4 maanden wachten op consult. Advies gevraagd.

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Luna28
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-05-2017 22:40

4 maanden wachten op consult. Advies gevraagd.

Bericht door Luna28 » 18-07-2017 17:23

Ik zit behoorlijk in de rats.

Ben voor de screening bij NOK Velp geweest.
Het leek allemaal erg positief en voorspoedig te verlopen.
Nu wilt de nok dat ik naar een psychiater ga ivm draagkracht.
Prima dat vond ik geen probleem.
Nu belde ik vandaag naar Vitalys om te vragen wanneer die afspraak ongeveer zal zijn.

Er is een wachtlijst van 4 maanden voor dat gesprek.
Ik mag niet naar een andere psychiater dan die van Rijnstate.

Word morgen door de verpleegkundige gebeld omdat ik dit echt niet zomaar ga afwachten. En heb de nok gebeld met het verzoek of de psycholoog contact met mij wilt opnemen.

Voor mij betekend dit 4 maanden langer veel pijn hebben door chronische ziekte, die alleen kan verbeteren door afvallen.

Bovendien kunnen ze contact opnemen met mijn oud behandelaar maar die moeite hebben ze niet eens genomen.

Mijn vraag is, wat zouden jullie doen?
Ieder advies is welkom.

Overweeg ook een ander ziekenhuis zoals in Bergen op zoom.

Luna
18-05-2017 Verwijzing Vitalys
22-06-2017 Screening NOK
06-09-2017 Vervolgonderzoek
12-09-2017 De officiële brief.
20-11-2017 start traject nok
05-12-2017 Pos
24-01-2017 Voorlopige Operatie datum * gbp*
regenboog
Berichten: 47
Lid geworden op: 18-02-2017 21:39

Bericht door regenboog » 18-07-2017 23:48

Bah zeg, ik snap dat dat erg vervelend is. Je hebt de stap gezet en je wil alles zo snel mogelijk. Want het zijn natuurlijk niet alleen die 4 maanden, maar je zult ook een aantal keren er na toe moeten.

Bedenkt dat tijd ook maar relatief is. 4 maanden gaan sneller voorbij dan je denkt. Aan de positieve kant willen ze wel zorgen dat je goed de operatie ingaat.
Bij mij in de groep moest iemand na 1 bijeenkomst er mee stoppen, in verband met trombose geschiedenis. Die moest eerst goed zijn, voordat ze verder kon. Zij mag ook 3 maanden wachten, maar gezondheid voor alles. Zowel lichamelijk als psychisch.

Waarschijnlijk al wel gedaan: heb je een rapport van je oude behandelaar aan geleverd?

Je hebt goede stappen gezet denk ik zo. Misschien kun je nog een beetje doorgaan op waarom het alleen die psychiater mag zijn. Misschien dat die psychiater iemand kan aanbevelen. Valt te proberen.

Ik zou de antwoorden afwachten. En wel hierom: als je ergens anders begint, start je weer van nul. Rapportage wordt opgevraagd van Rijnstate. Niet dat dat erg is, maar dat opvragen en versturen kan ook weer wat tijd duren.
Dan is het maar afwachten of het nieuwe ziekenhuis misschien dezelfde zorg heeft. Wat betekent dat je daar misschien ook moet wachten op een psychiater-afspraak.

En ja, het is lullig dat je moet wachten terwijl je pijn hebt. Maar aan dat wachten valt weinig te doen. Het is een hobbel in je weg naar een gbp/sleeve-operatie.
Luna28
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-05-2017 22:40

Bericht door Luna28 » 19-07-2017 04:09

Het gaat om een eenmalig gesprek met de Psychiater.

Ik heb alle informatie opgestuurd. Tevens mijn eindbrief van psychiater en psychotherapeut.

Ik hoop dat ik wat kan bereiken komende week.

En dit alles om een verleden van 6 jr terug.
Mijn oud therapeut wacht al weken tot ze haar eindelijk eens gaan bellen. Zij staat volledig achter mijn keuzes. Dus ik hoop nog te kunnen bereiken dat ze alsnog haar gaan bellen. Al dan niet door bezwaar aan te tekenen.

Ga het ook zeker navragen waarom alleen die psychiater t mag zijn. Thnx.
18-05-2017 Verwijzing Vitalys
22-06-2017 Screening NOK
06-09-2017 Vervolgonderzoek
12-09-2017 De officiële brief.
20-11-2017 start traject nok
05-12-2017 Pos
24-01-2017 Voorlopige Operatie datum * gbp*
Plaats reactie