Niet gelijnd onder begeleiding, wel gbp gekregen?

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Romy
Berichten: 92
Lid geworden op: 02-08-2017 18:29

Niet gelijnd onder begeleiding, wel gbp gekregen?

Bericht door Romy » 08-08-2017 08:11

De zenuwen beginnen aardig te komen, over 3 dg mijn eerste gesprek.
Ik heb een bmi van 40, alhoewel we een oude weegschaal hebben, dus als hier hoge uitvalt in het zh zal me dat niet verbazen.
4 x heb ik succesvol gelijnd, in die zin dat ik rond de 25 kg afviel. Plus nog daarnaast nog allerlei pogingen met minder of geen resultaat.
Helaas alle vier de keren terug gekomen en een gezond gewicht heb ik dus zelf nooit bereikt.
Die 4x heb ik zelfstandig gelijnd.
Volgens mijn huisarts moet het geen probleem zijn dat ik nooit onder begeleiding gelijnd heb, hij kent mijn aanleg in de familie en hij zei tot mijn opluchting 'dan zou ik je nu naar een diëtiste sturen, met als je gevolg dat je weer afvalt, weer aankomt en je over een paar jaar hier weer zit, of na je 50e met allerlei bijwerkingen'.
Iets wat mij erg opluchtte, maar hoop nu maar zo dat ze in het zh dat ook zo zien.

Zijn er mensen hier die zonder begeleiding gelijnd hebben, maar toch een gbp hebben gekregen?
GBP okt 2017
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 08-08-2017 08:25

Volgens mij willen sommige ziekenhuizen dat wel, maar andere weer niet.
Soms is een verklaring van bij voorbeeld de Weight Watchers ook goed.
Misschien, dat een verklaring van een huisarts voldoende is.
Ik heb er geen idee van, hoe dat verder in Nederland zit.
In België stellen ze die eis niet, geloof ik.
Je kunt altijd nog overwegen, om daar heen te gaan.
Woon je op Walcheren?
Of in Zeeuws Vlaanderen?
Omdat je naar Terneuzen wil?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 08-08-2017 09:50

In Nederland wordt het vereist door de verzekering dat je minimaal 6 maanden diëtiste of weight watchers moet kunnen aantonen.

Maar het verschilt ook wel eens per ziekenhuis.
Ik adviseer je nu alvast naar een diëtiste te gaan, want de aanloop naar de operatie toe zal ook nog wel enige tijd duren en dat voorkomt teleurstelling. Zo laat je in ieder geval zien dat je serieus de boel aanpakt.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 08-08-2017 10:04

Ik heb een gewone Nederlandse verzekering (ONVZ), daar hoefde ik dat niet bij aan te tonen.
Misschien ook nog verzekering gebonden?

Ik zou het ziekenhuis bellen, dan weet je het zeker.
We kunnen hier wel met z'n allen blijven gissen, maar dan weet je nog niets.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Romy
Berichten: 92
Lid geworden op: 02-08-2017 18:29

Bericht door Romy » 08-08-2017 13:52

Op Walcheren Tigger.
Ik vraag me af of bellen nu zin heeft, ik moet vrijdag al.
Afwachten dus maar, kan natuurlijk wel vrijdag aangeven dat ik al advies vd diëtiste wil voor de operatie.

Dan hoop ik dat ik één vd ziekenhuizen heb waar het verschilt.
GBP okt 2017
Romy
Berichten: 92
Lid geworden op: 02-08-2017 18:29

Bericht door Romy » 08-08-2017 18:59

:oops: oh wat voel ik me stom, de huisarts heeft gewoon in de brief gezet dat meerdere lijnpogingen niet tot succes hebben geleid. Dus eigenlijk heb ik het dan al zwart op wit. Zal vast de stress zijn :oops:
GBP okt 2017
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 08-08-2017 20:11

Geeft niet hoor! :D
Die stress kennen we allemaal wel.
Fijn, dat dat er in staat.
Nu maar afwachten.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 19-03-2018 21:42

Hoihoi, ik ben nieuw hier en ik probeerde een nieuw onderwerp aan te maken maar het lukt me niet... Dit onderwerp sluit het meeste aan bij mijn vraag.

Ik heb namelijk 3 jaar geleden al eens een screening gehad en mij werd toen geadviseerd eerst een dietist te bezoeken. Ondertussen ben ik bij een gewichtsconsulent en een voedingscoah geweest en heb ik volgende week weer een screening. De arts heeft mij gevraagd een soort bewijs mee te nemen dat ik bij deze personen ben geweest maar de ene wil niets voor me schrijven omdat hij er niet achter staat (operatie) en de ander heeft de gegevens niet meer omdat ik niet meer in behandeling ben daar.

Nu ben ik ontzettend bang dat ik hierom al wordt afgewezen en ik weer 2 jaar moet wachten voor ze me helpen. Heeft iemand tips of denken jullie dat ik me daar niet te druk om moet maken?

Ik hoor het graag ☺️
Gastric Sleeve 8 november 2018
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 19-03-2018 21:47

Hoihoi, ik ben nieuw hier en ik probeerde een nieuw onderwerp aan te maken maar het lukt me niet... Dit onderwerp sluit het meeste aan bij mijn vraag.

Ik heb namelijk 3 jaar geleden al eens een screening gehad en mij werd toen geadviseerd eerst een dietist te bezoeken. Ondertussen ben ik bij een gewichtsconsulent en een voedingscoah geweest en heb ik volgende week weer een screening. De arts heeft mij gevraagd een soort bewijs mee te nemen dat ik bij deze personen ben geweest maar de ene wil niets voor me schrijven omdat hij er niet achter staat (operatie) en de ander heeft de gegevens niet meer omdat ik niet meer in behandeling ben daar.

Nu ben ik ontzettend bang dat ik hierom al wordt afgewezen en ik weer 2 jaar moet wachten voor ze me helpen. Heeft iemand tips of denken jullie dat ik me daar niet te druk om moet maken?

Ik hoor het graag ☺️
Gastric Sleeve 8 november 2018
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 19-03-2018 21:52

Welkom hier!:D

Lekker professioneel... not...
Dat waren geen van beide diëtisten?

Ik zou dat gewoon aangeven bij de screening.
Geen idee, wat ze ermee doen, maar dit is te gek om los te lopen natuurlijk.
Het zal in elk geval geen 2 jaar duren nu hoor.
Je kan ook via het ziekenhuis, waar je je screening hebt, naar een diëtist.

Wat is je BMI?
Dat levert geen problemen op?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Plaats reactie