Start voortraject Slotervaart Dr de Brauw

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Start voortraject Slotervaart Dr de Brauw

Bericht door Belin68 » 04-09-2017 19:43

Nadat ik in juni mijn verwijzing had gehad voor het Slotervaart en toch dacht dat het via het OLVG prettiger zou verlopen, had ik mijn afspraak bij het Slotervaart wel laten staan.

Het OLVG wilde dat ik eerst 6 maanden via een diëtiste zou gaan lopen, voordat er überhaubt een screening zou plaats vinden. Omdat ik dacht het kan nooit kwaad, ben ik in juli gestart bij de diëtiste van het Gouden Hart.

Omdat ik inmiddels toch behoorlijk wat positieve verhalen vanuit het Slotervaart hoorde, besloot ik mijn afspraak vandaag door te laten gaan. Vanmorgen moest ik mij om 10.30 melden bij Dr de Brauw, waar ik eerlijk gezegd toch best zenuwachtig voor was. Ik heb nl geen bmi boven de 40, maar wel flinke artrose en gewrichtsklachten, dus ja het is dan toch de vraag of zij dit voldoende achten.
Bij de balie zat echt een superleuke dame en in de gang zag ik Dr de Brauw al aankomen lopen, die oogde op het eerste gezicht al heel vriendelijk.
Hij vroeg mij mijn motivatie te geven voor de operatie, wat mijn voorkeur heeft en of ik mij goed geïnformeerd had over de consequenties etc. Hij begreep mijn beweegreden om hopelijk op deze manier eindelijk blijvend af te vallen en de belasting voor mijn gewrichten af te laten nemen. Zeker omdat ik nu zelfs door alle lichamelijke klachten mijn baan ben kwijt geraakt en werken er voorlopig niet in zit, is het zeker aan te raden nu actie te ondernemen en mijn lichaam niet nog langer door mijn overgewicht te laten aftakelen.

Dus ik kreeg van hem een ja om met het voortraject te starten en kreeg de opdracht om voor de operatie 6kg af te vallen. Ik kreeg een dikke enveloppe mee met heel veel vragenlijsten :shock: en bij de balie kreeg ik een afsprakenoverzicht mee voor de komende weken/maanden. Volgende week heb ik de verplichte voorlichtingsbijeenkomst en 2 dagen later een afspraak bij de internist en psycholoog. Die laatste zie ik best tegen op, maar probeer me er maar niet al te druk om te maken.
In oktober de afspraak met de diëtiste + bloedprikken en 7 november krijg ik al mijn ja/ja maar gesprek met de chirurg en hoor ik dus of ik groen licht krijg. Dat is dus al over 9 weken :shock: :shock:

Ik wil proberen voor de datum de 6kg kwijt te zijn als het me lukt, want de chirurg gaf aan dat hierdoor de operatiedatum dan wat sneller kan plaats vinden.
Vandaag ben ik dus gelijk begonnen nog beter op mijn eten te letten, mijn 6 eetmomenten aan te houden, gezonde eiwitrijke keuzes en drinken een half uur voor of na de maaltijd te nemen.

De 6 maanden bij de diëtiste maak ik gewoon af en zie nog wel waar het OLVG mee komt. Waarschijnlijk heb ik van het Slotervaart al mijn "ja" voordat de screening bij het OLVG van start gaat.

Het wordt nu allemaal wel heel echt en vind het ook heel spannend nu het balletje is gaan rollen.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 04-09-2017 19:48

Wat fijn!
Dan kan je nu aan de slag.
Dat voelt vast beter dan afwachten! :D
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Wens84
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-05-2017 20:37

Bericht door Wens84 » 04-09-2017 21:47

Super fijn Belin!! Heerlijk dat het balletje is gaan rollen.

Wil je feestvreugde niet verpesten, maar hou je er wel rekening mee dat je van de verzekering maar bij 1 ziekenhuis/kliniek je traject mag volgen? Ik heb mijn zorgverzekeraar toen gebeld omdat ik over wilde stappen. Ik mocht overstappen maar dan moest ik me bij de 1e wel echt afmelden.
14 september 2017 Operatie Sleeve Dr. Feskens Bravis Bergen Op Zoom met de Da Vinci robot


Afbeelding
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 05-09-2017 07:47

@Tigger dank je wel! Het krijgt nu idd vorm en scheelt wachten.

@Wens84 dank je wel, ook voor de tip. In principe ben ik bij het olvg nog niet gestart. Ik moest eerst naar de diëtiste en dan pas zou het NOK zich ermee gaan bemoeien. Ik ga haar vandaal wel ff mailen of ik gewoon bij haar kan blijven, want in principe staat dat los van elkaar. En anders heeft het me €85 gekost en ga ik opzoek naar een andere diëtiste.
Het vreemde is dat 2 uit onze groep bij de diëtiste, vorige weekal gebeld waren om de voorlichting bij te wonen van het NOK en de rest nog niet. Weet niet of anderen inmiddels gebeld zijn afgelopen week, maar ik heb nog niets gehoord.
Vind het wel fijn dat bij het Slv het nu allemaal zo snel gaat. Hopelijk hoef ik straks na mijn "ja" en de verloren 6kg niet al te lang te wachten op een operatie datum.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Wens84
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-05-2017 20:37

Bericht door Wens84 » 05-09-2017 18:46

IK hoop met je mee Belin! :)
14 september 2017 Operatie Sleeve Dr. Feskens Bravis Bergen Op Zoom met de Da Vinci robot


Afbeelding
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 13-09-2017 19:27

Afgelopen maandag de verplichte voorlichting chirurgie bijgewoond en vandaag mocht ik dus naar de psycholoog en internist.
Stiekem best zenuwachtig, maar met goede moed en mijn vragenlijsten keurig ingevuld, "stormde" ik vandaag het Slotervaart binnen.
Eerst de gewogen en blij verrast, want -2,8kg sinds vorige week maandag, dus nog goed 3kg te gaan voor de verplichte 6kg die ik moet afvallen.

Nou en toen kwam toch het gesprek waar ik zo tegenop zag, maar wat dus achteraf weer niet nodig was. Een alleraardigste man en aan het eind van het gesprek vroeg hij of ik nog vragen had...ja duh!! Wat denkt u, kom ik volgens u in aanmerking? En zijn antwoord was positief en zag geen reden waarom niet🤗

Daarna moest ik een half uurtje wachten voor mijn volgende afspraak, maar inmiddels was het gezellig druk geworden in de wachtruimte. Zo kwam ik dames van de faceboekgroep tegen, maar er waren ook een aantal die voor hun jaarlijkse controle kwamen. Het was een dolle boel en veel positieve berichten.

Ook bij de internist liep het soepeltjes, alles was oké...bloeddruk als een jonge godin😁 dus so far, so good!
Bloed prikken heb ik pas in oktober als ik naar de diëtiste moet, dus daarover neemt ze telefonisch contact over op nadien.

Ik heb er een goed gevoel over.
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 13-09-2017 21:53

Dat klinkt goed allemaal!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
yww
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-07-2017 19:40

Bericht door yww » 18-09-2017 21:50

Wat fijn dat je jouw ervaring hebt opgeschreven en dat het tot op heden zo voorspoedig is verlopen.
Morgen heb ik mijn eerste afspraak, ook bij het Slotervaartziekenhuis. Ben ondertussen al helemaal van de zenuwen.
Heb vanavond alles nog maar eens op een rijtje (en papier) gezet. En nu lees ik jouw verhaal :)
Het gaat echt wel snel als ik zo lees, dat zou kunnen betekenen dat je dit jaar nog of begin volgend jaar al geopereerd kan worden...
Succes!
Belin68
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-06-2017 06:52

Bericht door Belin68 » 19-09-2017 09:14

Hoi Yww,
Vandaag dus je intake, spannend, maar ook weer niet. Ik maakte me ook best zenuwachtig hoor, maar is nergens voor nodig. Wel goed om je eventuele vragen op te schrijven. De intake duurt echt maar een paar minuutjes en voor je het weet sta je weer buiten met een dikke envelop en een lijst met data voor de volgende afspraken.
Laat de weten hoe het gegaan Is? We lopen dan ongeveer gelijk en wie weet komen we elkaar nog eens tegen de komende tijd.

Mijn volgende afspraak is nu pas weer in oktober bij de diëtiste en dan 8 november mijn ja/ja maar gesprek. Het kan dan idd allemaal snel gaan en gezien de korte wachttijden nu, lig ik voor het eind van het jaar als 🥝 op de fruitschaal🤗

Ik zou zelfs kunnen proberen om die data naar voren te schuiven, maar volgende week krijgen we een puppie in huis, dus kan ik nog ff zorgen dat ie voor die tijd behoorlijk zindelijk is en hoef ik hem niet gelijk 2 dagen alleen achter te laten met een oppas voor de operatie. En ik moet ook die 6kg nog kwijt zien te raken, dus eind november of december is prima voor mij.

Succes vandaag en laat de weten hoe het ging?
29/11 GBP door Dr Bruin MC Slotervaart


Afbeelding
yww
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-07-2017 19:40

Bericht door yww » 19-09-2017 23:32

Hoi Belin68,
Het was inderdaad niets om je druk om te maken. Had wel een hoop vragen, dus duurde alles bij elkaar een half uur ongeveer.
Ik heb dr Bruin en hij zag op dit moment geen bezwaren waardoor het niet door zou kunnen gaan. 23 oktober heb ik mijn volgende afspraak, voorlichting chirurgie. En in de weken er na langs bij diëtist, internist en psycholoog. Op 19 december hoor ik of het doorgaat.
Dus in mijn geval duurt het iets langer. Maar dat biedt de mogelijkheid om 6-10 kg (of meer) af te vallen.

Fijn dat je nog even tijd hebt om te werken aan de zindelijkheid. Heb een vriendin met een puppy, als ik het zo hoor zijn het net kleine kinderen 😀
Wel ontzettend leuk! Heb je na de operatie meteen een reden om te bewegen en lekker buiten te zijn!
Plaats reactie