Niet meer afvallen?

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Wazige
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-12-2017 23:10

Bericht door Wazige » 26-03-2018 11:13

Gister een late start, dus 5 echte eetmomenten.

11.00 300ml optimel vruchtenyoghurt
11.30 300ml thee
12.30 300ml thee
13.30 2x wasa + kaas 30+
15.34 300ml thee
15.50 appel geschild
18.00 cheesestring (foei :P )
18.10 300gr penne gerookte kip (magnetron maaltijd, zo'n verse variant) vrouw ziek, geen zin om te koken :oops:
18.30 300ml karnemelk
19.45 waterijsje van 50 ml (biologische variant zonder toegevoegde suikers)
19.55 300 ml komkommer/munt water
21.50 300 ml komkommer/munt water
22.00 1 x wasa + paardenworst + sambal badjak en een appel
20-12-2017 GBP Rijnstate Arnhem
door dr. B.P.L Witteman.
Startgewicht 143 kilo, BMI 40,2
Voorlopig 'eindgewicht' 94 kilo, BMI 26,9
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 26-03-2018 11:24

Dat is al helemaal niet slecht!

Bij het ontbijt een bakje Skyr.
In plaats van je Optimel yoghurt een bakje hoog proteïnekwark.
In plaats van je appel een kipspiesje of cottage cheese of iets anders proteïnerijk.

Dan zit je echt wel aan de 100 gram eiwit.
Hoe zat het met je honger?
Al iets beter?

Dus: focus op eiwitten en op drinken.
Als je eiwitten telt, i.p.v. calorieën, zal je merken, dat het aantal calorieën zakt.
En dat wil je hebben.
En, hoe meer eiwitten, hoe minder honger.

Drink je ook nog water, buiten die thee?
Is dat theïnevrije thee?
Caffeïne een theïne werken vochtafdrijvend namelijk, dus die wil je niet te veel drinken.
Je lichaam heeft vocht nodig om af te vallen.
Zorg, dat je op een ruime 1,5 liter zit, liever 2, water dus, geen thee.
Dat water kan je drinkbaar maken met een smaakje, suikervrije limo of een stuk sinaasappel of komkommer.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Am1510
Berichten: 892
Lid geworden op: 31-07-2013 23:07

Bericht door Am1510 » 26-03-2018 12:06

Het valt mij op dat ze soms minder dan een half uur tussen je voeding en je drinken zit.

11.00 uur yoghurt
11.30 uur thee.

Of je had je Yoghurt op om 11.00 uur of je begon de aan dat is mij niet duidelijk.

Zo ook om 18.10 uur penne en om 18.30 uur karnemelk. Aangezien je aangaf om 18.00 uur nog cheesestring hebt gegeten neem ik aan dat je om 18.10 uur aan je avondmaaltijd bent begonnen en nadat je die op had direct een flinke mok karnemelk hebt gedronken en daarmee de avondmaaltijd direct de darmen mee hebt ingespoeld zonder dat de maag zijn werk heeft kunnen doen. Een half uur tussen eten en drinken dan gaat bij mij het half uur pas in nadat ik de laatste hap naar binnen hebt gewerkt en niet bij de eerste hap.
09-08-13 verwijsbrief huisarts
07-04-2014 gbp
Wazige
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-12-2017 23:10

Bericht door Wazige » 26-03-2018 12:47

Ik hou me niet altijd helemaal aan die 30 minuten, zeker niet voor het eten. Na het eten ben ik wat voorzichtiger. Mij is verteld dat het op zich geen probleem is om af en toe kleine slokjes tijdens en vlak ba het eten te nemen.. zolang je maar niet een hele beker na je eten snel op drinkt werd mij verteld.

Wat betreft de thee, ja, dat is wel een redelijk deel van mijn vochtinname, en niet altijd vrij van theïne/cafeïne. Ik gebruik ook rooibos.. daar zit geen theïne in, en groene thee, daar zit veel minder in dan gewone thee.
Er wordt overigens gezegd van thee dat het vochtafdrijvend is vanwege een bepaalde werking op je zenuwstelsel, maar niet dusdanig dat het wel gerekend mag worden bij de dagelijkse vochtinname. En ik drink heeeele slappe thee, anders lust ik het niet zonder suiker :P

Wat betreft eiwitrijk eten.. gewoon een heel bakje huttenkaze? Dat lust ik wel :lol:
20-12-2017 GBP Rijnstate Arnhem
door dr. B.P.L Witteman.
Startgewicht 143 kilo, BMI 40,2
Voorlopig 'eindgewicht' 94 kilo, BMI 26,9
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 26-03-2018 12:58

Ik houd voor het eten ook geen 30 minuten aan, maar de 30 minuten na het eten is me heilig.
Soms red ik dat niet eens en zit er 45 minuten tot een uur tussen, maar ik heb dan ook een sleeve.

Ik weet niet wie jou al die dingen verteld, maar ik vind, dat zeker zo in het begin van het proces, je gewoon aan de regels moet houden.
Af en toe een slokje, af en toe een koekje, af en toe een gebakje, in mijn boekje zeker geen opzet voor succes.
Als je echt een gezond voedingspatroon bent aangewend na een hele poos, dan wel misschien.

Maar voor ons obesitas mensen, wordt 1 slokje makkelijk 2, 1 koekje makkelijk 2.
Wij hebben nu eenmaal een andere rem.
Of sommigen hebben helemaal geen rem.
We hebben in elk geval allemaal een ongezonde relatie met eten, anders zaten we hier niet.
Die relatie is niet opeens gezond geworden, alleen maar omdat we minder op kunnen.

Dit is MIJN visie.
Ik hoef nu niet te horen "ja maar mijn diëtiste zegt...".
Dat weet ik allemaal wel. :roll:
Dan zit je binnen 3 weken al aan het gebak.

Ik ga voor goud over een termijn van jaren.
Ik wil eerst mezelf leren kennen, van A tot Z, en weten hoe ik reageer op sommige voedingsmiddelen en valkuilen.
Dat duurt echt wel even.
We zullen zien.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Wazige
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-12-2017 23:10

Bericht door Wazige » 26-03-2018 13:11

Je had het over kipspiesjes.. zou ik ook gewoon gerookte kip, of bijv kipfilet plakjes die eigenlijk bedoeld zijn als beleg kunnen eten? Als tussendoor vervanger? En hoeveel zou ik dan moeten nemen? Een appel zit lekker laag in kcal. Kip zal vast hoger zitten toch? Dan zou ik qua volume minder kip moeten eten dan dat ik appel eet neem ik aan.
En huttenkaze? Hoe veel neem je daar dan van? Dat valt volgens mij qua kcal nog mee. Kwark heb ik moeite mee, vind ik niet echt lekker.
20-12-2017 GBP Rijnstate Arnhem
door dr. B.P.L Witteman.
Startgewicht 143 kilo, BMI 40,2
Voorlopig 'eindgewicht' 94 kilo, BMI 26,9
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 26-03-2018 13:21

Ik ben ook geen kwark eter, maar dan zou je die Skyr kunnen overwegen.
Kipspiesje kan je zeker vervangen door broodbeleg plakjes.
Laat die calorieën even los voor nu.
Dat komt vanzelf goed, als je je concentreert op je eiwitten.

Je zou b.v. plakjes ham en kaas samen kunnen oprollen.
Of rosbief met een kwart gekookt ei.
Ik zou het op ongeveer 30-50 gram vleeswaren houden, voor een tussendoortje.
Maar meer mag altijd natuurlijk.

Ik eet 100 gram cottage cheese per portie.
Daar zit ik wel vol van.
Maar als je meer wilt zou ik dat gewoon doen.
Luister naar je maag en stop bij het eerste signaal, dat je vol zit.
Zoveel kan en mag je eten per keer.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 26-03-2018 13:40

Wazige....gewoon een eerlijke vraag.......

Wat zijn je valkuilen?
Sauce, appel/sinasappels/fruit, aardappels, brood?

Wat is het doel van dat je onze mening vraagt?

Ik vraag dit, omdat je vaak onze opmerkingen (geen aanmerkingen) beantwoord met : mijn dietiste zegt......, mij is verteld.....

Op zich niet erg, als je het je bewust bent en dan vooral als je je bewust bent van wat je probeert te behalen.

Ik krijg namelijk de indruk en ik kan er helemaal naast zitten.
Dat je alleen dingen wilt vervangen die jou uitkomen, omdat je niet genoeg, snel genoeg afvalt in jouw ogen.
Maar dat de tips die door ons genoemd worden, niet in je straatje passen en dan weerlegd worden met : mij is verteld.

Op zich is dat ook niet erg, als je het dan maar niet erg vindt, dat je maar heel langzaam gewicht verliest, je waarschijnlijk oude valkuilen blijft vast houden en je op de lange duur misschien! toch weer oude patronen inbouwd en weer aan gaat komen.

Wij hebben niet de wijsheid en al helemaal niet de enige wijsheid in pacht, maar we hebben wel ervaring en hebben wel ons doel bereikt.
Om dat doel ook te bereiden en vast te houden, zijn er een aantal vuistregels, die wij ook niet van onszelf hebben.
Jouw wijsheid, waarmee je dit draadje begon, was blijkbaar niet de meest eficiënte en je bent goed op weg veranderingen aan te brengen.

Die pauzes tussen eten, wachten, drinken, wachten....allemaal voor een goede reden.
Maar ja, jou is verteld....... :lol:
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 26-03-2018 13:42

300gram kip, kon je dat echt op?
Een normaal portie, zeg een biefstukje is tussen een ons en anderhalf.
Jij eet dan een dubbel portie op en drinkt er vlak achteraan?

Waar laat je het? :shock:
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Wazige
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-12-2017 23:10

Bericht door Wazige » 26-03-2018 14:01

Die stop heb ik niet echt. Voor de operatie ook al niet, en voor/met de maagband ook niet.
Het is net of het 'vol' signaal te laat komt.. dus ik ben me nu aan het aanleren veel eerder te stoppen, en das best moeilijk, vooral als het lekker is :shock:
20-12-2017 GBP Rijnstate Arnhem
door dr. B.P.L Witteman.
Startgewicht 143 kilo, BMI 40,2
Voorlopig 'eindgewicht' 94 kilo, BMI 26,9
Plaats reactie