Omgeving vertellen

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Zuster86
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-09-2018 19:53

Omgeving vertellen

Bericht door Zuster86 » 02-10-2018 21:03

Na het nemen van de beslissing inmiddels wat mensen op de hoogte gesteld. Naaste familie, goede vriendin en twee hele fijne collega's weten het sinds kort. Gelukkig alleen maar positieve reacties (ik weet ook wel aan wie ik het vertel natuurlijk haha). Iedereen vindt het een dapper besluit en is blij voor je, weten ook weleens strijd die ik met m'n gewicht voer.

Vandaag had ik gesprek met m'n teamleidster en daar heb ik het ook maar gelijk aan verteld. Zag er heel erg tegenop, maar het is me erg meegevallen. Heb er wel gelijk bij gezegd dat ik het graag privé wil houden. Heb aardig wat collega's en geen zin in roddels.

Beetje bij beetje wordt het zo steeds iets 'echter'.
8-11-2018 GBP Dr Verhelst, ZOL Genk
Rezami
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-04-2018 21:10

Bericht door Rezami » 02-10-2018 23:24

Ja spannend allemaal. Ik heb het ook eerts vertled aan een paar. MAar nu al aan meer
Never nooit meer
Gotcurves
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-08-2018 20:04

Bericht door Gotcurves » 03-10-2018 06:45

Ik heb het ook zo gedaan aan exact dezelfde personen. Het had mijn tekst kunnen zijn.
Reden voor mij om het niet aan de grote klok te hangen is dat ik toch wat bang ben voor negatieve reacties, of de horrorverhalen die men dan denkt te moeten ventileren.
Ik weet natuurlijk wel dat ik dat soort dingen naast me neer moet leggen, maar ik weet hoe ik ben, ik ben redelijk gevoelig voor andermans mening.
Fijn dat je teamleidster positief was, dat geeft toch wat meer rust.
Op naar een nieuwe ik?

19 oktober 2018 Ja! Vanuit alle disciplines voor de operatie
7 november 2018 Dagdeel Catharina Ziekenhuis
26 november 2018 - Sleeve operatie CZE
Truusepluus2
Berichten: 119
Lid geworden op: 15-03-2018 17:40

Bericht door Truusepluus2 » 03-10-2018 07:54

Ik heb voor mijn operatie ook alleen maar een select groepje mensen verteld wat ik ging doen.
Omdat ik uit ging vallen ( wat logisch is door de operatie en de periode daarna) heb ik wel aangegeven aan anderen dat ik geopereerd werd maar niet aan wat ....
Nu het allemaal achter de rug is, ik mijn eigen pad heb kunnen lopen en een stuk slanker ben, krijg ik uiteraard de vraag >> meid hoe heb je dat gedaan?? Daar ben ik nu heel erg open in en ik merk dat het voor mij werkt! Ik heb eerst mijn eigen pad kunnen lopen, me kunnen richten op mezelf en nu mag iedereen het gewoon weten. Maak er geen geheim van.
Ik ben blij en trots dat ik deze stap heb genomen en heb nog een lange weg te gaan maar die ga ik vol vertrouwen tegemoet.

Kortom, blijf bij je eigen gevoel. Doe wat voor jou het beste voelt.
25/1/2018 Doorverwijizing huisarts is verzonden
21/2/2018 Screening 14/3/2018 JA
01/05/2018 sleeve operatie - uitstel 23 mei OK

Afbeelding
Zuster86
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-09-2018 19:53

Bericht door Zuster86 » 03-10-2018 10:51

Fijn om jullie ervaringen hierin te lezen.

Ben zelf ook bang voor negatieve reacties, dus vandaar dat ik het (nog) niet aan veel mensen wil vertellen. Hoe ik het na de operatie ga doen weet ik nog niet. Op zich zit ik al deels ziek thuis, dus het zal niet heel vreemd zijn wanneer ik er een poosje tussenuit ben. Maar ja, die kilo's minder moet ik dan nog wel verklaren. Wil het mezelf ook niet te lastig maken met om de waarheid heen draaien. Maar goed, ik heb nog even om erover na te denken.
8-11-2018 GBP Dr Verhelst, ZOL Genk
Deras
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-06-2020 15:58

Re: Omgeving vertellen

Bericht door Deras » 29-06-2020 15:59

Het is echt stressvol. En het belangrijkste met zo ' n last op je zenuwen is niet om je gezondheid te bederven. Onze gezondheid is onbetaalbaar. Soms is het een goede optie om weg te stappen van dit alles en vergeet stress met Nutra CBD
Plaats reactie