Voorbereiden op de screening (TIPS?!)

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 22-03-2018 11:47

Dankjewel Bloemschikkertje!

Oh echt Saffron? Ben je ook behandeld in het Twee Steden ziekenhuis? En ik ga er ook niet van uit dat mijn bmi straks lager is bij de intake aangezien ik vorige week pas ben doorverwezen.. Maar stel dat het wel zo is dan geef ik dat wel aan.

Een vriendin van mij studeert Voedingsleer (lifestyle en voeding.) Misschien kan ik dit ook vertellen wanneer ze vragen naar de diëtiek want zij heeft mij mede geadviseerd naar de huisarts te gaan.
Gastric Sleeve 8 november 2018
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 22-03-2018 12:13

Jmcmm schreef: Oh echt Saffron? Ben je ook behandeld in het Twee Steden ziekenhuis? En ik ga er ook niet van uit dat mijn bmi straks lager is bij de intake aangezien ik vorige week pas ben doorverwezen.. Maar stel dat het wel zo is dan geef ik dat wel aan.

Een vriendin van mij studeert Voedingsleer (lifestyle en voeding.) Misschien kan ik dit ook vertellen wanneer ze vragen naar de diëtiek want zij heeft mij mede geadviseerd naar de huisarts te gaan.
Nee, een ander ziekenhuis, elders in NL.

Voor de verzekering telt het BMI van de eerste meting in het traject zeiden ze. En bij mij was dat die van de huisarts. Ze gaven aan dat ze die aan gingen houden en dat tussentijds afvallen geen probleem was. Ze vonden het juist positief dat ik vast begonnen was met leefstijl veranderen. Want dat moet je na je operatie ook. Ik ben ook al flink afgevallen en mn BMI zit nu op 36.

Qua diëtiste willen ze denk ik vooral uitsluiten dat kennis over gezonde voeding en bewegen de kern van het probleem is. Want als dat het probleem is, kan je het beter oplossen met begeleiding dan met een ingrijpende operatie. Dat ze bij wijze van spreken niet iemand gaan opereren die het verschil tussen een koolhydraten en een eiwit niet kent. Of die anderhalve liter suikerhoudende frisdrank drinkt per dag en geen enkel idee heeft hoeveel calorieën dat oplevert. Ze willen zeker weten dat daar echt alles aan gedaan is, met behulp van iemand met kennis van zaken. Je hebt dus wel kans dat ze zeggen: ga dat nog maar eens proberen.
GBP op 17-4-2018
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 22-03-2018 13:52

Nou het verschil daartussen ken ik dus dat moet geen probleem zijn, haha. Ik ga gewoon m'n verhaal doen daar en dan hoor ik het wel. Mijn leefstijl probeer ik al jaren te veranderen maar dat hongergevoel gaat niet weg... :x
Gastric Sleeve 8 november 2018
Dotje1987
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-03-2018 11:55

Bericht door Dotje1987 » 22-03-2018 14:01

Beste Jmcmm,

Ik heb ook mijn intake gehad in Twee steden Ziekenhuis in Waalwijk. Ik ging met lood in mijn schoenen er naartoe en was mega zenuwachtig. Het ging super goed je moet inderdaad eerlijk zijn en ik heb ook bijgehouden wat ik eet en drink. Dit vond de diëtiste erg positief.

Succes met het proces.
09-02 Screening gehad
16-02 Akkoord bevonden! voortraject 4 maanden
04-06 Afspraak Dr. Waizy hopelijk meer duidelijkheid.
13-07 Sleeve operatie
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 22-03-2018 14:12

Jmcmm schreef:Nou het verschil daartussen ken ik dus dat moet geen probleem zijn, haha. Ik ga gewoon m'n verhaal doen daar en dan hoor ik het wel. Mijn leefstijl probeer ik al jaren te veranderen maar dat hongergevoel gaat niet weg... :x
Ik ken het probleem ja. Ik ben maar vast begonnen met meer bewegen en mn eetlust loslaten op meer gezonde dingen. Fitbit gekocht, stappen tellen, op de fiets naar het werk en recepten zoeken die lekker én gezond zijn. En regelmaat brengen in mn eetpatroon en drinken verdelen over de dag. Mijn maag blijft een bodemloze put, maar ik probeer m wel met wat meer beleid te vullen. En dat werkt bij mij wel. Maar zonder operatie ga ik er ook niet komen hoor!
GBP op 17-4-2018
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 22-03-2018 14:50

@Dotje oh fijn om te horen! Dat stelt me wel wat gerust

@Saffron, krijg jij een operatie? Of heb je hem al gehad?
Gastric Sleeve 8 november 2018
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 22-03-2018 17:55

Ik mag binnenkort.

Ik ga duimen dat je screening goed gaat!
GBP op 17-4-2018
Jmcmm
Berichten: 37
Lid geworden op: 19-03-2018 21:30

Bericht door Jmcmm » 22-03-2018 19:03

Heel erg bedankt!! En jij succes met de operatie dan! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Gastric Sleeve 8 november 2018
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 22-03-2018 19:14

Jmcmm schreef:Heel erg bedankt!! En jij succes met de operatie dan! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Dankjewel. Ik laat het je weten!
GBP op 17-4-2018
Wennie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-03-2018 21:30

Vraagje over eerste afspraak

Bericht door Wennie » 25-03-2018 21:52

Hi iedereen! Ben nieuw hier en heb volgende week een eerste afspraak bij dr Bruinsma in het Slotervaart Ziekenhuis in Amsterdam.
Heeft iemand ervaring met dit ziekenhuis op dit gebied?
Dit is dus eerste afspraak en ik loop al bij een dietiste. Mijn Bmi is 40.3 volgens huisarts.

Nu weet ik dat de dokter in het ziekenhuis me waarschijnlijk weer gaat meten en wegen. Maar weten jullie of ze altijd wegen met de kleren aan?
Ik heb nl een panische angst om zo bloot op de weegschaal te staan. Dan schaam ik me kapot. Kunnen jullie mij ook vertellen hoe zo'n afspraak er verder uitziet? De assistente van het ziekenhuis wilde niet echt ingaan op mijn vragen.

Ik hoop dat jullie mij een beetje willen vertellen hoe jullie eerste afspraak ging?

Heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet
Wennie
Hi ! Ben nieuw hier en hoop op watt antwoorden en advies voor het traject bij Slotervaart Ziekenhuis. Thanks
Plaats reactie