14 juli.... BANG

Plaats hier je operatiedatum dan tellen we samen met je af.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Plaats reactie
Iris86
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-11-2016 12:26

14 juli.... BANG

Bericht door Iris86 » 05-07-2017 12:17

14 juli krijg ik mijn GBP in Bergen op Zoom. Ik zie overal enthousiasme en ongeduldige mensen, maar ik ben zelf vooral bang! Ik heb zo een angst voor complicaties of niet meer wakker worden. Ben ik daar de enige in? Hoe zijn jullie hiermee om gegaan?
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 05-07-2017 12:38

Nee, je bent absoluut niet de enige!
Natuurlijk niet...

Verstandelijk weet je natuurlijk, hoe klein de kansen zijn, dat er echt iets mis gaat, maar emotioneel is iets heel anders natuurlijk.
Je hebt deze beslissing genomen, omdat het belangrijk voor je is.
Om weer gezond te worden.

Ik zet hieronder even een stukje, dat ik heb gekopieerd uit je eerste posting van november vorig jaar:
Ik ben inmiddels niet meer zo bang voor de complicaties en andere nadelen, die heb ik namelijk al genoeg zonder de operatie.

Ik denk, dat deze uitspraak belangrijk is.
Houd je daaraan vast, hoe moeilijk je het nu ook vind.
Je doet het niet zomaar, maar om een hele goede reden.

Hier zal je doorheen moeten.
Probeer er niet de hele dag in te blijven hangen, zoek afleiding.
Ga leuke dingen doen, maak vast een lijstje van de dingen, die je gaat doen als je tien kilo bent afgevallen, als je 25 kilo bent afgevallen enz.
Maak een lijstje met doelen en daarbij met beloningen of leuke dingen voor jezelf.

Focus je op de tijd na de operatie.
Bedenk vast hoe en wat je gaat eten, zeker ook in de eerste twee weken na de operatie.
Ga vast lekkere soepjes maken en vries die in.
Maak vast wat maaltijdjes klaar, om te pureren en in te vriezen.
Zorg, dat je bezig blijft en denk aan de fijne dingen, die je wilt met de rest van je gezonde leven!

Je kunt het!
Echt!
Veel succes!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Edgeone
Berichten: 99
Lid geworden op: 12-04-2016 15:30

Bericht door Edgeone » 05-07-2017 14:34

tigger heeft alles al gezegd dus ik kan je alleen maar succes wensen! :)
Iris86
Berichten: 8
Lid geworden op: 25-11-2016 12:26

Bericht door Iris86 » 06-07-2017 13:54

Hartelijk dank allebei. Het is inderdaad het verstand en de emotie en daar een balans in vinden. Ik heb momenteel vakantie en dat helpt er niet aan mee, ik heb veel te veel tijd om te piekeren. Ik ga mijn best doen mijn gedachten te verzetten.
Plaats reactie