Nu kan het nog...

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

fdej
Berichten: 16
Lid geworden op: 04-04-2018 09:44

Bericht door fdej » 29-04-2018 14:28

Thanks Saffron :) Het is wel makkelijker gezegd dan gedaan hoor, haha. Maar je kunt alleen je best doen toch...

Wat leuk dat je die tip noemt. De diëtist die ik een paar jaar geleden had, zei namelijk precies hetzelfde :D Het lukte me destijds niet zo goed om dat dan ook te doen, maar ik ga het nu zeker ter harte nemen. Ik verwijder de app iedere keer dat ik iets heb besteld weer opnieuw en zeg dan: ik ga nooit meer bestellen. Helaas installeer ik hem dan later weer :lol:

Leuk filmpje! Slim ook. Zo had ik er nooit over nagedacht. Als ik eentje koop in de super dan ga ik meestal voor Ristorante Fungi. Niet de slechtste, maar zeker ook niet gezond. Ik heb ook wel eens gelezen dat een pizza met bloemkool bodem heel lekker is. Misschien dat ik dat een keer ga proberen als ik alleen thuis ben.
04-04-18: verwijzing huisarts
19-04-18: Intake Slotervaart
21-06-18: JA!
27-08-18: GBP door dr. Bruin

Afbeelding
~
Mon-Roe
Berichten: 1080
Lid geworden op: 20-03-2012 11:34

Bericht door Mon-Roe » 29-04-2018 15:14

Saffron schreef:20 tot 30 sushi....ieuw! Maar ik vind sushi in die all-you-van-eat-achtige gelegenheden sowieso oneetbaar smerig. Dat moet je eten in een goed Japans restaurant, als delicatesse. Maar als je er daar 20 tot 30 eet ben je wel arm. :mrgreen:
Ik geniet nu meer van 8 sushi's dan vroeger van de 20 tot 30. En ja alleen eigengemaakte of van een goede japanner, niet bij de vreetschuren ;-)
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 29-04-2018 15:50

De nog te zware schreef:Ik begin me af te vragen waarom je ooit een operatie nodig had Saffron. :)
Ook voor je operatie wist je al goed hoe het moest.
Ik denk dat we allemaal hier wel weten dat een operatie an sich niets bijdraagt aan je kennis over gezond eten. En ook dat kennis over gezond eten lang niet altijd leidt tot gezonde keuzes. :wink:
GBP op 17-4-2018
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 29-04-2018 19:59

Net zoals we hier allemaal waarschijnlijk ook wel weten, dat de operatie an sich er niet toe leidt, dat we die gezonde keuzes ook daadwerkelijk gaan maken. :wink:
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 29-04-2018 20:19

Tigger schreef:Net zoals we hier allemaal waarschijnlijk ook wel weten, dat de operatie an sich er niet toe leidt, dat we die gezonde keuzes ook daadwerkelijk gaan maken. :wink:
Precies!
GBP op 17-4-2018
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 15-10-2018 11:07

Nu kan het nog... over 2 weken begin ik aan het pre-dieet. Maar ja wat zal ik doen voor die tijd? Ik heb geen idee, heb de laatste weken al heel bewust afscheid genomen van allerlei vettigheden, die bij nader inzien toch helemaal niet meer zo lekker waren. Bijvoorbeeld een gevulde koek die ik als 20 jarige zo graag at, al 15 jaar niet meer gegeten, dus nu maar eens weer geprobeerd en wat blijkt: na 1 hap is het lekker, na 3 happen denk ik: hmm toch niet zo lekker, na afloop zuurbranden omdat ik dat vette en die vele suikers niet meer gewend ben.

Zelfde met cheese and onion chips, manlief kocht een hele grote zak ervan. Vroeger vrat ik die in 1 keer leeg, nu na 4 of 5 hapjes; wat een melige smaak, niet meer lekker. Heb na 4 dagen (!) de rest van de chips weggegooid. Het boeit me gewoon niet meer.
Ben wel benieuwd hoe zich in de komende 2 weken dat nog ontwikkeld, is er nieuws ;) dan meld ik me weer. :!:
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Mariantja
Berichten: 125
Lid geworden op: 19-02-2018 12:01

Bericht door Mariantja » 15-10-2018 12:02

Ik ben de dag voor het pre dieet met manlief naar ons favo all you can eat sushi restaurant geweest. Heerlijk van genoten! Compleet met bubbels, Wijntjes enz. Nu bestellen we wel eens sushi en dan kom ik hooguit aan 5 a 6 stukjes. Dus het all you can vreet gebeuren ia niet meer aan mij besteed hahahah.

Het is gewoon net wat je zelf wilt. Misschien past het wel helemaal niet bij jou om iets aparts te doen of heb je allang afscheid genomen van al dat soort dingen!

Trouwens nog gefeliciteerd met jouw JA!! Ik was op vakantie en heb wel het 1 en ander mee gelezen maar weinig gereageerd.. Succes met je pre dieet.
8 maart 2018 screening
26 april 2018 tweede screening
31 mei gastric bypass MC Lelystad dr. Schouten
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 15-10-2018 13:36

Hoi Mariantja,
Ik ben wel van het type hoor die nog even lekker wil eten, maar - en dat is mijn redding - mijn man houdt helemaal niet van eten...
Het gekke is, dat merk ik telkens weer, dat als ik bedenk dat ik nu nog lekker mag eten, dat ik niets specifieks kan bedenken
Ik hou meer van de entourage erom heen dan dat het eten belangrijk is, zo als met uit eten gaan: gezellig, zelf niet hoeven koken, veel tijd om te praten, die hele mikmak
Als ik dan aan het eten ben, geniet ik ontzettend, ja tuurlijk ook van het eten, maar ik ben niet iemand die iets specifieks hoef te eten
En de prijzen zijn tegenwoordig zo schrikbarend hoog in de horeca, dat het uit eten gaan gewoon niet leuk meer is

Bij mij geldt meer: àls ik maar weet dat ik eten ga, dat is al genoeg

Nog even terugkomend op mijn man: het kan best wel zijn dat hij een uur van tevoren zegt dat hij 's avonds eigenlijk liever niet wil eten, hij houdt er echt niet van
Dan ben ik in eerste instantie teleurgesteld maar ga dan toch iets voor mezelf klaar maken en dan kies ik bijna altijd voor gezond eten
Het is meer dat het ritueel van het eten niet doorgaat, dan het eten zelf dus
En de oorzaak dat mijn man niet elke avond eten wil, heeft alles te maken met zijn vroegere werk: toen had hij een zeer onregelmatig leven met wisselende werktijden en eten deed hij alleen maar als hij echt trek had
Met als gevolg dat hij dus soms om 11 uur nog wat eten wil, maar gelukkig voor mij is dat meestal dan een bakje vla/ skyr - net ontdekt - of kwark
Kijk en dan kan ik als 6e eetmoment ook weer mee doen, gezellig toch?
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Appelflap83
Berichten: 393
Lid geworden op: 01-06-2016 20:07

Bericht door Appelflap83 » 15-10-2018 14:50

Ik ben ook nog even lekker sushi wezen eten (kan nu nog gelukkig alleen veeeeeeel minder).
Ook nog even bij die heerlijke ijssalon langs geweest, want suikers zijn een risico na de operatie (en idd ik kan niet ijs eten zonder koekje/hoorntje en max 1 bol anders krijg ik een dumping.
En mijn ouders zijn zo lief geweest om biefstuk stroganoff te maken, heerlijk.

De een neemt wel afscheid van eten en de ander niet.
Als er niet iets voor jou uitspringt dan zou ik gewoon lekker gezond blijven eten en drinken tot het pre-dieet.
Of er alvast naar toe werken misschien?

Oh ja en ik heb sinds de operatie geen cola light (en ander koolzuurhoudende frisdranken) aangeraakt.
Daar begin ik absoluut niet meer aan.
Vanwege het feit dat ik er zo verslaafd aan was (cola light).

Dat worden dan wel 2 totaal verschillende levensstijlen voor jullie qua eten Stippel.
Jij zit straks op een strak eetschema met eetmomenten en manlief doet maar wat? :lol:
Ik kan bijvoorbeeld echt niet even een uurtje later eten, want dan voel ik me slap, ga ik trillen en zweten.
Als ik moet eten dan moet het echt zeg maar.
7 november 2016 GBP dr Smulders (CZE)
* start gewicht 117 kg (BMI van 41)
* 1e streefgewicht 75 kg gehaald op 5 juni 2017
* gezonde BMI gehaald op 18 september 2017
* 2018: gewicht schommelt rond de 73 kg
* 3 juli 2019 buikwandcorrectie fleur de lis
Stippel404
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-07-2018 21:45

Bericht door Stippel404 » 15-10-2018 17:23

Ja die etstijlen, ach die hebben we nu ook wel, dus dat is al aardiggewoon
Hij houdt er natuurlijk wel meer van als het eten lekker is
Dus wat maak ik dan? Stamppot rauwe andijvie, runderstooflap met peertjes, tartaar met boontjes, nasi, camping macaroni - heel simpele macaroni met smac, gebakken uitjes en geraspte kaas - en lekkere groentesoep
Dit brengt me bij het lekkerste wat mijn man klaarmaakt voor mij, namelijk biefstuk met spaghetti. Dat is een Frans gerecht, hij heeft jarenlang in Frankrijk gewoond, die heeft hij laatst nog eens gemaakt jammie !
Moet na de operatie maar eens kijken wat en hoe dat allemaal gaat worden, wat kunnen we dan toch lekker samen eten.
Ik ben al maanden aan de chrystal clear, ben helemaal gek van Skype en optimelproducten, dus het eten is voor mij nu helemaal niet vervelend. Ingezien wat ik voor de 30e nog ga eten wat daarna voorlopig niet meer kan.
13-7-2018 - intakegesprek
13-11-2018 - sleeveoperatie!

29 april 2019 - second opinion knie Nijmegen
26 juli 2019 - totale knieprothese!!
Plaats reactie