zouden starten, waren we maar met 6 dames. Een leuk klein groepje en heel divers. De jongste is 22 en de oudste 61, met ieder haar eigen verhaal, kwaaltjes etc, maar allemaal hetzelfde doel: een gezond en slanker lichaam. Ondanks dat we zo verschillend zijn, is er toch een klik, omdat je allemaal dezelfde struggels kent.
Deze 1e avond was vnl een voorstel rondje en de basisuitvoering van het traject en daarbij de opdracht om vanaf nu 6 eetmomenten aan te houden en alvast te beginnen met het eten en drinken apart van elkaar te doen.
De 6 eetmomenten hield ik eigenlijk al wel aan (met af en toe een 7e, 8e of 9e....😶) of niet zo'n gezonde keuze.
Maar vanaf gisteren dus gelijk gestart met weer de gezonde en vooral eiwitrijke keuzes en alleen te drinken een half uur voor of minimaal na het eten.
Wordt best een uitdaging de komende tijd, want morgenavond ga ik met mijn 2 dochters een weekendje naar Londen en over 3 weken voor 2 weken naar Frankrijk. Ik hoop dan inmiddels het ritme een beetje te pakken te hebben.
Een dag na mijn terugkomst uit Frankrijk, staat de 2e groepsessie gepland. Er wordt dan niet gewogen, maar ik hoop zelf in deze 6 maanden al wel wat kilootjes kwijt te raken.

Vanmorgen pastte ik mijn zomerkleding van vorig jaar en werd daar niet heel vrolijk van. Het merendeel (vooral korte broeken en rokjes) pas ik echt niet meer. Het is in ieder geval mijn streven om ze volgend jaar wel weer te passen of misschien zijn ze dan al wel te groot.
Gisteren toch maar een paar shirts gekocht bij de Primark om toch nog wat leuks te kunnen dragen, maar wil gewoon geen geld meer uitgeven aan grote kleding, waarin ik me toch niet prettig voel. Geef mij maar de winter, dan vind ik de kleding altijd minder tekenend...lekker zwart en afkledend😉

Ik kan niet wachten tot volgend jaar zomer!
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
loesje1980
Berichten: 105
Lid geworden op: 23-06-2017 12:53

Bericht door loesje1980 » 19-07-2017 16:39

Dat lastige shoppen is heel herkenbaar. Ik ga in sept naar Griekenland en aan de ene kant wil ik nog een leuk zomerjurkje of 2 erbij.
Omdat ik anders niets leuks heb om aan te doen voor mijn gevoel. Maar aan de andere kant is het waarschijnlijk de laatste keer dat ik ze draag.
Dus om nu er heel veel geld aan uit te geven is ook weer zo wat...
Lastig, lastig

Afbeelding












02-02-2018 sleeve operatie rijnstate
lengte 1.60, leeftijd 38
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 19-07-2017 16:52

Dat is precies de reden waarom ik er niet veel geld aan uitgeef @Loesje1980 Meer dan €10,- per stuk geef ik er niet aan uit, nu 2 shirts van elk €8,- gekocht en nog best leuk en straks als er wat kilo's af zijn zelfs nog als jurkje te dragen😉
Je wilt toch in de vakantie iets leuks aan, zeker als je een lekkere zonvakantie naar Griekenland of Frankrijk gaat.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 28-08-2017 22:21

Vanavond was de 2e bijeenkomst bij de diëtiste. Wat zal ik er van zeggen. Ik heb eigenlijk nog niets gehoord, wat ik nog niet wist. Vanavond is de schijf van 5 besproken en dat zowel vooraf als na de operatie, eiwitten het belangrijkste zijn...niet echt nieuws dus.
Het is dat het NOK dit verplicht stelt en ik er nog niet uit ben of ik misschien toch voor het Slotervaart ga, ga ik trouw naar de bijeenkomsten toe.

Verder was ons groepje vanavond uitgebreid met nog een dame, die na de screening toch nog de 6 maanden diëtiste moest volgen, ondanks dat ze kon aantonen dit binnen de afgelopen 5 jaar al gedaan te hebben.
Ik weet niet of ik heel blij word van die groepsbijeenkomsten. Ik stoor me toch snel aan sommige deelneemsters en dat zal er de komende maanden niet beter op worden ben ik bang.

Volgende week maandag heb ik een afspraak staan in het Slotervaart en wil ik toch ff horen hoe het daar er verder aan toe zal gaan en hoelang het traject verder zal gaan duren. Ik hoor momenteel best veel berichten, dat men al snel opgeroepen wordt voor een operatie nadat ze hun ja hebben gekregen. Dus ik ga beide ziekenhuizen naast elkaar leggen en dan een keuze maken.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Plaats reactie