23 augustus 2017 = D-day

Plaats hier je operatiedatum dan tellen we samen met je af.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

arwen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-08-2017 17:29

Bericht door arwen » 14-08-2017 21:00

De nog te zware schreef:ps: je sluit je opvang voor drie weken.
Opvang van wat? Kinderen, dieren, .....?
Kindjes :)

Ik vang tot max 8 kindjes op normaal. Maar vanwege de ingreep sluit ik 3 weken de deurtjes en gaan mijn kindjes naar collega's voor die periode.

(ik doe kleinschalig hondenopvang ook, maar heb maar 1 hondje op die hele periode )
Don't dream your life.... Live your dreams
D-day: 23/08/2017 GBP
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 14-08-2017 21:10

Je weet dat het een zware maagoperatie is, dat je goed de tijd en rust moet nemen om te genezen en dat je door de narcose, gassen, afvallen en interen op je reserves......je heel snel moe en weinig energie kan hebben de eerste weken na je operatie (vaak langer dan twee weken).
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
bangerikje
Berichten: 81
Lid geworden op: 21-10-2016 16:51

Bericht door bangerikje » 16-08-2017 10:37

Arwen wat komt je operatie datum al snel dichterbij.
Na de operatie heb je pijnstilling voor je maagverkleining, misschien is dat ook wel voldoende voor je rug?
Ik vind het knap dat je al zo snel een weekend weg kan, ik heb werkelijk bijna 3 maanden in de lappenmand gezeten. Dat warm eten zou ik me daar niet zo druk om maken, dan een extra yoghurtje of knijpfruit ( wat DNTZ al zegt). Ik heb nu ooit dat het warm eten niet gaat en dan kies ik voor een eiwit rijk hapje.
Afbeelding
[/url]

* 25-01-2017 Sleeve*
* 28-06-2017 streef van 79 gehaald *
*19-7-2017 streef van 75 gehaald*
*04-10-2017 streef van 69.7 gehaald*
*07-12-2017 streef van 66.6 gehaald*
arwen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-08-2017 17:29

Bericht door arwen » 16-08-2017 11:47

De nog te zware schreef:Je weet dat het een zware maagoperatie is, dat je goed de tijd en rust moet nemen om te genezen en dat je door de narcose, gassen, afvallen en interen op je reserves......je heel snel moe en weinig energie kan hebben de eerste weken na je operatie (vaak langer dan twee weken).
Dat weet ik en de collega's ook :) ze weten dat ze zowiso 3 weken overnemen en in het slechtste geval nog een week extra. We zien wel hoe het loopt he. Kan zijn dat ik na 3 weken zeg van dit komt niet goed dan neem ik nog extra verlof. Maar Dr. Dillemans verwacht wel dat het zal lukken. Het is tegen dan ook weer school dus dan zijn er 4 kinderen minder in huis, scheelt ook!
Nu ja afwachten wat het brengt!
Don't dream your life.... Live your dreams
D-day: 23/08/2017 GBP
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 16-08-2017 11:48

Nog precies een week vandaag!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
arwen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-08-2017 17:29

Bericht door arwen » 16-08-2017 12:03

bangerikje schreef:Arwen wat komt je operatie datum al snel dichterbij.
Na de operatie heb je pijnstilling voor je maagverkleining, misschien is dat ook wel voldoende voor je rug?
Ik vind het knap dat je al zo snel een weekend weg kan, ik heb werkelijk bijna 3 maanden in de lappenmand gezeten. Dat warm eten zou ik me daar niet zo druk om maken, dan een extra yoghurtje of knijpfruit ( wat DNTZ al zegt). Ik heb nu ooit dat het warm eten niet gaat en dan kies ik voor een eiwit rijk hapje.
Het komt inderdaad snel dichterbij. Vorige week zat ik nog te puffen nog zo lang nog zo lang en deze morgen besefte ik: binnen 6 dagen en ondertussen 4u sluit ik men deurtjes al en er staat nog zoveel op de planning.
Ik heb men dagen echt volgepland zodat ik geen tijd heb om te zitten piekeren. Ik werk van 6.30 tot 18u, na dien zorg ik voor men gezin, ga ik nog een uurtje wandelen met de honden en tegen dat ik daar van thuis ben is men kaars uit en is er weer een dag voorbij zonder te kunnen piekeren :)
Dit weekend ga ik nog naar men ouders, helpen om een nieuwe schutting te zetten zodat ik ook dan weer geen tijd heb om te piekeren.
Manlief heeft er voor gezorgd dat hij dinsdag ook thuis is dus dat we samen het huis nog kunnen kuisen, de kindjes gaan allemaal logeren (de 3 oudste gaan naar tunesie) dus dan kan ik woensdag met een gerust hart naar het ziekenhuis!!!!

Dat weekend weg lag al een jaar vast dus ik kan die mensen nu niet in de steek laten. Nu het is "maar" administratie. Ik zit dus grotendeels van de dag op een stoel berekeningen te maken. Ik heb ze wel al verwittigd dat ik knorrig kan zijn als ik te veel pijn heb nog dus ze zijn gewaarschuwd :) Maar na 10 jaar weten ze ook dat ik durf blaffen, maar zelden bijt :)

Vandaag snel snel telefoon gehad van de dietiste om naar men gewicht te vragen. Gewicht van maandag was 114.6kg wat een verschil betekende van 6.6kg met mijn gewicht daar. En ze was tevreden. Ze vragen een gewichtsverlies van 5% wat voor mij 6kg betekende en die zijn er af. Alles wat ik nu kwijt ben is extra winst!!!!
Helaas belde ze net op een moment dat ik hier luiers aan het verschonen was dus niet echt tijd had om nog veel vragen te stellen. De andere vragen zijn dus voor woensdag of ik zet ze straks nog even op mail.
Don't dream your life.... Live your dreams
D-day: 23/08/2017 GBP
12SLP04
Berichten: 24
Lid geworden op: 01-08-2017 23:57

Bericht door 12SLP04 » 21-08-2017 17:12

Arwen, nog 2 daagjes! Hoe voel je je? Ben je gespannen of valt het mee? Als je niet meer reageert, alvast heel veel succes gewenst!
arwen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-08-2017 17:29

Bericht door arwen » 21-08-2017 20:50

12SLP04 schreef:Arwen, nog 2 daagjes! Hoe voel je je? Ben je gespannen of valt het mee? Als je niet meer reageert, alvast heel veel succes gewenst!
Wat de ingreep betreft gaat het wel :) ik heb men dagen zo vol gepland dat ik savonds gewoon doodop ben en dus nooit kan piekeren.

Vandaag wel even moeilijker want ik moest afscheid nemen van 3 van men kindjes in de opvang die in september naar school gaan, en tja al die mama's zitten met vragen natuurlijk he. Ik heb hen beloofd van zodra ik weer wakker genoeg ben een berichtje te sturen zodat ze gerust kunnen zijn. We hebben 1.5 - 2.5 jaar van ons leven gedeeld, dan s dat wat moeilijker om elkaar los te laten op een moment als dit.
Morgen mijn laatste dagje werken en dan is het koffertje pakken en aftellen naar woensdagmorgen :)
Don't dream your life.... Live your dreams
D-day: 23/08/2017 GBP
arwen
Berichten: 49
Lid geworden op: 12-08-2017 17:29

Bericht door arwen » 23-08-2017 15:52

Ik zit nog steeds te wachten....
Deze morgen moest ik om 7u hier zijn. Om geen last te hebben van het verkeer vertrokken we dus op tijd en waren we om 6u30 reeds in het ziekenhuis.
Tot 7u zitten wachten aan de opname om dan naar de afdeling te kunnen.
Hier zit ik nu dus al te wachten van +/- 7u35 :)
Wanneer het mijn beurt is???? Geen idee.
We blijven dus geduldig wachten.
(Maar ze mogen wel komen hoor, ik ben het wachten een beetje beu :( )
Don't dream your life.... Live your dreams
D-day: 23/08/2017 GBP
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 23-08-2017 16:06

Huh? :shock:

Ik hoop dat je nu toch echt wel in dromenland bent en er misschien al weer uit. ;)
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Plaats reactie