aftellen tot 5 Februari Tiekie, Rachel, Carla

Plaats hier je operatiedatum dan tellen we samen met je af.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Tiekie
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-11-2017 11:38

aftellen tot 5 Februari Tiekie, Rachel, Carla

Bericht door Tiekie » 10-01-2018 08:00

Hoi Rachel en Carla, Het leek me leuk dat we onze eigen draadje hebben hier om elkaar op de hoogte te houden van hoe het gaat en hier lekker te kunnen kletsen, en te volgen. misschien leuk als ik mezelf voorstellen..

Ik ben dus Tiekie, een zuid afrikaanse meid die al bijna 10 jaar in nederland woont. Daarom klopt mijn grammatica niet altijd haha :P

Ik ben moeder van twee kleine bengeltjes.. een meisje van 6 en jongen van bijna 3 jaar :D

Ik woon in Zwijndrecht, en wordt aan de maasstadziekenhuis geopereerd op dezelfde dag als jullie :)

Ben heel mijn leven al te zwaar geweest, dus heb geen idee hoe het voelt om te leven zonder deze zware last mee te dragen, ik kijk echt uit om samen met jullie deze spannende en opwindende periode te volgen.. in mijn draadje kan je mijn gewicht wel zie maar misschien wel leuk voor de before en after het hier te melden :p
Gewicht 111kg
BMI 46
Lengte 1.56
Mijn before pic :p alvast :D

Afbeelding
it always seems impossible until its done! #NelsonMandela

Afbeelding

Traject:
GBP 5 februari 2018
rachel1991
Berichten: 46
Lid geworden op: 19-10-2017 09:45

Bericht door rachel1991 » 10-01-2018 14:23

Hoi Tiekie,

Wat leuk om te lezen, ik vind het erg leuk om elkaar zo te volgen, zeker omdat je precies hetzelfde ondervind op dezelfde momenten, zelfde fases etc.

Ik heb me al wel voorgesteld in het voorsteldraadje, maar hier nogmaals in het kort mijn verhaal; Ik ben Rachel, 25 jaar en mama van Lily-Joy, daar ben ik sinds 25 januari 2017 trotse mama van. Getrouwd met Tim en woonachtig in Hendrik Ido Ambacht. Mijn traject loopt via het bravis ziekenhuis in Bergen op Zoom, mijn verzekering dekte de ziekenhuizen hier in de buurt niet, vandaar dat ik het verder weg zoek. Ik heb overgewicht sinds mijn 17e/18e. Ik was altijd een panlat, ik werd gepest op school en dacht dat dit door mijn gewicht kwam. Ik ben verkeerd gaan afvallen, niet meer eten, overgeven.. je kent het verhaal wel. Daarna weer ''normaal'' gaan doen en normaal werd extreem. Veel afgevallen veel aangekomen, flinke jojo. Voor mijn bruiloft lukte het mij om onder de 100 te komen, daarna op huwelijksreis en een huis gekocht dus heel erg makkelijk gegeten en zo kwam ik weer terug op 124 kilo voor mijn zwangerschap. Na mijn bevalling zat ik op de 128, daarna weer een tijd in het ziekenhuis doorgebracht aan de sonde en uiteindelijk weeg ik op dit moment 134 (laatst gewogen met de screening). 15 januari heb ik weer een bijeenkomst met de laatste voorbereidingen, dan ook bij de anesthesist komen. Ik ben benieuwd naar mijn gewicht...

Ik vind het echt mega spannend, zeker nu alles zo dichtbij komt. Ik weet dat dit de stap is die ik wil nemen, maar wat als er complicaties zijn. Ik heb zoveel goede verhalen gehoord, maar ook horrorverhalen. Ik weet niet zo goed hoe mijn leven eruit komt te zien en ik ben bang dat het psychisch heel erg zwaar gaat worden. Desalniettemin ga ik er met 200 %in

Het is lang geleden dat ik een foto van mezelf heb gemaakt, ik zal eventjes kijken in de foto's van mijn dochter of ik ze zie. Sowieso beloof ik dat ik een foto zal maken op de dag voor de operatie! Ik moet ook even de draadjes en dagboek topics aanmaken. Ik heb al wel een 2018 agenda gekocht. De jaarplanner daarvan wil ik gebruiken om mijn gewicht te noteren, de dagen hebben allemaal een eigen pagina. Die wil ik gebruiken om mijn eetdagboek bij te houden en op te schrijven waar ik wel of niet goed op reageer en hoe ik mij voel.


( Dit was vlak na de geboorte van mijn dochter)


Afbeelding

Dit was afgelopen sinterklaas

Afbeelding


Toch wel bizar om te zien dat ik bijna geen foto's van mezelf tegen kom, ik hoop dat ik het komende jaar mezelf weer leer te accepteren en weer op foto's durf te gaan. Mijn man lijkt bijna een alleenstaande vader haha :oops:

Liefs en dikke kus
15 jan voorlichting Pre dieet 136.2
5 feb GBP Bergen op Zoom 130.6

Afbeelding
Tiekie
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-11-2017 11:38

Bericht door Tiekie » 10-01-2018 14:52

Hey Rachel, Leuk je reactie te lezen en je foto te zien.. ach wees maar niet te hard op jezelf.. we hebben allemaal moeite ons zelf op dit moment in de spiegel (of op foto) terug te zien.. dat word misschien iets minder aan het eind van deze spannene reis.

Ik vind het ook heel bijzonder dat we samen met elkaar de hele traject kan volgen. Wel grappig dat we ook nog eens zo dicht bij elkaar wonen ook :D Misschien leuk om met zijn drieen af te spreken voor een bakkie koffie voor de operatie en natuurlijk erna kan ook :)

Ik vind het ook heel erg spannend, zelf heb ik nog geen datum voor de anestesist, daar zit ik op te wachten.. ieder ziekenhuis volgt weer een andere traject of werkwijze, maar we kunnen in iedergeval onze ervaringen delen, dat vind ik al fijn.

Psychisch ben ik ook wel benieuwd wat het traject allemaal met je doet.. in de maasstadziekenhuis heb je wel psychologen die voor je klaar staan als het nodig zijn.. misschien bij jouw ziekenhuis ook? trek in iedergeval aan de bel als het niet goed gaat..

Wat een leuke idee om een eetdagboek te houden, om te zien waar je heftig op reageert ..ik heb wel heel veel apps op mijn mobiel om mijn gewicht en beweging bij te houden.. ook eentje specifiek voor GBP'ers ;)

We komen er ook wel meid.. Heb je veel steun van je familie/vriend/omgeving?
it always seems impossible until its done! #NelsonMandela

Afbeelding

Traject:
GBP 5 februari 2018
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 10-01-2018 15:04

Als ik even mag inbreken... :D
Zo'n eetdagboek is echt een heel goed idee.
Ik heb er eentje gemaakt vanaf dag 1 (nou ja, dag 5 of 6 eigenlijk) tot het eind van mijn eerste jaar.
Het was heel handig, om te zien, waar knelpunten lagen en wat wel of niet goed ging.
Ik heb er veel aan gehad.
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Tiekie
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-11-2017 11:38

Bericht door Tiekie » 10-01-2018 15:16

Tigger schreef:Als ik even mag inbreken... :D
Zo'n eetdagboek is echt een heel goed idee.
Ik heb er eentje gemaakt vanaf dag 1 (nou ja, dag 5 of 6 eigenlijk) tot het eind van mijn eerste jaar.
Het was heel handig, om te zien, waar knelpunten lagen en wat wel of niet goed ging.
Ik heb er veel aan gehad.
:P leuk Tiggertje, word altijd blij van jouw berichtjes :D

Ik vind het echt een goed idee, ik heb ook al met een vorige afvalpoging een eetdagboek bijgehouden, maar toen was het meer om de dagelijkse inname een beetje onder controle te houden..qua callorieen innamen..

Dat ik er nog niet zelf aan gedacht heb haha Zeker handig ook om later weer op terug te komen, als je over een poosje te relaxed mee omgaan en weer terug naar de basics willen, kan je altijd kijken naar je eetpatroon over die jaar ..

Ik ben ook al van plan mijn maaltijden met een app bij te houden dat is makkelijker om je eiwit innamen over een hele dag op te tellen.. maar dat kan je niet zo maar terugzien weer.. dus een dagboekje is toch een fijne tip
it always seems impossible until its done! #NelsonMandela

Afbeelding

Traject:
GBP 5 februari 2018
Carla311
Berichten: 4
Lid geworden op: 16-10-2017 10:31

Bericht door Carla311 » 11-01-2018 16:35

Hoi dames.... ja wat is het spannend he? we zitten alledrie in dezelfde situatie en toch ook weer verschillend want we worden alledrie in een ander ziekenhuis geopereerd. Ik dus in Terneuzen. Ik woon in Schuddebeurs, dat ligt bij Zierikzee op Schouwen Duiveland.
Ik ben al wel bij de fysiotherapeut en bij de anesthesist geweest. Heb alle recepten voor na de operatie, ben dus helemaal klaar tot het telefoontje komt van het ziekenhuis hoe laat ik me moet melden op 5-2.

Ik ben mijn hele leven al in strijd met de kilo's. Ik heb vele afvalpogingen gedaan maar viel telkens veel af en kwam daarna weer veel aan. Ik woon samen met Ronald en samen hebben we een (pleeg)dochter van 6 jaar. Ik weeg nu 100 kilo, ben 165 lang. BMI 36,7.
Nadat ik veel hormoonbehandelingen heb gehad werd het steeds moeilijker om gewicht kwijt te raken. Daarom heb ik uiteindelijk deze stap gezet. Ik ben er nu al heel erg blij mee, kijk er echt naar uit. Ik ga ervoor! Het zeker niet makkelijk worden maar ik heb gelukkig een lieve partner, vrienden en familie die meeleven en waar ik steun van krijg.

Wat een goed idee Tieke om een eetdagboek bij te houden. Denk dat ik dat ook ga doen. Ik wil in elk geval al na komend weekend gaan stoppen met de suikers tot me te nemen. (niet meer snoepen) dan ben ik in elk geval al een beetje van die suikerverslaving af hoop ik.

Hebben jullie alles al geregeld voor de opname? hoe lang moeten jullie blijven? ik in elk geval 3 nachtjes.

Ik zal proberen een foto te uploaden.... maar op mijn pc staan er niet veel :D
Afbeelding
aug 2017 verwijsbrief huisarts
1-12-2017 consult internist
19-12-2017 dietiste, spec vpk, Chirurg
28-12-2017 onderzoek, POS, fysio
voorlopige Ok datum 5-2-2018
Tiekie
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-11-2017 11:38

Bericht door Tiekie » 15-01-2018 21:08

Gezellig dat je meedoet Carla,
Ik heb ook al enige tijd lang geen suikers meer gedaan, maar in de week toch weer een snoepje gepakt.. kan zo boos worden om mezelf haha
Vrijdag heb ik mijn ok screening afspraak, met apotheek, en anesthesist.. en dan inderdaad wachten op het telefoontje :D spannend! Ik heb nog een verjaardag feestje van mijn dochter het weekend voor de 5de.. Mijn dochter wordt ook 6 jaar :D leeftijdgenootjes

Ik heb ook al heel mijn leven een strijd met mijn overgewicht.. eigenlijk was ik nog nooit dun.. dus het word heel raar dat ik ineens een mini mensje is.. wat ik dan niet alles kan.. met me kinderen klim en klauwter in de speelhal.. en lekker voetballen straks met mijn ventje..hij is nu 2 en wordt bijna 3 :D

we volgen allemaal dezelfde traject maar toch anders.. ieder ziekenhuis heeft weer zijn eigen idieen van wat goed is .. maar een ding is zeker.. op de 5de begint er voor ons 3 dames een nieuwe leven.
ik wil jullie dan ook nu al heel veel succes wensen met deze groote verandering.. ook met de pre-dieet.. haha
<3 <3 <3 <3
it always seems impossible until its done! #NelsonMandela

Afbeelding

Traject:
GBP 5 februari 2018
rachel1991
Berichten: 46
Lid geworden op: 19-10-2017 09:45

Bericht door rachel1991 » 15-01-2018 21:17

Wat mooi gesproken! Inderdaad 5 februari is THE DAY <3 Zo spannend, zo leuk, precies wat je omschrijft. Gewoon straks weer gek kunnen doen met je kinderen.
15 jan voorlichting Pre dieet 136.2
5 feb GBP Bergen op Zoom 130.6

Afbeelding
Tiekie
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-11-2017 11:38

Bericht door Tiekie » 15-01-2018 21:17

Mooi foto Carla, heb jij een B& B? wat leuk.. is echt mijn droom om ooit me eigen bed and breakfast te hebben.. :D als we alledrie over een jaar onze doel gewicht bereikt hebben dan komen we bij jouw logeren om het te vieren :D
9(
it always seems impossible until its done! #NelsonMandela

Afbeelding

Traject:
GBP 5 februari 2018
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 04-02-2018 10:38

Ik wens alle drie de dames alvast veel succes morgen!
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
Plaats reactie