Centraal Steun de Shakers-draadje

Ervaringen met vooronderzoeken, pre-dieet enzv

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

retep
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-04-2018 12:51

Bericht door retep » 23-10-2018 16:59

Donna79 schreef:retep, mag ik vragen of je enkel shakes hebt of ook tussendoor groenten en mager vlees/ vis mag?
Donna79 schreef:r wel rauwkost bij eten.
Donna79 schreef: Waarom shake je een paar dagen langer?
Meer om het zekere voor het onzekere te nemen. Er werd verteld dat wanneer je lever niet genoeg gekrompen was, ze je weer dicht kunnen maken en dat je dan een tijd moet wachten. Zal waarschijnlijk niet zo vaak voorkomen, maar die paar dagen extra kon er ook nog wel bij dacht ik.

Zuster86
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-09-2018 19:53

Bericht door Zuster86 » 23-10-2018 22:28

Inmiddels operatie datum gehad en dus ook info over het pré dieet. Ik moet de week voor de operatie aan de slag met Prowell. Eerlijk gezegd zie ik hier best wel tegenop :( Ik heb een overzichtje met wat er in de weekbox zit en er zitten genoeg dingen bij die niet bepaald mijn smaak zijn. Nu zul je zeggen, niet zo zeuren, je moet er iets voor over hebben. Had echter eigenlijk al soort van gerekend op shakes of koolhydraatarm. Beide al eens eerder gedaan en dat kan ik echt wel een week volhouden.
Heb nog gevraagd of koolhydraatarm een optie was, maar assistente zei van niet omdat ik laag in calorieën en hoog in eiwitten moet zitten. Nu kan ik me herinneren dat dat met kha wel lukt, en met de juiste shakes vast ook wel.

Maar goed, ik stop met zeuren en ga er gewoon voor!

Donna, zie dat jij ook met Prowell aan de slag gaat. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Retep, succes met de laatste paar dagen. Zo ook voor degenen die ik mogelijk over het hoofd heb gezien met lezen.
8-11-2018 GBP Dr Verhelst, ZOL Genk
Rezami
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-04-2018 21:10

Bericht door Rezami » 24-10-2018 08:55

Ik had vanuit brugge meegekregen dat ik twee weken prwell moest doen. Door de prijs toch gekozen voor modifast. 6.4 kilo afgevallen. De smaken vielen mij erg mee. Pudding vond ik lekker vooral de chocolade.
Never nooit meer
Zuster86
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-09-2018 19:53

Bericht door Zuster86 » 24-10-2018 09:10

Rezami, goede tip. Wellicht is Prowell de richtlijn in België ofzo? Maar dan ga ik toch maar even kijken voor een andere optie. Moet ook zeggen dat de arts niet heel erg hamerde op een pré dieet. Wel dat het hem wat makkelijker zou maken vanwege de lever, maar meer van belang bij mensen met hoger BMI (mijne is 35).
8-11-2018 GBP Dr Verhelst, ZOL Genk
Donna79
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2018 16:44

Bericht door Donna79 » 24-10-2018 13:03

Zuster86, ik ben deze ochtend met Prowell begonnen.

Ik ben in behandeling in Diest (België) en daar zijn ze dus van modifast overgegaan naar Prowell omdat er meer variatie in is, meer smaken, waardoor het beter vol te houden zijn. In dit ziekenhuis hameren ze heel erg op het dieet! Richtlijn van de dokter.

Deze ochtend een muesli met chocolade,... het zag er goor uit maar het was eigenlijk best ok. In de voormiddag als snack een paar miniworteltjes en deze middag een shake warme maaltijd. Was een pannenkoek met kaar en bacon -smaak. Er stond bij dat ik eventueel eerst een paprika in stukjes mocht stoven in anti-aanbakpan en dan de pannenkoek er over gieten. Ik vond ook deze maaltijd meevallen. Voor straks als tussendoortje heb ik verse magere paprikasoep gemaakt. Avondmaaltijd wordt 100gr vis en pastinaak en wortel uit de oven. En dan nog een shakedessert stracciatella bij de tv. Ik hoop dat ook die smaakt. Ik moet wel zeggen dat ik er na wel altijd wat poedersmaak heb, maar dat herinnert me dan aan genoeg drinken, zodat die smaak wat weg is :D :D :D

Wanneer is je datum?

En idd het shaken is er zodat de lever krimt en men beter aan de maag kan. En omdat je eiwit reserve dan hoog is, zou heling bevorderen en is nodig voor spieropbouw, zei men mij

:wink: :wink:
Zuster86
Berichten: 14
Lid geworden op: 21-09-2018 19:53

Bericht door Zuster86 » 24-10-2018 15:38

Bedankt voor de info Donna. Als het enkel is vanwege de variatie mogelijkheden dan hoeft het dus niet perse Prowell te zijn. Ik wil me er echt voor inzetten en een dieet volgen, dat is het probleem niet. Het gaat me er om dat de aangeboden smaken van Prowell dus juist niet zo aantrekkelijk klinken. Ik word 6 november geholpen en moet een week ervoor het dieet starten. Ik kan prima een week op shakes leven, heb ik wel eerder gedaan. Dan zoek ik shakes die laag in koolhydraten, vet en suikers zijn, maar wel hoog in eiwitten. Zag hier op het forum al het een en ander voorbij komen, dat ga ik eens vergelijken.
8-11-2018 GBP Dr Verhelst, ZOL Genk
Bloemschikkertje
Berichten: 525
Lid geworden op: 26-10-2017 09:25

Bericht door Bloemschikkertje » 24-10-2018 19:42

Prowell is niet in elk ziekenhuis in België het voorschrift hoor.

Het voornaamste is dat je idd gewicht verliest en je lever slinkt zodat de chirurg straks goed zijn werk kan doen en er goed bij kan.

Ik moest zelfs niet shaken maar kreeg een aangepast dieet voorgeschreven maar daar viel ik niks mee af en ben op eigen houtje dan toch nog gaan shaken de laatste 2 weken voor mijn operatie met goed gevolg, de lever was flink geslonken.
bye bye BACTERIE .... GBP operatie op 25/01/2018

Afbeelding
Donna79
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2018 16:44

Bericht door Donna79 » 24-10-2018 21:04

Nee inderdaad, elk ziekenhuis is anders, …. en schrijft andere shakes of diëten voor.

Mijn eerste dag overleefd, en het was echt te doen! Ik vond de stratiatella dessert echt heel lekker, … ik moet van het ziekenhuis de warme dranken en desserten met magere melk maken ipv met water, misschien daarmee dat deze zo smaakte ;-)

Een hele dag water gedronken, 2 liter, 10000 stappen gezet en nu even tv met een glas fanta light.


Ik hoop dat die twee weken zo goed blijven gaan.
:D
Donna79
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2018 16:44

Bericht door Donna79 » 24-10-2018 21:04

Nee inderdaad, elk ziekenhuis is anders, …. en schrijft andere shakes of diëten voor.

Mijn eerste dag overleefd, en het was echt te doen! Ik vond de stratiatella dessert echt heel lekker, … ik moet van het ziekenhuis de warme dranken en desserten met magere melk maken ipv met water, misschien daarmee dat deze zo smaakte ;-)

Een hele dag water gedronken, 2 liter, 10000 stappen gezet en nu even tv met een glas fanta light.


Ik hoop dat die twee weken zo goed blijven gaan.
:D
Gotcurves
Berichten: 17
Lid geworden op: 05-08-2018 20:04

Bericht door Gotcurves » 09-11-2018 12:33

Bij het Kruidvat verkochten ze geen Modifast shakers, iemand nog een idee waar ze deze wel verkopen?
Online haal ik het al niet meer, ze bezorgen hem dan pas maandag of dinsdag.
Op naar een nieuwe ik?

19 oktober 2018 Ja! Vanuit alle disciplines voor de operatie
7 november 2018 Dagdeel Catharina Ziekenhuis
26 november 2018 - Sleeve operatie CZE
Plaats reactie