Interne Hernia, oftwel darmhernia

Wat mag je en kun je eten en drinken, hoeveel kun je vermageren, Dumpings, zwanger worden enzovoort.

Moderators: Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger, Jeannette, Tigger

Ellen64
Berichten: 49
Lid geworden op: 22-09-2013 12:10

Bericht door Ellen64 » 17-01-2015 23:51

wingstersylvia schreef:mijn man zijn darm is nog 70 cm , nu 3 jaar verder moeten we zeggen dat het lichaam het weer eeen heel eind zelf doet , artsen hebben dit ook voorspeld , want naar 3 jaar gaat het lichaam zich aanpassen en dat is dan niet in de lengte van de darm maar in de dikte , dus meer oppervlakte zeg maar voor opname en nu gaan zijn waardes dus ook stukken beter , af en toe na het prikken blijken er te korten te zijn en dan wordt dat aangevuld en dan is dat ook vrij snel weer goed , dit zal het plaatje wel worden voor de rest van zijn leven maar ook hij zou weer voor een gbp gaan , we hopen dat het nu in een opwaardse spiraal blijft gaan en we niet nog meer tegen slagen gaan krijgen .

iedereen succes en sterkte en Nancy jij ook met je zus , hoop dat ze snel opknapt en het inderdaad nu de laatste keer is .

gr Sylvia
Dat is fijn om te lezen dat het na 3 jaar inderdaad beter gaat en dat geeft mij wel hoop!
DanielleJailynn
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-02-2015 09:56

Bericht door DanielleJailynn » 20-01-2016 06:33

Hier sinds vrijdagavond ineens acute pijn in mn bovenbuik, bovenbuik staat ook helemaal bol.. Pijn straalt door naar mijn rug..
Ik durf nog amper te eten of te drinken omdat dat alleen maar de pijn erger maakt..
Naar een regionaal ziekenhuis geweest maar daar word niet naar me geluisterd..
Gisterenmiddag het ziekenhuis opgebeld waar ik mijn GBP heb gehad en kan er deze ochtend naartoe..
Ik vermoed sinds vrijdag al dat het echt een darmhernia is, en als ik jullie verhalen zo lees word dat vermoeden alleen maar groter!
Alleen ik zit met een dingetje, ik ben zwanger! Vorige zwangerschap geopereerd aan mn gal en nu dit..
Sinds vrijdagavond is de pijn ook geen moment meer weg gegaan, en het is nu dus al woensdagochtend..
18/02/2015: Screening
10/04/2015: Uitslag screening, JA gekregen
27/04/2015: Beginnen met modifast
18/05/2015: GBP operatie door Dr. Luyer
Afbeelding
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 20-01-2016 08:55

Sterkte meid!

Ik hoop dat het mee valt.

Laat ons weten wat er gevonden werd.

Hoe ver ben je in je zwangerschap`?
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
sjuuls
Berichten: 173
Lid geworden op: 18-03-2014 14:01

Bericht door sjuuls » 20-01-2016 15:11

Ik raad iedereen aan om zo snel contact op te nemen met het ziekenhuis waar de GBP is gedaan, bij vermoeden van een darmhernia.

Ik ben helaas een van de pechvogels die nu al 2 keer een darmherniatie heeft gehad na GBP. Ik heb geluk gehad dat ik, mede door dit forum, de symptomen herkende en het ziekenhuis mij zeer serieus nam.
Ik ben 2 keer met spoed geopereerd en heb geluk gehad dat er geen stuk darm weggehaald hoefde te worden. Al was de 2e keer de darm al ver verkleurd en was het kantje boord.

Mijn advies neem zo snel mogelijk contact op met het ziekenhuis die jou behandeld heeft en laat je niet wegsturen. Juist met een darmherniatie is het belangrijk snel te handelen.
Afbeelding

22 augustus 2014 GBP door Dr. Wasowicz
am32
Berichten: 142
Lid geworden op: 22-07-2014 15:12

Tweemaal darmhernia

Bericht door am32 » 22-01-2016 12:13

Hoi allemaal,

Ik zie net dat ik mijn ervaring heb gedeeld in een ander draadje maar sluit me aan bij Sjuuls. Ook ik ben jaar geleden in Tilburg aan de gbp geopereerd en heb afgelopen weken 2 operaties gehad ivm darmhernia.
Inderdaad bij die zeer typische buik koliek links boven met pijn naar rug, direct je zkh bellen waar je de gbp hebt gehad.... Ook ik werd erg serieus genomen en meteen geopereerd.
Ben nu net 1 dag thuis van de 2e operatie en ga voor vlot herstel nu :-)

Succes en sterkte allemaal!

Gr am32
GBP 27/10/2014 tweesteden ziekenhuis
4/1/2016 operatie darmhernia
20/1/2016 (herstel) operatie darmhernia

Van 116 kg naar 62 kg, heel blij mee!
sjuuls
Berichten: 173
Lid geworden op: 18-03-2014 14:01

Bericht door sjuuls » 03-02-2016 13:31

DanielleJailynn, hoe is het nu met je?
Afbeelding

22 augustus 2014 GBP door Dr. Wasowicz
nevil
Berichten: 237
Lid geworden op: 18-09-2012 20:55

Bericht door nevil » 08-02-2016 21:54

Ik ben afgelopen donderdag voor de 2e keer aan een darmhernia geopereerd, had zoveel pijn en een bult in mijn buik, die bult had ik de eerste keer niet. Zaterdagmiddag mocht ik naar huis maar na een hele history van inmiddels 4 operaties na de gbp en meerdere ziekenhuisopnames merk ik wel dat het herstel steeds moeizamer verloopt. Hoop nu echt dat het de laatste keer was en eindelijk met minder pijn door het leven kan.
Startgewicht 126 kilo.
30 kilo afgevallen met maagband.
23-08-2012 start traject NOK West
17-03-2013 opname - 18 mrt GBP-Redo
Geen natraject
Weeg nu tussen de 55 en 60 kilo.
Inlezer
Berichten: 1539
Lid geworden op: 06-10-2012 17:39

Bericht door Inlezer » 05-03-2017 10:54

sohey... DAT is lang geleden dat ik hier was. Ik google even op darmhernia en kom hier terecht.

Jullie deskundigen: is het mogelijk dat je zonder operatie kunt doorlopen. Ik heb vorig jaar een keer op de SEH gelegen (ander ziekenhuis dan GBP) en dit jaar nu 2 x een "aanval" gehad.
Nu ik terugging naar mijn gbp-chirurg sprak hij het vermoeden uit van een darmhernia. Alleen, ik krijg pas 30 maart een ct-scan. Hij leek geen haast te hebben.

Wat denken jullie ervan?

Ik heb wel na het eten dat ik vaak moet liggen (inderdaad op de rechterzij) en dat is echt vanwege een "strakke buik", niet vanwege een dumping.

Vanmorgen werd ik wakker met een dikke bult midden op mijn buik, maar toen ik op mijn zij ging liggen, was ie weg.

Ik heb net een jaar van veel ziekenhuis achter de rug ivm borstkanker en zit totaaaaaal niet op een operatie te wachten. Heeft iemand ook een dergelijke "sudderende" darmhernia? En kan dat zonder gevaar?
5-2-2013 GBP in Maasstad Ziekenhuis
5-9-2013: Galblaas verwijderd Maasstad Ziekenhuis
14-1-2014: Buikwandcorrectie Maasstad Ziekenhuis
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tigger
Berichten: 1901
Lid geworden op: 01-07-2016 13:26

Bericht door Tigger » 05-03-2017 11:06

Als de darm ongestoord door het gat heen en weer kan "floepen", omdat het gat groot genoeg is, lijkt mij de urgentie kleiner, dan wanneer de darm echt bekneld raakt.
Maar, een vraag als dit (en dus ook mijn antwoord), is naar mijn idee, niet geschikt voor een forum, elk lichaam is en reageert anders.
Ik ben geen arts, niemand hier.
Dit zou je dus echt bij je chirurg moeten neerleggen, naar mijn idee.
Ik vind je vraag heel terecht en ik zou er ook zeker een goed antwoord op willen hebben.
Zelfs als je scan pas op 30 maart is en je arts zich geen zorgen lijkt te maken.
Je maakt je toch wel zorgen nu?
Als ik dingen anders doe dan jij, wil dat nog niet zeggen, dat ik ze fout doe.

Afbeelding


3/1/17 Sleeve, Spanje
De nog te zware
Berichten: 7808
Lid geworden op: 22-03-2013 13:59

Bericht door De nog te zware » 05-03-2017 11:31

Ik zou mijn huisarts bellen en ook van die bult vertellen die soms opduikt vertellen.

Het kan goed gaan, maar het kan ook zo opeens niet over gaan en dan is het heel belangrijk om er op tijd bij te zijn.

persoonlijk zou ik hier niet zolang mee door willen blijven lopen.
Afbeelding

Startgewicht 13 april 105.5kg
Sleeve 4/5/13 99.5kg
Na drie jaar 62 kg
Na vier jaar 63kg
Plaats reactie