Onwijze zenuwen voor de screening

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Saffron
Berichten: 382
Lid geworden op: 03-11-2017 20:38

Bericht door Saffron » 22-08-2018 17:31

Donna schreef:Ik ben maandag naar de longarts geweest en het blijkt dat ik slaapapneu heb, ik heb gemiddeld 54 stops per uur.
De stops heb ik alleen als ik op mijn rug lig, als ik op mijn zij lig heb ik ze niet.
Gezien je onder narcose alleen op je rug ligt krijg ik een CPAP masker.
Ik krijg deze morgen al aangemeten en heb dan een periode van 6 weken waarin ik het masker moet gebruiken.
Na deze 6 weken moet ik weer terug naar de longarts om te kijken of het masker goed is ingesteld, als dit zo is dan krijg ik mijn akkoord en kan ik beginnen met de groepsbijeenkomsten.

Al met al duurt het wat langer, maar ik ben blij dat ze er nu zijn achtergekomen.
Da's een hoge AHI. Bij een lagere AHI en apneu in voornamelijk rugligging willen ze nog wel eens een sleep position trainer voorschrijven. Dat is een apparaatje dat je een klein trilsignaal geeft als je op de rug ligt, zodat je op de zij leert te blijven liggen. Maar als jij straks gewicht verliest, is de kans heel groot dat je AHI afneemt en dan is dit misschien wel een optie om in het achterhoofd te houden. Of je hebt straks helemaal niks.meer nodig omdat je van je apneu af bent. Dat zou helemaal mooi zijn!
GBP op 17-4-2018
Truusepluus2
Berichten: 119
Lid geworden op: 15-03-2018 17:40

Bericht door Truusepluus2 » 22-08-2018 17:43

Vervelend voor je dat je Apneu hebt maar wel fijn dat alles nu snel in werking wordt gezet voor je operatie.
Succes
25/1/2018 Doorverwijizing huisarts is verzonden
21/2/2018 Screening 14/3/2018 JA
01/05/2018 sleeve operatie - uitstel 23 mei OK

Afbeelding
Plaats reactie